بازسازی ساختمان

انتخاب رنگ دکوراسیون در نقاشی ساختمان

اولین چیز برای ایجاد یک دکوراسیون عاشقانه انتخاب رنگ مناسب است. به طور کلی در این موارد نقاشی ساختمان باید حتما به سراغ رنگ های باستانی و قدیمی مانند بنفش، کرم، سفید، طوسی و … بروید. نقاشی ساختمان این رنگ ها بیشترین تاثیر گذاری را در محیط اتاق خواب می گذارند. اگر در اتاق خواب پنجره یا پنجره هایی وجود دارد باید به طرز صحیحی با پرده های مناسب و عمدتا ضخیم پوشانده شوند تا به راحتی بشود میزان نور ورودی به داخل محیط را تنظیم کرد. یک اتاق خواب هر چه تاریک تر باشد رمانتیک تر و عشقانه تر خواهد بود. در مورد پرده اتاق هم معمولا رنگ پرده پنجره اتاق خواب همرنگ با روتختی و ست تخت خواب یا رنگ دیوارها انتخاب می شود که در این زمینه در هر دو مورد جزء مطمئن ترین انتخاب ها هستند. سعی کنید پارچه ای که انتخاب می کنید کمی سنگین و افتاده باشد تا به ایجاد حس نهایی مد نظر خود نزدیک تر شوید.

گوشه‌ای از اتاق را به سبک مدرسه در آورید مثلا میز پایه داری را در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید و با کمک نقشه جغرافیایی، کره زمین و تخته دیواری برای نصب عکس و برنامه‌های  هفتگی، آن را تزیین کنید. از قفسه‌های قدیمی یا جعبه‌های کفش برای سازمان دهی کردن برگه های امتحانی، جزوه‌ها، برنامه‌های تحصیلی و قرار دادن نوشت افزار استفاده کنید.

 

از فرو رفتگی ها استفاده کنید

از آنجا که وسایل شخصی هر فرد در اتاق خواب او نگهداری می شود پیش از هرچیز باید به کمدها و کشوها در اتاق خواب توجه کرد. برای استفاده بیشتر از فضای داخل کمدهای دیواری بهتراست طبقه بندی شوند، می توان از فرو رفتگی هایی که در میان ستونها در دیوار اتاق قرار دارند نیز برای ساخت طبقه بندی بهره گیریم و از آنها به عنوان کتابخانه یا فضایی برای نگهداری دیگر وسایل استفاده کنیم.

در فروشگاه های لوازم آشپزخانه رویه های پشت چسبدار با طرح و مدل های متنوع به صورت رولی به فروش می رسند. یکی از راهکارهایی که بیشترین تاثیر را روی نمای آشپزخانه می گذارد همین تغییر رنگ و مدل رویه کابینت هاست ولی اینکار از دور خیلی ساده به نظر می آید در صورتیکه پیچیدگی های خاص خود را دارد.

7. الگوی مکمل (complementary color scheme) : یکی از ساده ترین الگوهای رنگی، الگوی مکمل است و آن استفاده از دو رنگ مکمل که در دو سر قطرهای چرخه رنگ قرار دارند، می باشند. معمولا یکی از رنگ ها به عنوان رنگ اصلی انتخاب می شود. و آن دیگری به عنوان رنگ دوم یا تاکیدی (accent) استفاده خواهد شد. به طور مثال ترکیباتی مثل قرمز و سبز، آبی و نارنجی، زرد و بنفش، از بهترین نمونه های الگوی مکمل می باشند. این الگو دارای کنتراست خیلی زیادی است و بنابراین بهتر است در سطوح کوچک یا برای جلب توجه یک المان بکار برده شود. بهتر است بیشتر از 60 درصد از فضا را به رنگ اصلی اختصاص دهیم. هر دو رنگ می توانند به یک نسبت با رنگ های خنثی (tone,tint,shade) ترکیب شده و استفاده شوند. انتخاب رنگ غالب بستگی به نور فضا دارد. مثلا اگر نور طبیعی خوب داشته باشیم، رنگ غالب را سرد انتخاب می کنیم و اگر نور طبیعی کمی داشته باشیم رنگ غالب از تن های گرم تر انتخاب می شود. استفاده از رنگ های خنثی را فراموش نکنید چرا که باعث ایجاد ارتباط بهتر در فضا و از خستگی چشم جلوگیری می کند.

11. الگوی مستطیل (tetradc color scheme) : در الگوی مستطیل از چهار رنگ که دوبه دو با یکدیگر یک گروه مکمل را می سازند استفاده می شود. در این الگو، دمای رنگ نقش مهمی دارد، دقت کنید که حتما دو رنگ گرم و دو رنگ سرد داشته باشید. استفاده متناسب و مسا.وی از رنگ ها ( دو به دو) به محیط تعادل خواهد بخشید. به دنبال طرح و نقوشیی باشید که بتوانید به مجموعه ی رنگی خود اضافه کنید. آنها را تنها روی اشیا بکار ببرید. اگر همه مبلمان یا وسایل استفاده شده در محیط طرح دار شوند، اتاق بیش اندازه شلوغ به نظر می رسد و اشیا باهم اصطحکاک پیدا می کنند.  نقاشی ساختمان برای فاصله گذاری در محیط، یک یا دو تکه از مبلمان را طرح دار و بقیه را ساده دار در نظر بگیرید.

12. الگوی مربع (square color scheme) : این الگو نیز از لحاظ تعداد رنگ شبیه به الگوی قبلی می باشد. با این تفاوت که بجای انتخاب دو جفت رنگ مقابل هم، رنگ های انتخاب می شوند که با فاصله مساوی روی چرخه رنگ قرار دارند. مثلا زرد، قرمز، نارنجی یا بنفش، سبز، آبی. این الگو از یک رنگ اصلی، یک رنگ فرعی و دو رنگ از گروه سوم تشکیل می شود. خلوص رنگها را با ترکیب دو تای آنها با سیاه (shade) و روشن کردن دو رنگ دیگر (tint) تغییر داده و در محیط تنوع ایجاد کنید. همانند گروه قبلی به دمای رنگ ها توجه کنید. بهتر است دو رنگ سرد در کنار دو رنگ گرم قرار گیرد. علاوه بر آن دقت کنید که یکی از رنگ ها را به عنوان رنگ اصلی در نظر گرفته و بقیه رنگها به عنوان نقاط تاکیدی مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ روی دیوار چرب و کثیف مانند دیوار کنار گاز در آشپزخانه نمی نشیند! برای اینکه سطح چرب و کثیف دیوار را از بین ببرید از مایع شوینده یا از برنده چربی استفاده کنید. به گفته حرفه ای های رنگ، دستورالعمل نوشته بر روی قوطی را دنبال کنید. دستکش و عینک را در زمان استفاده از آنها فراموش نکنید.

با قلموی آغشته به رنگ شروع کنید
افراد حرفه ای قلمو را کاملا آغشته به رنگ می کنند و حتی زمانی که رنگ در حال چکیدن از قلمو است آن را به روی دیوار می زنند. آنها حدود ۴ سانتیمتر انتهایی قلمو را داخل سطل رنگ فرو می برند آن را به دیواره ظرف رنگ کوبیده و دوباره آن را به درون رنگ می برند بازسازی ساختمان و در حالی که قطرات رنگ در حال ریختن از قلمو است، رنگ زدن دیوار را آغاز می کنند. ولی بسیاری از افراد غیر حرفه ای اضافی رنگ قلمو را گرفته و بعد اقدام به رنگ آمیزی دیوار می کنند.

در شکل های زیر دو ترکیب زیبا بین رنگ خاکستری با رنگ قهوه ای چوب و رنگ زرد را مشاهده می کنید. در آشپزخانه اول که متعلق به یک خانه آپارتمانی بسیار کوچک است، رنگ خاکستری تیره، کابینت های مرکزی آشپزخانه را که جنس و رنگی متفاوت دارند دربر گرفته اند. کابینت های وسطی به رنگ چوب روشن هستند که در زمینه تیره خود را خیلی سریع نشان می دهند. در قسمت میز اپن نیز از چوب رنگ روشن و کانتر سفید استفاده شده که تنوع را در این آشپزخانه کوچک بی نهایت بالا برده است. در آشپزخانه دوم بار دیگر ترگیب رنگ خاکستری و زرد را شاهد هستیم اما این بار با شدت و مقدار بیشتر.

در رابطه با هر اتاقی اول از همه باید به این نتیجه برسید که چگونه می خواهید در این فضا مانده و زندگی کنید. شاید در این زمان با غرور به خودتان نگاه کنید ولی حقیقتا پاسخ خودتان را بدهید که معمولا چگونه از خانه خارج می شوید؟ ترجیح می دهید زمانی که آرایش می کنید پشت میز بنشینید؟ اگر پاسختان مثبت است بهتر است سعی کنید هزینه آن صندلی را برای چیز کارآمدتری نگه دارید. از سوی دیگر اگر در حمامتان فضا برای آماده شدن کافی نیست چنین کاری می تواند هم زمانتان را ذخیره کرده و هم شما را آسوده خاطرتر کند.

نقاشی ساختمان

هر تکه از مبلمان شما می تواند دارای خصوصیات ارگونومیکی باشد. مبلمان ارگونومیک یا اصطلاحاً مهندسی شده، به مبلمانی گفته می شود که به کاربر اجازه می دهد بدون هیج آسیبی فیزیکی (بخصوص در استفاده طولانی مدت) بیشترین بهره وری را داشته باشد. در کنار استفاده آسان و ایمن، ابعاد و استانداردهایی برای این منظور وجود دارد که در هر حالتی اعم از: نشسته، ایستاده و خوابیده، آسیب را به حداقل ممکن کاهش می دهد. در هنگام فعالیت های نشسته مانند: تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر، مبلمان ارگونومیک باعث می شود که شما در حالتی درستی نشسته باشید، بدون اینکه به مفاصل کمر و گردن شما فشار وارد شود.

استفاده از مبلمان ارگونومیک در فعالیت های روزانه ای که بصورت مکرر (Repetitive Task) ، و در مدت زمان طولانی (Long term) انجام می شوند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگام نشستن سه زاویه 90 درجه وجود دارد که بسیار مهم می باشد: زاویه کمر، زانوها و آرنج دستها. هر سه زاویه می بایست در حدود 90 درجه باشد. لذا صندلی های قابل تنظیم به همین منظور طراحی شده اند تا میزان آسیب و صدمه در ستون فقرات و مهره های گردن را به حداقل ممکن برساند.

نقاشی ساختمان

فوم های سرد حالت ارتجاعی بیشتری نسبت به فوم های گرم داشته، و نرم تر هستند. معمولاً برای مبلمان راحتی از این نوع فوم استفاده می شود، که به دلیل نرم بودن راحتی بیشتری دارد و طول عمر آن نیز از فوم گرم بیشتر است؛ یعنی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا حالت ارتجاعی خود را از دست بدهد. به طور کلی فوم ها نسبت به اسفنج ها دارای کیفیت بهتری بوده و طول عمر بیشتری دارند.

فوم ویژه ؛ خواص فوم گرم و سرد را همزمان داراست، از حاظ نرمی و سفتی بین فوم های گرم و سرد است.

الیاف ویسکور ؛ رشته های نازکی از مواد پلی استری که در داخل کوسن ها، تشک های گرم و بالشتک های پشتی مبلمان استفاده می شود. از نکات مثبت آن نرمی و راحتی فوقق العاده آن است،اما برای کف کمتر توصیه می شود، زیرا حالت ارتجاعی کمتری نسبت به فوم و اسفنج دارد و به راحتی بر روی تشک، جای نشیمن باقی می ماند.

لایکو ؛ ورقه های نازکی از پنبه و پلی استر یا پر که برای دسته ها و تکیه گاه ها و در بعضی موارد در کف مبلمان بر روی فوم کار می شود و طول عمر آنرا افزایش داده، به راحتی آن نیزز کمک می کند.

تسمه کشی ؛ به کش های نازک و موازی با روکش های پارچه ای یا نایلونی گفته می شود، که در زیر فوم استفاده شده و باعث بیشتر شدن حالت ارتجاعی فوم و حفظ آن در طولانیی مدت می شود.

بازسازی ساختمان

ابتدا به یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه می پردازیم که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. دیوار پشت ظرفشویی که بعنوان بک اسپلش نیز شناخته می شود تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهر آشپزخانه می گذارد. طرحی که در شکل اول می بینید فقط یک رنگ ساده است که بروی کاشی های دیوار زده شده، با این کار مقدار زیادی در هزینه صرفه جویی شده چرا که تعویض دیوارپوش هزینه و مشکلات بیشتری خواهد داشت. مدل بعدی نوعی دیوارپوش ساخته شده با تخته چندلا است که روکشی پیرکسی (شیشه حرارت دیده) دارد. نصب این دیوارپوش ها بسیار آسان است چون پشت آنها آغشته به چسب است و به هرکجا که نصب کنید سریعا می چسبند. بغیر از تخته چندلا، کاشی های چسبی نیز وجود دارند که نیاز به نصب پردردسر کاشی های قدیمی و مرسوم را کاملا از بین برده اند.

بسیاری اشخاص از رنگ مشکی برای دیوارها استفاده نمی کنند زیرا سبب کوچک دیده شدن فضا می گردد. اما اگر در کنار این رنگ از ترکیب نورهای تیره و روشن استفاده شود، نمای بسیار زیبایی بە فضا می بخشد. همچون نمونه ای کە در عکس می بینید. پتینه قالیچه ای با رنگ کرم و مشکی می تواند بە خوبی رنگ سفید سقف و پنجره ها را منعکس کند. برائ کف زمین نیز از کفپوش چوبی روشن و تیره استفاده شده است و کاغذدیواری راه راه مشکی مهر تاییدی بر زیبایی این فضا زده است.

احتمالا این ضرب‌المثل را زیاد شنیده‌اید که «از دل برود هر آنچه از دیده رود» اما اگر بخواهید این تفکر را در نظم‌دهی وسایل خود نیز استفاده کنید، احتمالا بعد از مدتی با انبوهی از وسایل بی‌استفاده در کمدهای خود مواجه می‌شوید؛ حتی اگر فضای زیادی در پشت درهای بسته کمدها و کابینت‌های خود دارید، همیشه تنها وسایلی را نگه دارید که استفاده می‌کنید.

چیزی که پاسخگوی نیاز شماست الزاما به درد همسر یا اعضای دیگر خانواده‌تان نمی‌خورد نقاشی ساختمان و برعکس؛ به همین دلیل بهتر است فرآیند نظم‌بخشی به وسایل‌تان را با هم انجام دهید و قوانین همه افراد استفاده‌کننده را در آن دخیل کنید.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com