بازسازی ساختمان

اگر والدین اصرار داشته باشند اتاق کودکشان حتماً دارای رنگی شاد و مطابق با سن پتینه و جنس کودک باشد می بایست برای رنگ کردن اتاق کودک تا قبل از به دنیا آمدنش تصمیمات خود را بگیرند زیرا کودک از همان ابتدای تولد یا حداقل در نخستین سال تولد با اتاقش آشنا شده و در آن محیط خوابیده، بازی می کند یا آرام می گیرد. بنابراین لازم است اتاق کودک محیطی آرام باشد تا به راحتی بتواند در آن محیط احساس امنیت کند.داشتن آرامش تنها یک مشخصه برای اتاق کودک خردسال تا قبل از سن 2 سالگی است. کودک تا قبل از 2 سالگی بیشتر نیازمند ثبات اشیا است کودکان در سن 8 ماهگی به پدیده «ثبات اشیا» دست پیدا می کنند یعنی تا قبل از 8 ماهگی هر شیء اگر از جلوی چشمان کودک محو شود، کودک آن را نابود شده می پندارد و تلاشی برای جست وجوی مجدد آن نمی کند. این ثبات شیء کم کم در کودک شکلی جدی تر گرفته و کودک نیاز پیدا می کند تا محیط پیرامونش شکلی با ثبات تر داشته باشد.

شخصیت کودکان در سال های اول زندگی، از بدو تولد تا پیش از هفت سالگی، شکل می گیرد. رشد کودک در سال های ابتدایی زندگی ، از عوامل بسیاری تأثیر می پذیرد. فعالیت و بازی ، یکی از ارکان اصلی رشد و یادگیری هر کودک است که در ارتباط با فضا و محیط ، رشد شخصیتی و اجتماعی او را شکل می دهد. فضاهای مرتبط با فعالیت کودکان ، می بایست دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد جسمی، ذهنی ، عاطفی و اجتماعی آنان باشد. از این رو در طراحی فضاهای مناسب برای کودکان ، از جمله اتاق آنان ، شناخت روحیات و علاقه مندی های نونهالان اهمیتی پتینه خاص پیدا می کند. برای دستیابی به این امر باید از طرح هایی استفاده کرد که منطبق با شرایط جسمی و روانی کودک باشد. خانواده های عزیز می دانند که کودکان دنیایی تخیلی برای خویش می سازند ، و در سنین کم تر از هفت سالگی ، دنیا را آن طور که دلشان می خواهد باشد ، مجسم می کنند و نه آن گونه که در واقع هست. بسیاری از بچه ها ، از طریق همین فرآیند عواطف و احساسات خود را نیز بیان می کنند. بنابراین ، لازم است پدر و مادر در طراحی اتاق کودک خردسال شان نکاتی را رعایت کنند. داخل کردن عناصر تخیلی به اتاق کودکان راهکار خوبی است ، اما می بایست با شرایط جسمی و سن کودکان تطبیق داشته باشد.

رنگ: رنگهای روشن به چشم بچه ها با شکوه هستند. برای دیوارها از کاغذ دیواری رنگی و یا رنگ شاد استفاده کنید و رنگ و بافت را به آنها اضافه نمائید. میتوانیم حریم ها و همچنین لبه های دیوار را مشخص و بر جسته نمائیم و ابرها و ستارگان را بر سقف اضافه نمائیم.
کودکان رنگهای تابناک و درخشنده را دوست دارند. اما شما میتوانید با به کار بردن رنگهای شاد و تابناک در روی هر دیوار محدوهای رنگی را نیز معین کنید. رنگهای شاد و شفاف و آزاد، تصور کودکانه را بر می انگیزند و آنان را به آفرینش و خلاقیت را تشویق پتینه می کنند. همچنین پیدایش یا ظهور دیوارهای روشن از قبیل استفاده از کارکترهای کارتونی و مانند آن در دیوارهای اتاق های کوچک می تواند بسیار مفید باشد.

تزئین اتاق کودک باید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی که باید در دکوراسیون بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشته باشید، این است که این تزئینات باید مطابق با سن و روحیه کودکانتان انجام گیرد. نباید اتاق فرزند ۳ ساله تان را مثل اتاق دختر ۱۳ ساله تان تزئین کنید. البته منظور این نیست که باید هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود که باید اتاق کودکان را با توجه به گروه سنی آنها دکوربندی کنید.

البته کودک درس‌خوان شما باید در اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مدرسه را هم در آنجا انجام می‌دهد، نور کافی داشته باشد اما اهمیت نور، فراتر از خصوصیات فردی و شخصیتی کودک است. نور، عنصر لازمی‌است که هیچ کودکی – چه درس‌خوان و چه تنبل – نباید از آن محروم بماند و هر انسانی – چه کودک و چه بزرگسال – برای ادامه حیات به آن نیاز دارد. قطعاً اتاق خوابی که قرار است برای یک نوزاد دکور شود، حال و هوایش بسیار متفاوت است با اتاق خوابی که مثلاً قرار است برای پسر ۱۶ ساله‌ای که عاشق سینما و فوتبال است، دکور شود. با در نظر گرفتن چند نکته پتینه ساده می‌توانید طراحی موفق و ایده‌آلی برای اتاق خواب کودکان داشته باشید. فراموش نکنید که اتاق خواب برای کودکان، نه تنها جایی برای خوابیدن، بلکه یک قلمروی استثنایی است که انجام هر فعالیتی در آن برای بچه‌ها امکان‌پذیر است. این ۱۳ نکته را به خاطر بسپارید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com