بازسازی ساختمان

در تهیه و تدارک اتاق نوزاد یکی از مهم ترین نکاتی را که باید همواره به خاطر داشته باشیم، رشد و تغییر بسیار سریع نوزادان و نیازهایشان است. از این رو هنگام برنامه ریزی برای دکوراسیون اتاق کودک از رنگ آمیزی و پوشش دیوارها و کف اتاق گرفته تا خرید وسایلی مانند تخت و کمد و از این قبیل چیزها ، باید این واقعیت را در نظر داشته باشیم که اغلب وسایل نوزادان پیش از آنکه فرسوده شوند بی استفاده می شوند بازسازی ساختمان و نوزاد به دلیل رشد سریع و تغییرات محسوس در زمانی کمتر از یک سال قادر به استفاده از بسیاری از وسایل اولیه اش نخواهد بود. بنابراین در انتخاب وسایل و رنگ آمیزی اتاق نوزاد این سرعت را به خاطر داشته باشید و از رنگ هایی بهره بگیرید که برای چند سال اولیه زندگی کودک مناسب باشند. همچنین وسایلی چون تخت و کمد را به گونه ای انتخاب کنید که در چند سال آتی نیز قابل استفاده باشند. بسیاری از تختخواب هایی که برای نوزادان ساخته می شوند قابل تغییر بوده و به راحتی به طول تختخواب اضافه می شود یا نرده های کنار تخت در این تختخواب ها امکان جدا شدن داشته و می توان به راحتی آنها را کنار گذاشت. به این ترتیب تخت جوابگوی نیاز کودک تا سنین ۸-۶ سالگی خواهد بود و والدین مجبور به صرف هزینه مجدد برای تغییر تخت پس از ۳ سال اول زندگی نیستند و یا کشوهایی که از سطح رویشان می توان به عنوان جای تعویض لباس و پوشک نوزاد استفاده کرد در همه سنین به عنوان کشوهایی که لوازم گوناگون کودک را در خود جای می دهند قابل استفاده هستند.

در مبحث مناسب سازی خانه – چه بزرگ و چه کوچک – باید توجه داشت که خانه فقط و فقط یک سرپناه نیست بلکه لازم است نیازهای رفتاری ، روانی و اجتماعی ساکنان خود را نیز پاسخگو باشد. به این ترتیب فضاهای اختصاصی هر یک از افراد خانواده باید متناسب با سن و سال ، چگونگی فعالیت ها و روحیه افراد آراسته شود تا علاوه بر کارآمد بودن، نیاز فطری شخص به آرامش و زیبایی را نیز برآورده سازد.
– اتاق کودکان برخلاف اتاق پدر و مادر فقط اتاق خواب و استراحت نیست بلکه محل بازی، انجام تکالیف درسی و به طور خلاصه اتاق زندگی است. این اتاق معمولاً مساحت کمتری نسبت به اتاق پدر و مادر یا سایر بزرگترهای خانواده دارد. کوچک بودن اتاق همراه با خرده ریزهای فراوان کودکان و نیز تمایل فطری بچه ها به شادی، تمهیدات ویژه ای را برای ساماندهی فضای اتاق آنها می طلبد.

زیرا علاوه بر این که باعث می شود اتاق کودک شاد و دلپذیر شود، نور اتاق را دلپذیر کرده و کودک هنگام صبح با درخشش آفتاب به فضای خانه، از خواب بیدار می شود و وقتی کودک با این طریق از خواب بیدار شود احساس کسالت و خواب آلودگی کمتری خواهد داشت.
بنابر این وارد کردن پرده مناسب اتاق کودک یکی از ملزومات است. رنگ پرده می تواند متناسب با سن و جنس کودک باشد ولی بهتر است والدین پرده ای را انتخاب کنند که با ویژگی های خلقی و فکری کودک همساز باشد.
بدین منظور بهتر است با یک طراح دکوراسیون و یا یک روانشناس کودک مشورت شود.

اتاق تنها قسمت خانه است که کودک احساس می کند متعلق به خودش است. این فضا همه دنیای کوچک او را برایش عینیت می بخشد: شخصیت، سلیقه ها و علایق. او باید در برابر این مسائل احساس راحتی و آزادی کند. اما در بیشتر موارد هر کودک به تنهایی نمی تواند اتاقی برای خود داشته باشد. در این صورت وظیفه پدر و مادر سخت تر می شود؛ زیرا باید با ظرافت دو یا سه قسمت را برای هر بچه در بازسازی ساختمان اتاق آماده کنند. در نتیجه هر کدام از آنها ****و خود دارند با این تفاوت که در کنار هم هستند.


این جداسازی را می توان با روش های مختلفی انجام داد که رایج ترین آنها پرده، دیوار متحرک و کرکره است. همچنین می توان رنگ دیوارها و فرش های هر قسمت را تغییر داد تا این مرزبندی واضح تر باشد. اگر قصد دارید برای خواهر و برادر اتاق را آماده کنید، بهتر است از رنگ های متفاوت مثل صورتی و سبز برای هر بخش استفاده کنید.

آیا جرات گفتنش را داریم؟ ایرادی ندارد که مبلمان نفیس خود را نقاشی کنیم. شما قعطاً احساس فوق العاده خوبی خواهید داشت زمانی که اسباب اثاثیه آنتیک منزل شما شبیه وسایل امروزی شود. این دراور کلاسیک با استفاده از رنگ منیزیمی به حالت کنونی در آمده است؛ دراور دیگر هم با یک لایه رنگ سبز ملایم پوشیده شده – البته نه همان رنگی که در گذشته ها استفاده می شد بلکه رنگی که با سایر اجزا هماهنگی داشته باشد. برای اینکه رنگ ماندگاری داشته باشد، پیشنهاد ما این است که از نقاشی با لعاب نیمه شفاف استفاده شود. زیبایی واقعی؟ یک رنگ آشفته بازسازی ساختمان نمی تواند سبک قدیمی آنرا مخفی نگه دارد، یعنی اینکه افسون مربوط به آنتیک بودن وسایل کاملاً در نظر گرفته نمی شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com