بازسازی ساختمان

پتینه در دکوراسیون داخلی اتاق کودک

ثبات شکل و اشیا در محیط و دکوراسیون داخلی اتاق کودک در نهایت به او کمک می کند پتینه تا نقشه ذهنی مناسبی از محیط اطرافش بکشد. گذشته از ثبات اشیا در محیط پیرامون کودک، ثبات رنگ هم به کودک کمک می کند تا او بعد از حدود یک سال آن محیط را خوب شناخته و طرح اولیه ای از آن در ذهنش ترسیم کند و در مواقعی که والدین نیز حضور ندارند او بتواند در اتاق خودش به آرامش برسد. بنابراین کودکان با رنگ، ارتباط بیشتری برقرار کرده و بیشتر به همان رنگی گرایش دارند که از ابتدا با آن آشنا شده اند.

فضاهائی با نور طبیعی و شفاف اثر مثبت بر کودکان دارند.بعبارت دیگر اتاق های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. از این رو گزیدن نحوه و میزان روشنائی در اتاق کودک اهمیتی بس مهم را ایفا مینماید و تاثیر مهمی در خواندن و نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد. نور مناسب فضا را جهت محیطی آرام و مناسب جهت مطالعه محصور می نماید. بررسی تاثیر میزان نور در شب نیز در روحیه آنان حائز اهمیت است.
پنجره ها: پنجره و جهت آن در اتاق کودک اهمیتی ویژه دارد. از طریق آن نور شمالی به داخل می تابد و شادابی و سحرخیزی را به بار می آورد.

اتاق خواب یک کودک یا نوزاد، متفاوت از آن چیزی است که در فنگ‌شویی برای اتاق خواب در نظر گرفته می‌شود. اتاق خواب باید در بخش جنوب شرقی خانه باشد. به این خاطر که انرژی زندگی‌بخش در هنگام طلوع آفتاب برای سلامتی کودک مفید است، این مسئله بارها در فنگ‌شویی اشاره شده است. در فنگ‌شویی آمده بهتر است اتاق کودک هشت ضلعی، با نور طبیعی و تهویه مناسب باشد و البته با فاصله بسیار نزدیکی به اتاق والدین.

اگر اتاق به طور طبیعی تاریک است، چراغ‌های اتاق را بیشتر کنید. پنجره اتاق کودک باید رو به زندگی باز شود، سنت فنگ‌شویی بر این باور است که چشم‌انداز یک باغ و گیاهان سبز و شاداب و پر برگ، نشاط آفرین است اما یک خیابان شلوغ که مملو از زندگی است نیز می‌تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید که حضور سبزی در لب پنجره، انرژی مورد نیاز را برای اتاق فراهم می‌کند. رنگ سبز روشن برای اتاق کودک بسیار مناسب و چشمگیر است، چرا که این رنگ با عنصر چوب در ارتباط است و جوانه زدن و رشد گیاهان را به خاطر می‌آورد.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب کودک، ترجیحاً بروید سراغ رنگ‌های بدون سرب. با استفاده از رنگ‌های شاد در رنگ‌آمیزی اتاق کودک‌ و با استفاده از تکنیک‌های نقاشی روی دیوار، می‌توانید اتاق او را به یک سرزمین افسانه‌ای تبدیل کنید. برای مثال، می‌توانید از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌اش یا موضوعات برگرفته از کتاب‌های داستانی‌اش روی دیوارها نقاشی کنید یا روی سقف اتاق خواب کودک، آسمانی پر از ابرهای پنبه‌ای یا کهکشانی پر از ستاره بکشید. با این کار، علاوه بر ایجاد فضایی شاد و سرگرم‌کننده، زمینه را برای پرورش خلاقیت‌ او نیز آماده کرده‌اید.

دومین نکته ی قابل اهمیت، نورپردازی در اتاق است. بچه ها در هر سنی که باشند از دیدن نور ماه لذت می برند. می توانید از لامپ یا چراغی استفاده نمایید که متمایل به رنگ ماه باشد. یا از چراغ های مختلف که دارای اشکال متفاوت و جدیدی هستند استفاده کنید، مثل چراغی با طرح گل که حباب آن کمی کدر باشد، بدین ترتیب نور بازتاب زیبایی در اتاق کودک خواهد داشت. در برخی مواقع بچه ها دوست دارند که از رقص نور در اتاق شان استفاده کنند؛ چه اشکالی دارد، در صورت امکان از چراغ هایی استفاده کنید که دارای قابلیت تغییر رنگ باشند.

مشورت:با کودک خود صبحت کنید و فعالیتهای مورد علاقه او را بیابید و توجه نمائید او از چه چیزهائی لذت می برد. از صفات منحصر بفرد او به دقت مطلع شوید و بیابید که دوست دارد محیطش چگونه آراسته شود.
کودکان باید کمک کنند تا محیط خود را بیا فرینند، بدین گونه آنها یاد می گیرند، مسئولیت پذیر بوده و برای بثمر رساندن کیفیت استعداد و جودی خود کوشش نمایند.

کودکان رنگهای تابناک و درخشنده را دوست دارند. اما شما میتوانید با به کار بردن رنگهای شاد و تابناک در روی هر دیوار محدوهای رنگی را نیز معین کنید. رنگهای شاد و شفاف و آزاد، تصور کودکانه را بر می انگیزند و آنان را به آفرینش و خلاقیت را تشویق پتینه می کنند. همچنین پیدایش یا ظهور دیوارهای روشن از قبیل استفاده از کارکترهای کارتونی و مانند آن در دیوارهای اتاق های کوچک می تواند بسیار مفید باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com