بازسازی ساختمان

جریان هوا در اتاق کودک

بازسازی ساختمان داتیک

برای پوشش پنجره‌ای اتاق کودکان، توصیه می‌شود از کرکره‌ها یا شاترها استفاده کنید؛ که هم تنظیم نور و جریان هوا به وسیله آن‌ها به سهولت امکان‌پذیر است، هم چین‌دار و دست و پاگیر نیستند.
* در انتخاب پوشش دیوارها حتماً ایده و سلیقه کودک را در نظر داشته باشید، چراکه بچه‌ها بیشتر فعالیت‌هایشان را در اتاق ‌خوابشان انجام می‌دهند. یادتان باشد که برای رنگ‌آمیزی دیوارها هم از رنگی استفاده کنید که مورد علا‌قه کودک است. با این کار، رنگ نما هم به شکل‌گیری شخصیت فرزندتان کمک کرده‌اید، هم زمینه را برای آرامش بیشتر او فراهم آورده‌اید.

ممکن است فرزند شما در سن چهار، پنج سالگی یا بیش‌تر، دیگر به آنچه برایش تدارک دیده‌اید علاقه‌ نشان ندهد. بنابراین، از زمانی که شخصیت کودکان‌تان شکل می‌گیرد، شما نیز می‌بایستی ابتکار عمل را به دست بگیرید و با دنیای ذهنی آنان هم‌سو شوید.

در این مرحله، بدون این که بخواهید اصول کلی و ارزش‌های مورد نظر خود را زیر پا بگذارید، با کودک خردسال‌تان مشورت کنید و ضمن راهنمایی وی، سعی کنید به نتیجه‌ای مشترک برسید؛ به نحوی که فرزندتان نیز از زندگی کردن و گذران اوقات در فضایی که برای او تدارک می‌بینید، لذت ببرد

برای آراستن اتاق کودک به رنگ توجه ویژه نشان دهید و حتماً نظر او را نیز جویا شوید. چنانچه در و دیوار یا کمد و تخت‌خواب فرزندتان را با رنگ‌های مورد علاقه ی وی رنگ‌آمیزی نمایید، ضمن این‌که برایش فضایی شاد و مفرح خلق خواهید کرد، به کودک نیز ثابت می‌کنید که برای اظهار نظرش ارزش قائلید و هر آنچه او دوست بدارد، شما نیز تأیید می‌کنید.

درتصویر این مقاله ، خلاقیت‌ها و طرح‌های ابتکاری چند پدر و مادر را مشاهده می‌کنید که چگونه با دستان توانای خود محیطی دلچسب برای کودکان دلبند خویش فراهم آورده‌اند. باشد تا شما نیز در حد توانایی و بودجه‌ای که در اختیار دارید، به فرزندتان شادی رنگ نما و روح حیات را هدیه دهید.

نکاتی که باید مورد توجه والدین عزیر قرار گیرد: در دکور کردن اتاق کودک باید به عوامل متعددی توجه نمایید.ایمن بودن یکی از مهمترین نکاتی است که باید در وهله اول مورد توجه قرار دهید.

در وهله بعد استفاده از رنگهای شاد یا تصاویر رنگارنگ ، پرده های زیبا و یا روتختی هایی با تصاویر و رنگارنگ لازم است ،تا فضایی سرگرم کننده برای کودک ایجاد شود.

دقت نمایید که از وسایلی در دکور اتاق کودکتان استفاده کنید که دارای لبه های تیز نباشد و ایمنی کودک را تامین کند.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب کودک از رنگ‌های بدون سرب استفاده کنید.همچنین با استفاده از رنگ‌های شاد و همچنین تکنیک‌های نقاشی روی دیوار، می‌توانید اتاق او را به یک سرزمین افسانه‌ای تبدیل کنید. برای مثال، می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی مورد رنگ نما علاقه کودک خود یا موضوعات برگرفته از کتاب‌های داستان، بر روی دیوارها نقاشی کنید و یا روی سقف اتاق خواب کودک، آسمانی پر از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی پر از ستاره بکشید. با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.

ثبات شکل و اشیا در محیط و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در نهایت به او کمک می کند تا نقشه ذهنی مناسبی از محیط اطرافش بکشد. گذشته از ثبات اشیا در محیط پیرامون کودک، ثبات رنگ هم به کودک کمک می کند تا او بعد از حدود یک سال آن محیط را خوب شناخته و طرح اولیه ای از آن در ذهنش ترسیم کند و در مواقعی که والدین نیز حضور ندارند او بتواند در اتاق خودش به آرامش برسد. بنابراین کودکان با رنگ، ارتباط بیشتری برقرار کرده و بیشتر به همان رنگی گرایش دارند که از ابتدا با آن آشنا شده اند.

طراحی اتاق کودک پیش از دبستان متفاوت از اتاق نوجوان است. یک دلیل مهم برای توجه به دکور اتاق کودک و راحتی وسایل آن این واقعیت است که محل زندگی، راحتی و نظم و ترتیب اثاثیه کودک، طبیعت و عادات او را تحت تاثیر قرار می دهد؛ برای مثال برای کودکی که بسیار فعال است به کار بردن رنگ قرمز به عنوان رنگ غالب در اتاقش، باعث افزایش بیش از حد فعالیت وی و اختلال در فعالیت های طبیعی او از رنگ نما جمله خواب خواهد شد، همچنین در مورد چنین کودکی ایجاد فضای ایمن برای فعالیت ها و تخلیه انرژی او، آینده بهتر و آرامتری را برای او و درگیری کمتری برای والدین فراهم خواهد کرد.

یک مبل راحتی برای بزرگسالان وقتی یک وسیله کاربردی است که به هنگام نشستن احساس راحتی کنن ، ولی برای یک کودک این وسیله فقط برای نشستن نیست و او روی آن می پرد یا غلت می زند و یک وسیله تفریحی نیز هست. طراحی وسایل کودکان زمانی کاربردی است که کودکان جزئیات جالبی را در آنها پیدا کنند یا به عنوان مثال با آن صحبت کنند. یک میز تحریر زیبا و ظریف اگر نقش و رنگ براق و درخشان و غیر معمول روی آن نباشد برای کودکان کوچک جالب و جذاب نیست، برعکس نقش و نگار و رنگ های روی اثاثیه اتاق برای کودک بسیار جذاب و جالب است. اثاثیه معمول اتاق کودک مثل یک قفسه خسته کننده یا یک جعبه در بسته اسباب بازی ها برای کودک جالب نیست واین یعنی کاربردی نیست.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com