بازسازی ساختمان

رنگ اتاق و تاثیر پتینه نسبت به آن

کودکان معمولآ دوست دارند در مورد اینکه که اتاقشان چگونه دیده میشود، بحث کنند. آنها اظهارات پتینه مهمی می نمایند و نظراتی در باره رنگ اتاق و دیوارها و مبلمان مناسب خود را بیان می کنند و میخواهند در مورد آنها تصمیم پذیری شود. بدینگونه کودکان فرضیه طراحان را قطعی خواهند کرد. این فرضیه اساس طراحی خواهد بود که تصور کودکانه، اشکال معماری و شاخص مخصوص به خود را بر می انگیزد، مثل آنچه که، اینگونه توسط کودک بیان می شود: شبیه به ماهی است، سر و چشم دارد، مثل قایق است اما بدون پارو.

اگر به خانه جدیدى نقل مکان مى کنید و به دنبال انتخاب رنگ مناسبى براى اتاق کودکتان هستید یا قصد دارید دکوراسیون اتاق او را تغییر دهید، مطالعه این مطلب مى تواند کمک مفیدى براى شما باشد. رنگى که براى دکوراسیون اتاق کودک در نظر مى گیریم باید با مقطع سنى که کودک شما در آن قرار دارد متناسب باشد. در طول سال اول زندگى رنگ هاى ملایم براى اتاق کودکان بهترین انتخاب هستند، چرا که نوزاد به نور و سایه بیشتر توجه نشان مى دهد تا تفاوت رنگ ها. از این رو اتاق خواب نوزادان باید با رنگ هاى روشنى مانند سفید و کرم و یا رنگ هاى زرد، صورتى، آبى یا سبز روشن، رنگ آمیزى شود. هرچه کودک بزرگتر مى شود با به کارگیرى رنگ هاى شاد و درخشان در اتاق مى توان فضایى جذاب و سرشار از انرژى و تحرک براى او فراهم آورد. اگرچه استفاده از رنگ هاى روشن و طرح هاى شاد که مورد پسند کودکان بوده و موجبات تحریک خلاقیت آنها را فراهم مى آورند در اتاق کودکان توصیه مى شود، اما همواره باید دقت کرد که دکوراسیون اتاق کودکان در عین بشاشیت و شادى، بیش از اندازه شلوغ نباشد تا موجب بى قرارى و سلب آرامش کودک نشود.

استفاده از آینه در اتاق خواب چندان مورد تایید نیست، در حقیقت اصلا توصیه نمی‌شود، به جز در پای تختخواب… اما اگر در اتاق خوابتان آینه دارید، باید روی آن را قبل از خواب بپوشانید، آینه‌ها باید از مسیر دید فرد خوابیده دور نگه داشته شوند، چینی‌ها معتقدند در هنگام خواب، روح بدن را ترک می‌کند و ممکن است به هنگام بازگشت به بدن، از انعکاس خودش در آینه وحشت کند و بگریزد و برای همیشه فرد را ترک کند که این نتایج خوبی در بر نخواهد داشت.

قفسه‌ای بدون در و با اندازه‌ای قابل تنظیم در اختیار کودک بگذارید تا چیزهایی مثل اسباب‌بازی، ماکت ماشین و هواپیما، کتاب و دفتر، وسایل ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم نقاشی و چیزهایی از این قبیل را در آن نگهداری کند. چنین قفسه‌ای می‌تواند یک مکان دردسترس و مناسب در دکوراسیون اتاق کودک محسوب شود. این قفسه‌ها البته باید روی دیوار ثابت شده ‌باشند تا اگر احیاناً کودک از آن بالا رفت، قفسه‌ها روی خودش برنگردند. ضمناً از نصب قفسه‌هایی که در‌های شیشه‌ای دارند، نیز باید پرهیز کنید.

▪ الکتریسیته باید کمترین حضور را در اتاق خواب داشته باشد، وسایل برقی که در اتاق استفاده میکنید، از نظر دور باشند، چرا که تشک‌های برقی بسیار بد و ناپسند هستند اما اگر می‌خواهید از یکی از این تشک‌ها استفاده کنید، مطمئن شوید از آن نوعی است که می‌توانید پیش از استراحت خاموشش کنید.

کودکان پنجره هایی را که در تقابل و مرتبه چشمانش است را بیشتر دوست می دارد، بطوریکه ایشان مجبور نیستند برای نگاه کردن به خارج قد بکشند. از سوی دیگر کودکان از میان پنجره ها حرکت خورشید را دنبال می کنند تا زمانیکه به محل مشخصی برسد و غروب کند، فعالیت های خود را خاتمه می دهند. در گرداگرد این عناصر کودکان بازی می کنند و از این طریق از تصوراتشان بهره می برند تا دنیای خودشان را بیافرینند. از این رو با ایجاد کنش و واکنش و ایجاد کنجکاوی خواهیم توانست کودک خود را به فکر فرو بریم. ایجاد کنش دنیای جدیدی را بر روی کودک خواهد گشود و او را در شناخت هر چه بیشتر پیرامون و دنیای پر رمز و راز خود تشویق خواهد نمود. آنچنانکه که معماری و عناصرش برانگیزنده نیروی حرکتی و تشویقی خواهند بود و آن هنگام دیگر پتینه پایانی بر این باور نخواهد بود.

نظم و ترتیب و پاکیزگی نقش بسیار مهمی در سلامت روان کودکان دارد و در اتاق کودک نیز همیشه باید لباس های کودک مرتب و اسباب بازی های او جمع و فضای میانی اتاق خالی باشد تا کودک بدون استرس و پریشانی بتواند در آن راه رفته، بازی کند و بخوابد می توانید برای اسباب بازی ها سبدی تهیه کرده و آن را در کنار اتاق بگذارید تا خود کودک به راحتی اسباب بازی ها را از درون آن بیرون آورده یا سرجای شان بگذارد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com