بازسازی ساختمان

رنگ نما و رنگ های به کار رفته

طراحی اتاق کودک و انتخاب اثاثیه کودکان باید شخصیت کودک را منعکس کند؛ رنگ های به کار رفته رنگ نما برای دکوراسیون اتاق کودک، طرح تخت و اکسسوری های او، اسباب بازی ها و حتی قفسه کتاب بهتر است سرگرم کننده، راحت، بی خطر و خوشایند کودک باشد؛ برای این منظور والدین می بایست بدانند کودک آنها چه نوع طرح، دکوراسیون و چه نوع اثاثیه و وسایلی احتیاج دارد؛ گروه دکوراسیون روز معتقد است: “یک کودک طرح مینیاتوری بزرگسال نیست، کودکان در سنین مختلف از شیر خوارگی تا کودکی و بزرگ سالی نیازهای متفاوتی دارند که باید در طراحی فضای اتاقشان دیده شود.”

یک میز تحریر زیبا و ظریف اگر نقش و رنگ براق و درخشان و غیر معمول روی آن نباشد برای کودکان کوچک جالب و جذاب نیست، برعکس نقش و نگار و رنگ های روی اثاثیه اتاق برای کودک بسیار جذاب و جالب است. اثاثیه معمول اتاق کودک مثل یک قفسه خسته کننده یا یک جعبه در بسته اسباب بازی ها برای کودک جالب نیست واین یعنی کاربردی نیست. کودکان راحت نبودن را مثل بزرگسالان تفسیر نمی کنند و به اندازه بزرگسالان به آن اهمیت نمی دهند بخصوص اگر برای بازی کردن جالب باشد. برای طراحی کاربردی اتاق کودک لزوما نیاز به وسایل لوکس و گران قیمت نیست این طراحی می توان ارزان،ساده و برای کودک بسیار جذاب باشد و همواره باید این نکته را در نظر بگیرید که کودک شما منحصر به فرد است.

نکته حائز اهمیت در انتخاب اتاق کودک برخورداری از نور کافی و مناسب در طول روز به خصوص آفتابگیر بودن آن است تا بتوان از فوایدی چون نور گرمابخش خورشید و خاصیت ضدعفونی کننده آن به صورت طبیعی بهره مند شد. خانواده سبز نوشت: نباید فراموش کرد که آفتاب در درازمدت صدمات جبران ناپذیری بر بینایی می گذارد؛

بنابراین به هیچ عنوان تخت کودک تان را رو به روی پنجره قرار ندهید. مناسب ترین مکان برای این منظور زیر پنجره کنار دیوار است. به گونه ای که قسمت پایین تخت در معرض نور خورشید قرار گیرد تا پاهای فرزندتان در گرمای لذت بخش آفتاب ویتامین D طبیعی را رنگ نما دریافت کند. توجه داشته باشید در گرفتن آفتاب حد اعتدال را رعایت کنید تا پوست دچار عارضه نشود.

انتخاب هوشمندانه و با دقت رنگ ها برای اتاق کودک سبب تحریک حواس فرزندتان می شود. درست است که رنگ های ملایم مانند صورتی و آبی از جمله رنگ های رایج و مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک محسوب می شوند، اما استفاده از رنگ های خاص و تند برای خلق هیجان و جذابیت بیشتر در اتاق کودک مناسب تر است.

با این حال حتما از خود کودک کمک بخواهید و نظرش را بپرسید، اما اطمینان حاصل کنید رنگ هایی انتخاب شود که در نهایت اتاقی سرد و تاریک برای کودک به وجود نیاید.

برخی از کاردستی هایی که کودک شما می سازد از بهترین وسایلی است که می توانید برای تزئین اتاق از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال می توان با اختصاص دادن یک قفسه از کتابخانه به کاردستی بچه ها، هم کتابخانه و هم اتاق را تزئین کرد. قرار دادن آنها در گوشه و کنار اتاق هم زیبایی خاصی به محیط می دهد. با این کار می توانید ذوق و سلیقه کودک خود را نیز تقویت کنید.

طبیعت را وارد اتاق کودکان کنید
طبیعت همیشه نماد زندگی، طراوت و تازگی بوده و هست. بچه ها هم باید این موضوع را بفهمند و درک کنند. پس اولا هیچ گاه با گل های مصنوعی اتاق کودکان را تزئین نکنید. شما می توانید با قرار دادن یک گلدان سبز این طراوت را به اتاق کودک خود هدیه دهید. البته فراموش نکنید گل هایی که تیغ های تیزی دارند برای استفاده در اتاق کودک مناسب نیستند.

تاکید می کنیم که اتاق کودک جایی است که شما می توانید در آن از رنگ های متفاوت استفاده کنید؛ در استفاده از نوع و تعداد رنگ ها در اتاق کودک آزادید و هیچ محدودیتی ندارید. این در حالی است که در دکور اتاق خواب بزرگسالان، ما تابع قواعدی از ترکیب  رنگ نما رنگ ها هستیم و نمی توانیم هر تعداد رنگ با هر در یا طیفی را استفاده کنیم.

• برای اینکه همه افراد خانواده از دکوراسیون «منزل» راضی باشند، می‌توانید از رنگ یا رنگ‌های مورد علاقه خود، برای عناصر بادوام و اصلی در دکوراسیون استفاده کنید و رنگ‌های متنوع و شاد دیگر را به عنوان چاشنی در قالب اکسسوری‌ها به دکوراسیون بیافزایید تا اعضای خانواده شما هر یک بتوانند رنگ مورد علاقه خود را در دکوراسیون خانه بیابند و از تماشای آن لذت ببرند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com