بازسازی ساختمان

نور مستقیم و درخشان برای نوزادان مناسب نیست. به همین دلیل برای تلطیف نور خورشید در روز از پرده های نازکی که نور را از خود عبور داده اما از تندی آن می کاهند برای پنجره های اتاق نوزاد استفاده کنید و در شب برای تأمین نور اتاق از چراغ هایی که نور را به سقف می تابانند برای ایجاد نور غیرمستقیم و کافی بهره بگیرید. نور اتاق کودک در طول شب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نوزادان اغلب در طول شب نیاز به تغذیه دارند و اتاق نوزاد باید در شب از میزانی از نور بهره مند باشد تا ضمن آنکه مادر را به انجام امور معمولی چون تغذیه کودک و یا تعویض پوشک او قادر می سازد موجب بیداری کامل و هوشیار شدن نوزاد نیز نشود. استفاده از کلیدهای تایمردار که مقدار نور را تنظیم می کنند یکی از بهترین راه های پاسخگویی بر این نیاز است. در غیر این صورت می توان از چراغ خواب های کوچک نیز برای تأمین این مقدار نور سود برد.

از آنجا که به طور معمول ارتفاع لباس کودکان کمتر است می توان با توجه به سن و جنس فرزندان تقسیمات بیشتری را در ارتفاع کمدهای دیواری انجام داد و از آنها یا به صورت طبقه و قفسه یا کشو برای قرار دادن خرده ریزهای آنان استفاده کرد. بازسازی ساختمان هرچه اتاق خواب کوچکتر باشد نیاز به کمد با طبقه بندی متنوع بیشتر است.
– هنگام انتخاب تخت، بهتر است تخت هایی انتخاب شوند که دارای کشوهای تحتانی باشند. در صورتی که تخت کنونی فرزندتان چنین نیست می توان جعبه هایی با ارتفاع کوتاهتر از پایه تخت ساخت (با رنگ آمیزی های متنوع) و از آنها برای خرده ریزهای بچه ها استفاده کرد.
– برای کودکان بالای سه سال ، می توان از تخت هایی با پایه های بلند استفاده کرد؛ این تختخواب ها به ویژه در اتاق های کوچکتر صرفه جویی مناسبی در فضا می کنند. کودکان نیز از زیر این تخت ها استفاده های گوناگون می کنند.
– در صورتی که یک اتاق به طور مشترک متعلق به دو فرزند است بهتر است فضای اتاق به نحوی تقسیم شود که هر یک از فرزندان بخشی را متعلق به خود بداند. این کار با استفاده از یک پارتیشن مشبک چوبی به ارتفاع حداکثر یک و نیم متر، قفسه های قابل انعطاف اسباب بازی ها و یا کتابخانه ی دو سویه امکان پذیر است.

پرده یکی دیگر از عناصر حجم شناسی اتاق کودک است. پرده علاوه بر این که به اتاق او شکل و فرمی مناسب می دهد باعث می شود تا کودک وضعیت روانی متعادلی پیدا کند. متخصصان بر این باورند اتاق کودک می بایستی دارای پرده باشد.
زیرا تا وقتی که او در دوران نوزادی به سر می برد هنگام خواب نیاز به محیطی آرام و تاریک دارد. گذشته از آن هرچه کودک بزرگتر می شود قوه تخیل او رشد کرده و خیال بافی می کند.
خصوصاً دختربچه ها که تصور می کنند افراد غریبه یا آدم فضایی ها از پنجره وارد اتاق می شوند و این موضوع باعث ترس آنها از تنهایی می شود بنابر این پرده به کودک کمک می کند تا اتاق خود را محصور دیده و گرفتار ترس نشود. خصوصاً آن که پرده از رنگ های روشن و شاد تهیه شده باشد.

در دنیای کوچولو ها، بازی بخش مهمی از زندگی آنها را به خود اختصاص داده است. نقاشی کشیدن، سرگرم شدن با اسباب بازی ها، ساخت کاردستی، خلاقیت و نوآوری و… همه در بستر اتاق کودک است که شکل می گیرد. تا حد ممکن بخشی از اتاق را برای این فعالیت ها و تفریحات کودک خالی بگذارید. همچنین این دنیای کوچک علاوه بر اینکه باید دریچه ای به سوی خلاقیت و رشد کودک باشد، از همه لحاظ می بایست ایمن باشد.
چسباندن یک کاغذ بزرگ به دیوار یا یک میز نقاشی شاید در چیدمان اتاق کودک کمی عجیب به نظر برسد اما یک موضوع لازم است، چرا که اتاق علاوه بر اینکه جایی برای استراحت است فضای رشد و پرورش توانایی های فیزیکی و ذهنی کودک نیز به حساب می آید. همچنین نگاه عمیق تر به این مسئله نشان می دهد که بازی راهی است تا فرشته های کوچولو با اجتماع ارتباط برقرار کنند. کودک حین بازی بازسازی ساختمان مشارکت، همکاری، سازش با دیگران و حل مشکلات را می آموزد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com