بازسازی ساختمان

علاقه کودکان به رنگ شاد پتینه

ببینید کودکتان به چه رنگی علاقه دارد. اگر هنوز سنشان به حدی نرسیده پتینه که بتوانند به خوبی صحبت کنند، یک جعبه مداد رنگی در جلویش بگذارید تا خود یکی از رنگ ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگتر خود می توانند به شما بگویند که دوست دارند رنگ اتاقشان چه رنگی باشد. یادتان باشد که اولویت با علاقه ی خود بچه هاست.
سعی نکنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه ها تحمیل کنید. شخصیت آنها از همین سنین شکل می گیرد و اتاقشان می تواند آینه ی خوبی برای نشان دادن شخصیتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگ های غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین کنید اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذارید.

یکی از مهم ترین نکاتی که در بهداشت روانی فرزندان تان به ویژه کودکان تاثیر دارد، حس دوست داشته شدن است. شاید فکر کنید، دکوراسیون اتاق چگونه می تواند در انتقال این حس به کودک تان نقش داشته باشد؟ ما به شما می گوییم که چگونه می توان به این ترتیب میزان محبت، اعتماد به نفس، علاقه و روابط اجتماعی کودک را تحریک کرد. تنها کافی است یکی از دیوارهای اتاق کودک یا میز کنار تخت او را به عکس هایی که او را در جمع خانواده، در کنار پدر و مادر و در جمع دوستانش نشان می دهد، اختصاص دهید. تماشای این عکس ها و دانستن این نکته که او حامیان پتینه و دوستداران زیادی دارد به افزایش آرامش، امنیت و اعتماد به نفس کودک کمک می کند.

انتخاب هوشمندانه و با‌دقت رنگ‌ها برای اتاق کودک سبب تحریک حواس فرزندتان می‌شود. درست است که رنگ‌های ملایم مانند صورتی و آبی از جمله رنگ‌های رایج و مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک محسوب می‌شوند، اما استفاده از رنگ‌های خاص و تند برای خلق هیجان و جذابیت بیشتر در اتاق کودک مناسب‌تر است. با این حال حتما از خود کودک کمک بخواهید و نظرش را بپرسید، اما اطمینان حاصل کنید رنگ‌هایی انتخاب شود که در نهایت اتاقی سرد و تاریک برای کودک به‌وجود نیاید. برای زمینه دکوراسیون از طیف‌های ملایم رنگ‌ها استفاده کنید و سپس با استفاده از اشیاء و عناصر دیگر از قبیل اسباب‌بازی‌ها، تابلوهای نقاشی و… با رنگ‌های تند و زنده به دکوراسیون اتاق جان دهید و آن را جذاب و پرتحرک کنید. استفاده از رنگ‌های موقتی ایده‌ای بسیار خوب در دکوراسیون اتاق کودک است؛ زیرا سلیقه کودک روز به روز در حال تغییر است. این رنگ‌ها تا حد زیادی دکوراسیون اتاق کودک را منعطف می‌کند و می‌توان با تغییر شرایط، رنگ دکوراسیون اتاق را نیز به راحتی تغییر داد. هنگام انتخاب رنگ به جنس آن نیز دقت کنید و رنگی را برای اتاق فرزندتان انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و انواع لک‌ها به آسانی از روی آن برطرف شود. نمونه‌ای از یک پروژه: قبل: خسته کننده، خسته کننده و خسته کننده! این اتاق واقعا برای کودک هیچ جذابیتی پتینه نداشت. ما امیدوار بودیم با بخشیدن شور و انرژی، این دکوراسیون را از بی‌روحی نجات دهیم.

یکی از قوانین مهم در دکوراسیون اتاق کودک، سهولت در امر نگهداری، نظافت و مراقبت از اجزای آن است، بنابراین هنگام انتخاب لوازم، این نکته را در نظر داشته‌ باشید که باید اجزای این اتاق قابل‌ شستشو و ضد لک باشند.

در انتخاب کف‌پوش مناسب برای اتاق کودک دقت کنید. موکت‌های بادوام و قالیچه‌های قابل شستشو و انعطاف‌پذیر از جمله کف‌پوش‌های مناسب برای اتاق کودکان به حساب می‌آیند. بهتر است هنگام خرید این نوع کف‌پوش‌ها، رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده را انتخاب کنید زیرا معمولا کودکان، از طرح‌ها و رنگ‌های تند و گرم، زودتر خسته می‌شوند.

هنگام انتخاب تختخواب برای کودکان، شرایط سنی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. اگر پتینه می‌خواهید برای نوزادتان تختخواب تهیه کنید، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که فاصله بین نرده‌های محافظش حداکثر 6 سانتی‌متر باشد تا ایمنی نوزاد به خطر نیفتد. همچنین این نرده‌های محافظ باید به اندازه‌ای بالا بیایند که نوزاد نتواند به راحتی از تخت خارج شود.

اگر فضای اتاق کودک کوچک است، با استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های خلوت، فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داده و از شلوغی جلوگیری کنید

اگر فضای اتاق کودک کوچک است، با استفاده از رنگ‌های ملایم و طرح‌های خلوت، فضای اتاق را از نظر وسعت، بزرگتر نشان داده و از شلوغی جلوگیری کنید .برای مثال رنگ سبز روشن می‌تواند برای اتاق کودک رنگ مناسبی باشد، زیرا این رنگ یادآور پتینه رشد گیاه و جوانه زدن است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com