بازسازی ساختمان

اگرچه اولین انتخابی که برای پوشش کف اتاق نوزاد به نظر می رسد یک پوشش نرم و راحت بازسازی ساختمان است اما باید این امر را نیز در نظر داشته باشیم که ظرف چند ماه ، نوزاد ما تبدیل به کودک نوپایی می شود که انواع مایعات و نوشیدنی ها و مواد غذایی گوناگون را به دست گرفته و بر روی زمین اتاق خواهد ریخت. بنابراین پوشش کف اتاق را از نوعی در نظر بگیرید که ضمن نرمی و لطافت به راحتی تمیز شود.
نوزاد علاوه بر تختخواب اصلی ، اغلب به یک تخت چرخدار متحرک و کوچک و یا یک گهواره نیز نیاز دارد که در ماه های اولیه تولد، در کنار تخت مادر قرار گرفته و این امکان را به مادر بدهد تا برای رسیدگی و مراقبت از نوزاد در طول شب مجبور به طی مسافت میان اتاق ها نباشد. پس از چند ماه اول ، زمانی که دفعات بیدار شدن نوزاد در شب کاهش می یابد و مادر نیز توان از دست رفته را باز می یابد می توان نوزاد را به اتاق مخصوص و تختخواب اصلی اش انتقال داد.

بعد از خرید وسایل اتاق کودک با استفاده از هارمونی های تیره – روشن ، رنگ های وسایل در پرده، روتختی و… ترکیب و تنوع مجموعه را با استفاده از ذوق خودتان غنی کنید. اگر وسایل خریداری شده رنگ های زنده و شاد ندارند، خودتان رنگ های زرد ، قرمز و سبز و یا سایر رنگ های شاد و غیر زننده را مبنای رنگ آمیزی سایر اجزای اتاق قرار دهید.
– از یک کلاه حصیری به صورت وارونه می توان لوستر فانتزی و جالبی برای اتاق بچه ها درست کرد.
– به جای پرده می توانید از حصیرهای ریزبافت آفتابگیر استفاده کنید و سطح آن را نیز هماهنگ با سایر قسمت های اتاق نقاشی نمایید.

البته کودک درس‌خوان شما باید در اتاق خصوصی خود که معمولا تکالیف مدرسه را هم در آنجا انجام می‌دهد، نور کافی داشته باشد اما اهمیت نور، فراتر از خصوصیات فردی و شخصیتی کودک است. نور، عنصر لازمی‌است که هیچ کودکی – چه درس‌خوان و چه تنبل – نباید از آن محروم بماند و هر انسانی – چه کودک و چه بزرگسال – برای ادامه حیات به آن نیاز دارد.
به طور کلی، وضعیت نور اتاق خواب کودکان به لحاظ نیازهای خاص این سنین، توجه و حساسیت بیشتری نسبت به اتاق خواب بزرگسالان می‌طلبد. کودک نیز مانند فرد بزرگسال، باید نوری در اتاق خواب داشته باشد که هنگام روز، انجام کارهایی از قبیل پوشیدن بازسازی ساختمان لباس و پیداکردن اشیا را به‌خوبی امکان‌پذیر کند، امکان تشخیص رنگ‌ها را به او بدهد و برای کارهایی همچون نقاشی و مطالعه و نوشتن تکالیف درسی، مقدار کافی و جهت مناسبی داشته باشد؛ مثلا جهت تابش نور – چه از پنجره و چه از چراغ مطالعه – نسبت به میز تحریر برای فارسی‌زبان‌ها که جهت خط نوشتاری آنها از راست به چپ است، باید از چپ به راست باشد. هنگام شب نیز باید آنقدر نور در اتاق باشد که کودک، هم بتواند خوب استراحت کند و هم در صورت نیاز به برخاستن از تختخواب در نیمه‌شب، توانایی تشخیص اشیای پیرامون خود را داشته باشد.

نکته ای که نباید به هیچ وجه بی توجه از کنار آن رد شد، امنیت اتاق کودک است. موقعیت و چیدمان وسایل در درجه اول اهمیت قرار دارد. قفسه ها را در قسمت بالاتر دیوار نصب کنید، اما اگر کودک مثلا در سن مدرسه است و باید از قفسه ها وسیله ای را بردارد باید طوری باشد که او راحت باشد. همچنین از نزدیک گذاشتن میز یا صندلی نزدیک پنجره ها و کمدها خودداری کنید تا خطری کودک را تهدید نکند. برای اینکه خیالتان راحت باشد، ثابت بودن وسایل را کنترل کنید. در زمینه دکوراسیون اتاق نیز این نکته را مدنظر داشته باشید که بهتر است رنگ دیوارها از انواع غیر سمی مثل آکرولیک انتخاب شود، پریزهای برق و پنجره ها از نظر ایمنی تایید شده باشد و مصالح ساختمانی سالم و طبیعی باشد. ملحفه و پرده ها نیز باید از اجناس طبیعی مانند کتان باشد، چرا که شستشوی این پارچه ها راحت است.

لازم نیست تمام وقت و سرمایه خود را صرف این کنید که دیوارهای اتاق را مناسب حال نوزادتان در آورید. تناسب و هماهنگی که در این کار هنری مشاهده می نمایید، بسیار ارزان تر از آن است که تصور بکنید—قطعات برجا مانده از یک میز کهنه می تواند اعجاب آفرین باشد. قعطات متناسب را در طرح های دلخواه برش دهید، سپس قطعات با اشکال مربع یا مستطیل درست کنید و شاهکار شما کامل خواهدشد. می توانید بازسازی ساختمان کار هنری خود را کامل تر کنید و از چارچوب هایی که در بوم های نقاشی به کار می رود استفاده کنید و کار دست خود را روی آن نصب نمایید. رنگ زدن کتاب ها نیز می تواند الهام بخش اشکال ساده مورد نظر شما باشند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com