بازسازی ساختمان

شرایط سنی کودکان و نقش رنگ اتاق

هنگام انتخاب تختخواب برای کودکان، شرایط سنی آن‌ها را حتماً در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید رنگ نما برای نوزادتان تختخوابی تهیه کنید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که فاصله بین نرده‌های محافظش حداکثر 6 سانتی‌متر باشد تا ایمنی نوزاد به خطر نیفتد. این نرده‌های محافظ باید به اندازه‌ای بالا بیایند که نوزاد نتواند به راحتی از تخت خارج شود.
* از گذاشتن وسایل نوک‌تیز و میله‌مانند در اتاق خواب کودکان اجتناب کنید، چراکه ممکن است بچه‌ها موقع بازی کردن، با یکی از این وسایل برخورد کنند و مشکلی برایشان ایجاد شود.
* نور اتاق کودک باید ملایم و غیر مستقیم باشد. برای این کار، می‌توانید از انواع نورهای بازتابی یا پخش‌شونده استفاده کنید تا چشم کودک آزرده نشود. یادتان باشد در مکانی که اختصاص به فعالیت‌های کودک دارد، نوری جداگانه تعبیه کنید و حتماً از نورهای تزئینی هم در دکور اتاق کودکان بهره ببرید. می‌توانید انواع چراغ‌های تزئینی ریز را نیز در جایی از اتاق قرار بدهید تا فضای خاصی را برای سرگرمی و تفریح کودکان ایجاد کرده باشید

این نکته البته در مورد نوزادان به‌‌طور کامل مصداق ندارد، مگر این‌که بخواهیم علائق شخصی رنگ نما خودمان را به کودک نیز منتقل نماییم. این تفکر هم در جای خود ارزشمند است، زیرا کودک ما از همان بدو تولد با ارزش‌های خانوادگی آشنا می‌شود. برای مثال پدر و مادری که به کتاب و کتابخوانی علاقه‌مندند، در اتاق نوزاد خود کتابخانه‌ای در نظر می‌گیرند. مسلماً در این مورد مثال‌های زیادی می‌توان آورد، حتی ممکن است خود شما نیز با چنین موضوعی برخورد کرده باشید؛ ولی باید به‌خاطر داشت که دادن خط فکری به کودکان نمی‌تواند زیاد ادامه داشته باشد.

ممکن است فرزند شما در سن چهار، پنج سالگی یا بیش‌تر، دیگر به آنچه برایش تدارک دیده‌اید علاقه‌ نشان ندهد. بنابراین، از زمانی که شخصیت کودکان‌تان شکل می‌گیرد، شما نیز می‌بایستی ابتکار عمل را به دست بگیرید و با دنیای ذهنی آنان هم‌سو شوید.

در این مرحله، بدون این که بخواهید اصول کلی و ارزش‌های مورد نظر خود را زیر پا بگذارید، رنگ نما با کودک خردسال‌تان مشورت کنید و ضمن راهنمایی وی، سعی کنید به نتیجه‌ای مشترک برسید؛ به نحوی که فرزندتان نیز از زندگی کردن و گذران اوقات در فضایی که برای او تدارک می‌بینید، لذت ببرد.

اتاق کودک فضای خاصی است که برای طراحی کاربردی نیازمند صرف وقت و دقت بیشتر است. زیرا اتاق کودک اولین فضای داخلی شخصی اوست. خاطرات و وابستگی ها، برای همیشه با کودک می ماند. بنابراین والدین باید بهترین موقعیت زندگی ممکن با بیشترین راحتی و جذابترین طراحی، همراه با وسایل کاربردی و محرک رشد جسمی و ذهنی کودک را بر اساس بودجه خانواده و علایق کودک فراهم آورند. هدف از طراحی اتاق کودک یا نوجوان به وجود آوردن یک اتاق راحت و زیبا بر اساس علایق والدین نیست. دکوراسیون داخلی کاربردی بر اساس طبیعت کودک برای اکتشاف رنگ نما و فعالیت ها و ترجیحات اوست، تا یک فضای مناسب برای وسایل و بازی و رشد او فراهم کند.

پس از استفاده از این رنگ، این فکر به ذهنمان رسید که چرا از این دو رنگ برای رنگ آمیزی ورقه های کفپوش چوبی استفاده نکنیم؟ بنابراین از دو رنگ سبز و نارنجی به صورت راه راه برای رنگ آمیزی کفپوش چوبی اتاق استفاده کردیم و سپس شاهد تحولی چشم نواز در فضا بودیم. برای تکمیل نورپردازی اتاق از یک آباژور بزرگ با رنگی هماهنگ با رنگ دیوار روی میز کنار تختی استفاده شده است که وجودش برای نورپردازی دکوراسیون این اتاق ضروری بود.

اصول طراحی اتاق کودک به شما کمک می کند تا بهترین ایده های طراحی داخلی را برای کودکتان انتخاب کنید و محیط راحتی را برای او ترتیب دهید و طرحی را برگزینید که خلاقیت او را پرورش دهید. والدین همیشه دنبال آن هستن که بهترین و راحت ترین و رنگ نما جالبترین موقعیت را برای کودک خود فراهم کنند. گروه دکوراسیون داخلی دکور روز معتقدند: “همانطور که ما به فضاهایمان شکل می دهیم، فضاهایمان نیز ما را شکل می دهند. پس خیلی مهم است که از همین سنین کودکی باید به فرزندان خود اهمیت بدهیم و با رعایت نکات اصولی و علمی در طراحی اتاقشان راه را برای رشد شخصیتی آنها هموار نمائیم.”

طراحی دکور اتاق کودک و اثاثیه بچه ها، نیازی نیست گران و لوکس باشد، اثاثیه اتاق کودک باید ساده و ایمن باشد. ایمنی، کاربردی بودن و سادگی وسایل کودک اجزای مهم طراحی راحت و خوب و زیبای اتاق کودک است.وسایل اتاق کودک باید رنگ نما جالب، محرک ذهن و مناسب توانایی کودک باشد تا رشد بهتر و ایمن تر کودک را فراهم آورند و توانایی های او را گسترش دهند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com