بازسازی ساختمان

تئوری نقاشی و بازسازی در طرح ساختمان

بازسازی آپارتمان این نوع کاغذ دیواری که اصطلاحا تئوری نقاشی به آن «داماس» هم گفته می‌شود نقاشی ساختمان و زیرمجموعه کاغذهای کلاسیک به حساب می‌آید، به جا مانده از سال‌ها پیش است. هر کدام از ما با دیدن این نوع کاغذ دیواری‌ها به یاد گذشته‌های دور می‌افتیم برای اینکه این طرح کاغذ دیواری به دهه 50 یا 60 شمسی تعلق داشت و نمادی از خانه‌های به روز آن دوران بود؛ طرحی که گل‌هایی کلاسیک به صورت یک‌دست در سطح کاغذ تکرار می‌شوند. اسم این طرح هم از همین تکرار برداشته شده است. داماسک اسم پارچه‌هایی است که معمولا دارای نقش‌های متقارن ابریشم بازسازی و تعمیرات ساختمان پشم هستند. این طرح کاغذ دیواری هنوز هم از محبوب‌ترین‌هاست و مناسب برای سالن پذیرایی خانه‌های بزرگ. در خانه‌های کوچک طرح داماسک به‌خصوص اگر با تکرار گل‌های درشت همراه باشد، فضا را کوچک‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد.
کاغذ دیواری گلدار
546456

از اسمش هم معلوم است. تکراری از طرح‌های گل که با توجه به طرح می‌توانند بسیار بزرگ یا حتی بسیار کوچک باشند. این نوع کاغذ دیواری را بیشتر به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند؛ یعنی بیشتر اوقات به پیشنهاد طراح همه دیوارها را کاغذ دیواری گلدار نمی‌کنند بازسازی ساختمان و بعضی‌ها را با کاغذهای ساده ولی در همان طیف رنگ می‌پوشانند. طراحان داخلی کاغذ دیواری‌های گلدار را بیشتر روی یک دیوار نصب می‌کنند چراکه اگر تعداد دیوارها زیاد باشد، فضای خانه شلوغ می‌شود. در اتاق خواب هم معمولا دیوار روبه‌روی در را با کاغذ تئوری نقاشی دیواری گلدار می‌پوشانند.
کاغذ دیواری راه‌راه

به درد خانه‌هایی می‌خورند که یا سقف‌های خیلی بلندی دارند یا خیلی کوتاه. طرح‌های راه‌راه این کاغذ دیواری‌ها می‌تواند به‌راحتی عیب و ایراد این دسته خانه‌ها را رفع کند؛ مثلا در خانه‌هایی که سقف بلندی دارند اگر از کاغذهایی با رنگ تند و خط‌های افقی استفاده کنند، ارتفاع کوتاه‌تر به نظر می‌رسد و در خانه‌هایی با سقف کوتاه هم برعکس باید سراغ نمونه‌هایی با راه‌راه‌های عمودی و رنگ‌های روشن بروند. برای راهروها و  بازسازی آپارتمان ورودی‌های کم‌عرض خانه هم از این دسته کاغذ دیواری‌ها زیاد استفاده می‌کنند.
کاغذ دیواری پوستری

این روزها کاغذهایی به بازار آمده‌اند که کمی با تعریفی که ما از انواع کاغذ دیواری‌های معمولی داریم، فرق دارند. این نوع کاغذ دیواری‌ها درواقع پوسترهای بزرگی هستند که به اندازه دلخواه شما چاپ می‌شوند و فقط هم روی یک دیوار قرار می‌گیرند. روی این پوسترهای دیواری یک تصویر بزرگ منتشر می‌شود فقط باید توجه داشت که مدل کاغذ دیواری‌ها مخصوص خانه‌های بزرگ است آن‌قدر که بیشتر روی دیوارهایی با هزینه بازسازی آپارتمان  طول چهار متر به بالا نصب می‌شوند. خوبی این تصاویر این است که به دلخواه خریدار هر طرحی روی آن چاپ می‌شود ولی نقطه ضعف‌شان خسته کردن بیننده است. برای همین طراحان دکوراسیون همیشه قبل از خرید این پوسترها پیشنهاد می‌کنند که آنها را بر دیوارهایی نصب کنید که کمتر در طول روز در مقابل‌شان رفت و آمد دارید.
کاغذ دیواری اسپرت

نوشته‌های روزنامه، متن، طرح‌های سیاه و سفید، پوست حیوانات و حتی طرح لباس و… همه اینها می‌توانند طرح یک کاغذ دیواری اسپرت باشند. اصلا هر طرحی که شاید برای کاغذ دیواری شدن بعید به نظر برسد می‌تواند در این دسته قرار بگیرد. آنهایی که دل نقاشی ساختمان شیر دارند فقط سراغ این نوع کاغذ دیواری‌ها می‌روند چون هیچ کسی به‌طور حتم از پایان کار خبر ندارد. این کاغذ دیواری‌ها بیشتر در اتاق خواب و اتاق جوان‌ترها استفاده می‌شوند اما بعضا کسانی که اهل تنوع هستند و دوست دارند خانه‌شان کمی با خانه‌های معمول تئوری نقاشی فرق داشته باشد، حتما در سالن پذیرایی شان هم از این کاغذها می‌چسبانند؛ با دقت به این نکته که باید حتما با کاغذهای ساده ترکیب شوند.
کاغذ دیواری ساده

هیچ طرح و نقشی ندارند و فقط دارای بافت و برجستگی‌هایی هستند که از جلو معلوم می‌شوند. این نوع کاغذ دیواری‌ها را به‌ندرت در سرتاسر خانه استفاده می‌کنند مگر در مواقعی که صاحبخانه از رنگ و نقاشی فراری است و از کاغذ دیواری‌ها هم چندان دل‌خوشی ندارد. آن وقت است که دست به دامان ساده‌ترین نوع پوشش دیوار می‌شود. این دسته کاغذها بیشتر مکمل کاغذ دیواری‌های دیگر هستند؛ یعنی وقتی کاغذ دیواری اصلی با هر سبکی انتخاب شد، بعد قسمتی از دیوارها را با رنگی مطابق آن از کاغذهای ساده می‌پوشانند. بیشتر هم به در و دیوارهایی می‌خورند که در و پنجره‌ها بازسازی ساختمان های قدیمی در آنها قرار گرفته‌اند چون کاغذ دیواری‌های طرحدار وقتی به در و پنجره‌ها می‌رسند قطع می‌شوند و نمای خوشایندی ندارند.

ممکن است این سوال وجود داشته باشد که اگر انتخاب و نصب کاغذ دیواری سخت و پر از دردسر است، چرا باید از آن استفاده کرد؟ چرا به جای آن از رنگ‌آمیزی برای دیوارها استفاده نکنیم؟ در جواب باید بگوییم یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ها و رنگ‌هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است.

رنگ‌آمیزی دیوارها کاری بسیار عالی و ایده‌آل است، اما به شرطی که تمایل به تک‌رنگ بودن دیوارها داشته باشید یا بخواهید از دو رنگ متفاوت با هم، اما ساده برای دیوار‌های مجاور استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید طرح و نقشی خاص را با جلوه‌ای جذاب و قیمت پتینه روی دیوار متمایز بر دیوار داشته باشید یا منظره‌ای دیدنی را روی دیوار خانه خود ایجاد کنید، تنها راه، استفاده از کاغذ دیواری است؛ زیرا در صورتی که شما در زمینه هنر طراحی و نقاشی توانایی خوبی نداشته باشید، ایجاد طرح و نقش زیبا روی دیوار، مطمئنا از توان شما خارج خواهد بود، بنابراین اینجاست که کاغذ دیواری بهترین گزینه برای دکوراسیون است.
نصب کاغذ دیواری روی دیوار

کاغذ دیواری را می‌توان به نحوه‌های مختلف روی دیوارهای یک فضا نصب کرد. برای مثال می‌توان تمام دیوارها را با یک مدل کاغذ دیواری پوشش داد یا برای برجسته کردن نقطه کانونی، تنها یک دیوار اتاق را کاغذ دیواری کرد؛ هم‌چنین تئوری نقاشی می‌توان برای هر دیوار، از کاغذ دیواری بازسازی ساختمان با طرح‌های متفاوت استفاده کرد.

هم‌چنین می‌توانید تنها نیمه پایینی دیوار را کاغذ کنید و نیمه فوقانی را با رنگی هماهنگ و مناسب رنگ‌آمیزی کنید؛ یا بالعکس، نیمه پایینی را با کاغذ دیواری طرح‌دار و نیمه فوقانی را با کاغذ دیواری ساده و با رنگی متناسب بپوشانید.

از طرف دیگر؛ در جاهایی که رنگ‌آمیزی دیوارها نمی‌تواند جلوه مطلوب و مورد نظر آموزش پتینه دیوار شما را به وجود آورد، می‌توان از کاغذ دیواری استفاده کرد. برای مثال، اگر دیوارهای خانه شما فرمی نازیبا و بد دارند می‌توان از کاغذ دیواری برای پوشاندن عیوب دیوار بهره گرفت. همچنین دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری‌های مرغوب خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از دیوارهای رنگ شده تمیز تئوری نقاشی می‌شوند. بنابراین کاغذ دیواری برای فضاهایی نقاشی ساختمان که دیوارهایش زود به زود نیاز به تمیز کردن دارند، مانند آشپزخانه یا اتاق کودک، گزینه مناسب‌تری است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com