بازسازی ساختمان

نقدی بر اصول نقاشی ساختمان

بازسازی ساختمان اکنون طول کاغذ دیواری ها را بر اساس اصول نقاشی طول دیواره ها به علاوه ی ده سانتیمتر نحوه اجرای کنیتکس اضافی برش دهید. برش کاغذ دیواری ها حتما باید روی میز نخصوص انجام شود.اگر از کاغذ دیواری های طرح دار استفاده می کنید، طول طرح مورد نظر را به طول دیوار و ده سانتی متر اضافه نمایید. پس از محاسبه ی طول برش اولیه، روی میز کار را با مداد علامت گذاری نموده و بقیه برش ها را نیز بر همین مقیاس انجام دهید. اکنون رول کاغذ دیواری ها را روی میز باز کنید. از یک لبه ی میز برای تراز نگه داشتن کاغذ دیواری ها استفاده نموده و بعد از قرار گرفتن کاغذ روی نقطه ی میزان، برش را توسط کاتر و یا قیچی انجام دهید. بعد از برش کاغذ دیواری ها، اکنون آنها را به ترتیب برگردانیده و پشت آنها را به وسیله قلم موی سقفی به چسب مخصوص رنگ نمای مخصوص ساختمان  آغشته نمایید.

برای چسب زدن، قلم مو را از وسط کاغذ دیواری به سمت کناره ها بکشید، بطوری که لبه های کناری را آغشته نکند. در یر اینصورت چسب به زیر کاغذ ها نفوذ کرده و عمل نصب ر ا با مشکل مواجه خواهد نمود. اکنون باید کاغذ دیواری های چسب خورده را از سمت پشت که به چسب آغشته شده اند روی یکدیگر قرار دهید تا برای انتقال آماده باشند. برای این کار ابتدا از لبه ی بالا تا دو سوم طول کاغذ ان را روی هم چسبانیده و سپس از سمت پایین، یم سوم بقیه را بچسبانید.

دقت کنید که کاغذ ها چروک نشوند. لبه کاغذ دیواری ها باید دقیقا روی یکدیگر قرار بگیرند، تا چسب روی انها از بین نرود. اکنون کاغذ ها را رها کنید تا به اصطلاح نرم شوند. این عمل موجب می شود تا کاغذ ها انبساط پیدا کرده و هنگام نصب چروکیده و یا نقاشی ساختمان حباب دار نشوند. توجه داشته باشید که زمان رها کردن کاغذها نباید طولانی باشد، زیرا خطر پاره شدن آنها وجود دارد.

عملیات نصب کاغذ دیواری

اکنون می توانید عملیات نصب کاغذ دیواری ها را آغاز نمایید.توجه داشته باشید نصب اولین کاغذ دیواری بریده شده روی دیوار بسیار حائز اهمیت است، زیرا بقیه ی تکه ها باید دقیقا کنار یکدیگر چسبیده شوند. کار نصب را همیشه از سمت پنجره ها به طرف داخل انجام دهید، در غیر اینصورت احتمال دارد که ایجاد سایه موجب شود تا لبه های کاغذ روی هم قرار گیرند. یک برس و یک قیچی اصول نقاشی در جیب خود قرار دهید و با اولین اجرای رنگ نمای ساختمان  قطعه ی کاغذ دیواری از نردبان بالا بروید. کاغذ دیواری را آهسته باز کرده و از قسمت بالا به حالت تراز نگه دارید. اجازه دهید تا کاغذ دیواری به حالت آویزان و رو به پایین قرار بگیرد،

سپس به آهستگی با برس از بالا به سمت پایین روی آن بکشید . جهت حرکت دست خود را تغییر داده و از وسط کاغذ دیواری به طرف دیوار این عمل را تکرار نمایید. روی لبه های کاغذ دیواری باید به وسیله یک غلتک کوچک مخصوص محکم کشیده شوند تا اینکه به علت کم تعمیرات ساختمان بودن چسب ها در این ناحیه، کاغذ ها از دیوار جدا نگرند.محل اتصال کاغذ دیواری با سقف را باید کمی اضافه اندازه گیری نمایید. سپس با قیچی خطی روی کاغذ در کنج دیوار کشیده و از روی خط قیچی کاغذ را برش دهید.
images
اگر متوجه شدید که بعضی از نقاط فاقد چسب هستند، باید با ظرافت چسب را فقط زیر کاغذ دیواری قرار دهید. در غیر این صورت پس از خشک شدن روی کاغذ دیواری ها به زردی خواهند گرایید. هنگام رسیدن به زاویه ی کنج دیوارها نباید به سرعت کاغذها مدیریت پیمان را کنار یکدیگر چسباند، زیرا امکان ایجاد چروک بسیار زیاد خواهد بود.لبه ی آخرین قطعه را دو سانتیمتر بیشتر اندازه گیری نموده و برش دهید . بعد از انکه لبه قطعه ی مجاور را به دقت تراز نمودید، اکنون می توانید لبه های اضافی را برش داده و کنار یکدیگر به دقت بچسبانید. کاغذ دیواری های بالای پنجره ها و درب ها را نیز با همین روش بچسبانید.

قسمتهای برآمده دیوار و یا طاقچه ها را باید یک سانتیمتر اضافه محاسبه کنید و برش دهید. نقاط مشکل ساز مانند: جای پریز های برق را باید ابتدا با کاغذ دیواری پوشش داده و سپس در محل مورد نظر برش ضربدری دهید. اکنون باید محل پیرامون آنها را علامت گذاری کرده و برش اصلی را انجام دهید. کاغذ دیواری های دیگر نقاط مسئله ساز مانند لوله های گاز و یا آب را باید تا انتهای آنها نصب کرده و در نهایت مدیریت پیمانکاری اطراف آنها را برش دهید.

کتاب نقاشی ساختمان به زبان ساده نوشته سوزان راتسا-ترجمه رامین جعفری زاده
نحوه نصب انواع کاغذ دیواری در اتاق (به طور خلاصه)

کاغذ دیواری درحالی که ظاهراً مورد توجه واقع نشده است ، در دهه های اخیر شهرت زیادی یافته است،روند گرایشات نشان میدهند که دیوارپوشها قابل بازگشت و تعویض هستند و مطمئناً گزینه های بسیار جذاب کاغذدیواری در مارکت ها برای انتخاب وجود دارند! اگر بازسازی ساختمان  شما به این توصیۀ نجارها که می گویند”2 بار اندازه گیری و یک بار بریدن ” عمل کنید، نصب صحیح کاغذ دیواری برای شما عمل چندان سختی نخواهد بود!
بررسی دیوار برای کاغذ دیواری

· اگر دیوارها در حال حاضر در وضعیت خوبی هستند،شما لازم نیست به بررسی جزئی بپردازید و لبه ها را با بتونه پر کنید و هر نوع ترک یا سوراخی را بپوشانید! اگر شما هر بتونه کاری یا شستشو و خشکشویی ای انجام دهید، آن مناطق را نقطۀ شروع قرار دهید. اگر شما کاغذ دیواری قدیمی را برداشته اید، اطمینان حاصل کنید که هر پس مانده چسبیده ای را تمیز کرده اید. دیوارهای رنگ شده به اصول نقاشی تمیزکاری و پر کردن جاهای خراشیده شده نیاز دارند.

اگر رنگ خیلــــی براق است،با کاغذ سنباده روی آن کار کنید، لکه ها،چربی ها و چرک ها باید بوسیلۀ لکه بر ،معمولاً ازنوع لاک الکل کاملاً برطرف شوند .دیوار تازه و خشک شده باید بوسیلۀ خشک کن PVA بتونه بشود. تمام برآمدگی ها، ترک ها، ضربه ها و …. باید از روی دیوار برطرف بشوند.

این مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید. اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها هم‌چنین قابل نقاشی ساختمان شست‌وشو و ضد آب هستند. همین نوع از کاغذ دیواری خود به دو نوع تقسیم می‌شود: نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری دارای لایه‌ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه‌ای از وینیل در قسمت روی کاغذ دیواری است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد. نوع اول اصول نقاشی قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روی دیوار کنده می‌شود. بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب باشند.

این نوع کاغذ دیواری که اصطلاحا «داماس» هم نامیده می شود به طرحی از  بازسازی تعمیرات منزل کاغذ دیواری گفته می شود که در آن طرح هایی گل مانند تکرار می شود. طرح داماسک متداول ترین و قدیمی ترین طرح کاغذ دیواری است. این مدل، طرح کلاسیک محسوب می شود و بیشتر برای سالن های پذیرایی مناسب است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com