بازسازی ساختمان

و از آنجائی که کودکان دنیای تخیلی خاص خویش را دارند، بسیاری دکوراسیون از آنان در سنین زیر 7 سال، دنیا را آنطور که باید باشد مجسم می‌کنند، نه آنگونه که هست. همین امر باعث می‌شود محیط کودکان آن فضائی نباشد که معمار بدون شناخت، آن را طراحی می‌کند. آنچنان که وقتی معماری بر نمود‌های سنتی زندگی از طریق تفاوتهای مفهومی تاثیر می‌گذارد، بر خوردهایی مطرح می شود که قبل از آن بطور کامل پنهان بودند و این چنین است که آشکار و هویدا می‌شوند.

آنجا برای آنان همچون جهان بزرگ تصور می شود آنان در آنجا بازی می کنند در رویاهای خود فرو می روند، کتاب می خوانند و از این رو کودک همواره در حال جنبش و جنبیدن است و دوست دارد کنجکاوی و کاوش را همراه با بازی در دنیای خود انجام دهد، بنابراین محیط اطرافش باید مطابق با فعل و انفعال درون کودک باشد و حواس و حس کنجکاوی او را برانگیزد. برای آراستن اتاق کودک به رنگ توجه ویژه نشان دهید و حتما نظر او را نیز جویا شوید. چنانچه در و دیوار یا کمد و تخت خواب فرزندتان را با رنگ های مورد علاقه وی رنگ آمیزی کنید، ضمن اینکه برایش فضایی شاد و مفرح بازسازی ساختمان خلق خواهید کرد، به کودک نیز ثابت می کنید که برای اظهارنظرش ارزش قائلید و هر آنچه او دوست بدارد، شما نیز تایید می کنید.

کودکان رنگهای تابناک و درخشنده را دوست دارند. اما شما میتوانید با به کار بردن رنگهای شاد و تابناک در روی هر دیوار محدوهای رنگی را نیز معین کنید. رنگهای شاد و شفاف و آزاد، تصور کودکانه را بر می انگیزند و آنان را به آفرینش و خلاقیت را تشویق می کنند. همچنین پیدایش یا ظهور دیوارهای روشن از قبیل استفاده از کارکترهای کارتونی و مانند آن در دیوارهای اتاق های کوچک می تواند بسیار مفید باشد.
روشنائی: فضاهائی با نور طبیعی و شفاف اثر مثبت بر کودکان دارند.بعبارت دیگر اتاق های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. از این رو گزیدن نحوه و میزان روشنائی در اتاق کودک اهمیتی بس مهم را ایفا مینماید و تاثیر مهمی در خواندن و نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد. نور مناسب فضا را جهت محیطی آرام و مناسب جهت مطالعه محصور می نماید. بررسی تاثیر میزان نور در شب نیز در روحیه آنان حائز اهمیت است.
پنجره ها: پنجره و جهت آن در اتاق کودک اهمیتی ویژه دارد. از طریق آن نور شمالی به داخل می تابد و شادابی و سحرخیزی را به بار می آورد.

نکته ای که نباید به هیچ وجه بی توجه از کنار آن رد شد، امنیت اتاق کودک است. موقعیت و چیدمان وسایل در درجه اول اهمیت قرار دارد. قفسه ها را در قسمت بالاتر دیوار نصب کنید، اما اگر کودک مثلا در سن مدرسه است و باید از قفسه ها وسیله ای را بردارد باید طوری باشد که او راحت باشد. همچنین از نزدیک گذاشتن میز یا صندلی نزدیک پنجره ها و کمدها خودداری کنید تا خطری کودک را تهدید نکند. برای اینکه خیالتان راحت باشد، ثابت بودن وسایل را کنترل کنید. در زمینه دکوراسیون اتاق نیز این نکته را مدنظر داشته باشید که بهتر است رنگ دیوارها از انواع غیر سمی مثل آکرولیک انتخاب شود، پریزهای برق و پنجره ها از نظر ایمنی تایید شده باشد و مصالح ساختمانی سالم و طبیعی باشد. ملحفه و پرده ها نیز باید از اجناس طبیعی مانند کتان باشد، چرا که شستشوی این پارچه ها راحت است.

نوزاد علاوه بر تختخواب اصلی، اغلب به یک تخت چرخدار متحرک و کوچک یا یک گهواره نیز نیاز دارد که در ماه های اولیه تولد، در کنار تخت مادر قرار گرفته و این امکان را به مادر بدهد تا برای رسیدگی و مراقبت از نوزاد در طول شب مجبور به طی مسافت میان اتاق ها نباشد. پس از چند ماه اول، زمانی که دفعات بیدار شدن نوزاد در شب کاهش می یابد و مادر نیز توان از دست رفته را باز می یابد می توان نوزاد را به اتاق مخصوص و تختخواب اصلی اش انتقال داد.
چنانچه اتاق کودک جای کافی داشته باشد یک مبل یا صندلی راحت برای مادر در اتاق نوزاد بازسازی ساختمان در نظر بگیرید تا مادر جای راحتی برای نشستن هنگام شیردهی و مراقبت از نوزاد داشته باشد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com