بازسازی ساختمان

اتاق های کوچک برای بازسازی

طبیعی است که اتاق‌های کوچک معمولا در خانه‌های کوچک قرار دارند و به همین پتینه دلیل گاهی یک اتاق بیش از یک کاربرد برای اعضای خانه دارد و از آن استفاده‌های مختلفی می‌شود. دو اتاق کوچکی که در دو عکس بالا مشاهده می‌کنید همین وضعیت را دارند، اما طراحی آن‌ها آن‌قدر هوشمندانه انجام شده است که این دو اتاق وظایف مختلفی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده است را به خوبی انجام می‌دهند. در اتاق خواب اول، فرورفتگی داخل دیوار یک میز تحریر کوچک و یک صندلی را در خود جای داده است (توجه کنید که چگونه این اتاق خواب با اتاق تلویزیون مورد دوم که دارای یک کاناپه بزرگ بود کنتراست دارد). در اتاق دوم، تخت خواب تاشو است و داخل فرورفتگی دیوار می‌رود و یک میز غذاخوری کوچک به فضا اضافه می‌شود. اتاق دوم هم اتاق خواب است و هم اتاق غذاخوری.

این رنگ خنثی می تواند در هر دو طراحی مدرن و لوکس سهمی داشته باشد. می تواند محیطی آرامش بخش و راحت پدید آورد به نحوی که هربار در اتاقی بژ رنگ وارد شوید، احساس کنید می خواهید هوای تازه را با نفس عمیق به درونتان ببرید. پتینه دلیل احساس شما این است که رنگ های روشن به راستی نمایی دلباز و روشن پدید می آورند.

استفاده از سایه رنگ های مختلف بژ یکی از روش های کاربرد تک رنگی در طراحی است و در عین حال تا حدی جلوه متفاوتی پدید می آورد. شما می توانید برای افزودن مقداری کنتراست به اتاق از بالش هایی با طرح های چشمگیر استفاده کنید و یا جزئیاتی از جنس خز به اتاق بیافزایید، مثل یک قالیچه خز که می تواند جلوه تمام اتاق را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بعضی وقت ها سادگی به سادگی به دل آدم می نشیند. هدف ما از بیان این جمله دقیقا مربوط به طراحی دکوراسیون این اتاق خواب دخترانه است شاید محصولات مورد استفاده در این دکوراسیون کیفیت و قیمت بالایی داشته باشند ولی این موضوع از بحث ما خارج است و منظور ما از سادگی طراحی ظاهری و نمای دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. طراحی فلت و یکدست و استفاده از رنگ های سبز فسفری و بنفش و استفاده از رنگ سفید در متن اصلی دکوراسیون یک طراحی دلچسب را پدید آورده است.

در ادامه می توانید تصاویر و مدل هایی دیگر از اتاق نوجوانان را ببینید که از نظر طراحی دکوراسیون تا حد زیادی به طرح های قبلی شباهت دارند.

همیشه به یاد داشته باشید رنگ‌هایی مثل طلایی که برق دارند و گرم‌تر هستند پتینه باید در حداقل و رنگ‌های سردتر در حداکثر فضا استفاده شوند. در واقع طلایی همان رنگ زرد انرژی‌بخش است که به آن با درصدهای مختلف برق اضافه می‌شود.

فقط اکسسوری‌ها
اتاق خواب فضایی است که ایجاد احساس آرامش در آن، حرف اول را در دکوراسیون داخلی می‌زند. همان‌طور که می‌دانید زرق و برق رنگ طلایی بسیار زیاد است بنابراین بهتر است رنگ طلایی در اکسسوری‌ها، کوسن‌ها و پرده‌های اتاق خواب استفاده شود. تنها در صورتی که لوازم اتاق خواب شما مدرن و ساده است، می‌توانید از یک کاغذدیواری طلایی با طرح شلوغ استفاده کنید.

کار دیگری که در این راستا می توانید انجام دهید دسته دسته کردن پرده ها به آن ترتیبی که باز و بسته می شوند است. این کار می تواند میزان فضای قابل توجهی از میل پرده را خالی تر کند. هر زمانی که خواستید پرده را به طور کامل کنار بزنید باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که طول میل پرده شما بلندتر باشد تا حتی قسمتی از آن هم در جلوی پنجره قرار نگیرد. قطعا برای این روش از نصب پرده احتیاج به پارچه هایی دارید که هم نازک تر باشند و هم انعطاف پذیرتر؛ بنابراین برای جلوگیری از هرگونه خطا و اشتباهی بهتر است با یک کارشناس مشورت کنید. پتینه با این حال قانونی که وجود دارد این گونه است که نوری که از پنجره وارد می شود چیزی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد آن را شامل شود.

بنابراین اگر می خواهید پرده خود را به اندازه کافی کنار بزنید تا نور زیادی وارد اتاق شود حتما میل پرده شما باید بلند تر از خود پرده باشد. در موقعیت هایی مثل این تصویر که پنجره های زیادی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند انجام این روش کمی سخت تر خواهد بود چرا که با دسته دسته کردن زیاد این پرده ها نور مناسبی وارد فضا نخواهد شد. در این شرایط می توانید به صورتی شبیه به یکی در میان از پرده هایی گران قیمت تر و کمی کلفت تر استفاده کنید که احتیاج زیادی به کاملا جمع شدن نداشته باشد. در کنار هم قرار گرفتن این نوع چیدمان پرده ها به طور کلی بسیار جذاب خواهد بود

گاهی اوقات از زندگی کردن در آپارتمان‌های کوچک و کهنه خود خسته می‌شویم و فکر تعویض آن‌ها به سراغمان می‌آید اما یک معمار ژاپنی راه دیگری برگزیده است.

«سیناتو»، معمار خوشذوق ژاپنی، طراحی الهام بخشی را برای نوسازی یک آپارتمان قدیمی ۲۶ ساله در شهر فوجی گاکا (Fujigaoka) انجام داده است که از طریق آن آپارتمان ۶۴ متری یک زوج بازسازی شده و نتیجه حاصله، فضایی مدرن، تمیز و زیبا برای زندگی از کار در آمده است.
مصالح، طرح و پالت رنگی که استفاده شده در عین سادگی، کاربردی بوده و محیط گرم و نرم و می‌نیمالیستیکی را برای سکونت به ارمغان آورده است. با قرار دادن تختخواب و راهرو در طرفین دیواری که تحمل بار ساختمان را به عهده دارد، پتینه پنجره‌های خانه به سمت جنوب غرب قرار گرفته و تابش آزادانه‌ نور خورشید و جریان هوا نیز در فضای L مانند جلوی پنجره‌ها می‌سر شده است.

هر پارچه فروشی می تواند انواع مختلف و کاربردی از پارچه هایی را عرضه کند که هم امنیت لازم و هم کنترل و نگهداری کافی نور را داشته باشد اما این را بدانید که چگونگی نصب پرده هم اهمیت بسیاری دارد تا جایی که می تواند اندازه فضای اتاق را نیز مشخص کند.

هر پارچه فروشی می تواند انواع مختلف و کاربردی از پارچه هایی را عرضه کند که هم امنیت لازم و هم کنترل و نگهداری کافی نور را داشته باشد اما این را بدانید که چگونگی نصب پرده هم اهمیت بسیاری دارد تا جایی که می تواند اندازه فضای اتاق را نیز مشخص کرده، پنجره های نامناسب را پوشانده یا تصحیح کرده و دکوراسیون شما را شکیل تر کند با این حال هیچ فرقی هم ندارد که بخواهید دکوراسیونی مدرن یا سنتی و کلاسیک داشته باشید. با ما در این مطلب همراه باشید تا نکات کلیدی در نصب پرده را دانسته و به دنبال آن بتوانید استفاده مناسب و درستی از پنجره خود نیز داشته باشید.

استفاده از پرده هایی با پارچه های ملایم و سفید رنگ برای هرگونه پنجره ای با سایز و شکل هایی مناسب بوده و باعث انعکاس دادن نوری دلنشین و مناسب به داخل اتاق شما می شود. پرده های یک پارچه برای اینکه به شکل دیوار به دیوار نصب شوند گزینه های بسیار خوبی به حساب می آیند. مخصوصا در زمانی که وسایل و مبلمان شما دقیقا در جلوی آنها چیدمان شوند. حتی می توانید با ایجاد پتینه شکاف هایی بین پرده ها و نمایان شدن دیوار نیز به شکلی خلاقانه جذابیت و زیبایی بیشتری به فضای اتاقتان هدیه دهید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر رنگی که برای پرده خود انتخاب کرده اید تیره است حتما از وسیله و المانی با رنگ متضاد آن در گوشه ای از دکوراسیونتان نیز استفاده کنید. در این حالت استفاده از یک المان روشن و یا نیمه روشن زیبا تر خواهد بود

آینه یک وسیله ی فوق العاده جذاب در هر خانه است که بیشتر افراد زمان زیادی را پای آن می گذرانند. اما همین آینه علاوه بر کاربرد همیشگی آن، می تواند در فضای زندگی شما تأثیرات مختلفی داشته باشد. مطمئنا دیوارهایی که به طور کامل با آینه پوشانده شده اند را در دکوراسیون منزل دوست و آشنا دیده اید. در صورت بی توجهی به طراحی درست دیوارهای آینه ای در فضا، آنها می توانند به جای ایجاد جذابیت و زیبایی، بسیار آزاردهنده باشند. اما در عوض دیوار های آینه ای اگر به صورت خلاقانه و کارآمد طراحی شوند می توانند جذابیت بصری به فضا بدهند، فضا پتینه را بزرگ تر نشان دهند و فضاهای کم نور را روشن تر سازند. با ما همراه باشید تا ۵ ایده برای درخشیدن دیوارهای آینه ای در دکوراسیون منزل تان را به شما معرفی کند.

اتاق خواب، جایی است برای آسودن، کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. برای زن و شوهر اما افزون بر این موارد، این فضا، فضایی است خصوصی برای در کنار هم بودن و از هم لذت بردن. از این رو، توجه به اجزای آن، ازجمله رنگ، نور، مبلمان، تابلو، کمد، تختخواب و سایر لوازم اتاق‌خواب و همچنین نوع چیدمان آن بسیار مهم است.

پتینه

اتاق خواب زوجین باید به گونه‌ای آراسته و مهیا شده باشد که همواره حس رمانتیک و آرامش‌بخشی را به زوجین القا کند. افزون بر فضای فیزیکی داخل اتاق، فضای عاطفی- روانی داخل اتاق خواب زوجین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زن و شوهر محیط داخل اتاق را باید به گونه‌ای برای هم بسازند که با ورود به آن آرامش، امنیت، صمیمیت و عشق را احساس کنند. اما اینکه چگونه زوجین می‌توانند پتینه چنین فضایی را در خانه به وجود آورند موضوعی است که به صورت خلاصه، در قالب چند نکته مهم، در این نوشته، به آن پرداخته می‌شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com