بازسازی ساختمان

طراحی اتاق خواب نوجوان

بازسازی ساختمان به طور کلی اتاق خواب هر یک از اعضای خانواده باید به تناسب نیازهای آنان طراحی شود. کنیتکس اتاق خواب نوجوانان نیز  باید یک میز تحریر و نورکافی در روز و شب برای مطالعه داشته باشد و اتاق خواب جوانان باید به گونه ای طراحی شود که علاوه بر فضای کافی برای وسایل آنها، امکان پذیرایی از دوستانی را که احتمالاً به منزل می آورند، داشته باشد تا استقلال بیشتری برای آنان فراهم سازد.

اکثر فرزندان بازیگوش ما کار ها و فعالیت های روزانه ی خودشان را فراموش می کنند بنابراین داشتن یک برد برای یادداشت فعالیت های روزانه ی آنها بسیار می تواند برای آنها مهم و موثر باشد، به سادگی یکی از آن ها تهیه کنید و اجازه دهید به فعالیت های روزانه ی خود نظم و ترتیب ببخشند.

بازسازی ساختمان

وسایل غیرکاربردی را حذف کنید

به سادگی می توانید از وسایلی که دیگر برایتان کاربردی ندارند در قالب یک کاربرد جدید استفاده کنید، و لوازم و وسایل دکوری دوست داشتنی و کاربردی برای اتاق فرزندتان تدارک ببینید. توجه داشته باشید که در زمینه خلاقیت خود فرزندانتان می تواند خیلی موثر باشد، پس از خلاقیتشان استفاده کنید و فضایی دوست داشتنی برایشان بسازید.

رنگ دیوار ها می تواند به فضای منزل روح و نشاط ببخشد از این رو بهتر است در هنگام انتخاب رنگ کاغذ دیواری توجه لازم را داشته باشید. اگر رنگ کاغذ دیواری با سایر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون منزل شما مطابقت نداشته باشد فضای منزل تان بی نظم و کسل کننده به نظر می رسد.

در نمونه مدل هایی که در این بخش می بینید رنگ های شادی مثل سبز و قرمز و آبی در کنار رنگ های خنثی و سرد قرار گرفته اند. این قرارگیری دوگانه رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه باعث شده تا نه سیخ بسوزد و نه کباب. یعنی هم سنگینی و کلاس آشپزخانه حفظ شده است و هم طراوت و شادابی به بهترین شکل فضای آشپزخانه وارد شده است.

بسته به سلیقه شخصی تان می توانید از وسایل قدیمی (رادیو، گرامافون، تلفن قدیمی و…) یا اشیا مدرن و جدید (ساز، آباژور، اسباب بازی های گروهی مانند دومینو و منچ و…) در تزئین دکور خانه ی گرم تان استفاده کنید.

بازسازی ساختمان

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، بهترین نقطه برای شروع انتخاب یکی از همین دوازده رنک به عنوان رنگ اصلی است.با مرور مطالب بعدی به راحتی خواهید توانست به چیدمان رنگی مورد نظر خود برسید. انتخاب رنگ اصلی تا حد زیادی به نوع شخصیت و کاراکتر شما دارد. در تحقیقاتی که در دانشگاه وست مینسترwestminster))انجام شده، محققان دریافتند که به طور معمول کدام تیپ شخصیتی چه رنگی را انتخاب می کند. بعضی از آنها عبارتند از:

6. الگوی تک رنگ (monochromatic) : در این الگو تنها از یک رنگ استفاده می شود. برای جذاب تر کردن این الگوی رنگی می توان از تنالیته های مختلف رنگ مورد نظر با ترکیب آنها با سفید، سیاه و خاکستری استفاده کرد. استفاده از رنگ های خنثی مانند انواع کرم یا قهوه ای، در کنار رنگ اصلی کامل کننده این الگو می باشند. سیاه و سفید هم محلی برایی استراحت چشم می آورد. پس از آنها به عنوان نقاط تاکیدی الگوی انتخابی خود استفاده کنید. الگوی تک رنگ با ایجاد ارتباط بین اثاثیه و فضا، سادگی و آرامش بخش بودن را برای محیط به ارمغان می آورد. یکی دیگر از محاسن این الگو پتینه استفاده از بافت و نقوش مختلف در پرده یا روکش ملبمان است. بدون اینکه احساس خستگی و آشفتگی در محیط ایجاد شود.

8. الگوی مکمل دو طیفی (split-complementtany color scheme) : اگر شما الگوی مکمل را دوست دارید اما فکر می کنید انتخاب جسورانه ای برای شما خواهد بود، این الگو ملایمت بیشتری داشته و استفاده از آن مطمئن تر است. برای اجرای این الگو ابتدا رنگ اصلی خود را انتخاب کرده، به جای انتخاب رنگ مکمل دو رنگی را که در دو طرف رنگ مکمل قرارر دارند را انتخاب کنید. این انتخاب تعادلی خوبی را برای فضای شما ایجاد خواهد کرد، در این الگو نه تنها از جنبه های بصری رنگ های مکمل سود می برید، بلکه می توانید الگوی هماهنگ و یکپارچه داشته باشید بدون اینکه بخواهید از رنگ های خنثی زیاد استفاده کنید. بهتر است بجای استفاده از رنگ اصلی بطور خالص آن را کمی مات کرده و در کنار آن از رنگ های مکمل به عنوان نقاط تاکیدی روشن و درخشان بهره ببرید.

13- چگونگی توزیع رنگ های تیره و روشن در محیط : اشتباهی که اغلب طراحان در اجرای الگوهای رنگی انجام می دهند این است که به بالانس و توزیع رنگ های تیره و روشن در فضا دقت نمی کنند. این مسئله باعث برهم خوردن تعادل در فضا می شود. به این معنی که قسمتی اتاق تیره تر و سنگین تر به نظر رسیده و قسمت دیگر کم رنگ و محو، انگار به آرامی در حال دور شدن است. یکی از راه ها برای اجتناب از این مشکل، تقلید از مادر طبیعت است. استفاده از رنگ های تیره تر در کف (زمین)، رنگ های با تیرگی یا روشنی متوسط برای دیوارها (درختان و کوه ها) و رنگ های روشن تر و سبک تر برای سقف (آسمان) در نظر گرفته می شوند. به عبارت دیگر توزیع افقی رنگ ها در فضا تعادل چشم نوازی در فضا ایجاد خواهند کرد.

از پرایمر رنگی استفاده کنید
متخصصین نقاشی قبل از رنگ زدن دیوار، سوراخ و ترک های دیوار را بتونه کاری می کنند. ولی اگر بعد از ماله کشی مستقیما رنگ را به دیوار بزنید، بتونه روی دیوار رطوبت موجود در رنگ را جذب می کند و ظاهر نامناسبی به دیوار می دهد. نقاطی که در اثر این اتفاق بوجود می آید بطور قابل توجهی از باقی قسمت ها متفاوت است. برای جلوگیری از این مشکل نقاشان حرفه ای از پرایمر رنگی قبل از رنگ اصلی دیوار استفاده می کنند. به جای استفاده از پرایمر سفید حرفه ای ها اغلب از پرایمر خاکستری و یا رنگ دیگری که به پوشش نهایی نزدیک است استفاده می کنند. پرایمر رنگی برای پوشاندن پوشش موجود روی دیوار بهتر از پرایمر ساده و سفید رنگ عمل می کند و در نهایت پوشش دیوار ظاهر بهتری خواهد داشت و تعداد دفعاتی که رنگ بر روی دیوار زده می شود، کاهش می یابد. این مرحله برای رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی کاربرد خوبی دارد که بدون استفاده از پرایمر نیازمند سه سری یا بیشتر رنگ بر روی دیوار هستند.

بازسازی ساختمان

کاور غلطک رنگ را بشویید
چه کاور غلطک رنگ شما ارزان باشد و یا گران قیمت، قبل از اینکه آن را برای اولین بار استفاده کنید بشویید تا از شر کرک و پرزهای مزاحم که ناچار به سطح غلطک چسبیده اند خلاص شوید. کاور غلطک را با آب و مقدار کمی صابون مایع شستشو دهید و با دست نیز آن را بمالید تا نخ و پرزهای اضافی آن خارج شود. بعد از شستشو نیازی نیست برای استفاده آنها منتظر شوید تا خشک شود.

با این کار رنگ مورد نظر به خوبی با بژ درهم آمیخته اما در عین حال به کابینت های آشپزخانه نیز اجازه خودنمایی و دیده شدن می دهد. برای افرادی که قصد تغییر رنگ دیوارهای آشپزخانه را دارند، ابتدا باید رنگ کابینت ها مشخص و سپس رنگ دیوارها انتخاب شود. بهر حال امروزه بیشتر رنگ هایی که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد رنگ های خنثی مانند خاکستری، مشکی، سفید، قهوه ای، کرم، سبز و بژ بوده که هر کدام به شیوه ای متفاوت و اغلب به صورت ترکیب چند رنگ کنار هم مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب می خواهیم در مورد محبوب ترین رنگ آشپزخانه یعنی خاکستری و همچنین محبوب ترین ترکیب رنگی آشپزخانه یعنی سفید مشکی بپردازیم.

در طی انجام کارها حتما یک پیش زمینه ذهنی از تصمیماتی که باید بگیرید داشته باشید تا مجبور به تصمیم گیری سریع نشوید. یک جایگزین مناسب برای وسایلی که گران تر هستند داشته باشید که هزینه هایتان کاهش پیدا کند. این به شما اطمینان داده و کمک می کند که از تصمیم های شتابزده جلوگیری کنید تا نکند زمانی نه تنها پشیمان شده بلکه تعمیر کردنش هم برایتان پرهزینه تر شود.

با توجه به مقرون به صرفه نبودن چوب و کاهش منابع آن ( جنگلها ) ، متریال جایگزین در این صنعت، لمینیت ها هستند. لمینیت ها صفحات چوبی چند لایه ایی هستند که از چسپاندن لایه های نازک چوب بر روی هم و فشرده کردن آنها ساخته می شوند. لمینیت ها نسبت به چوب دارای استحکام بیشتر، ظاهر بهتر و کیفیت بهتری هستند، چرا که فاقد گره ها و پوسیدگی هایی که به طور معمول در چوب وجود دارند،هستند.

فلز

فلز بیشتر برای ساختن سازه های اصلی در مبلمان و میزها استفاده می شود. در بعضی از موارد در پایه ها و اتصالات نیز به کار می رود. اشکال استفاده شده بیشتر به صورت شاخه ای، صفحه ای و لوله ای می باشند. به دلیل مقاومت کمتر، از آلومینیوم برای ساخت قطعات کوچکتر و قالب گیری شده یا نبشی ها استفاده می شود. هر چه فلز ضخیم تر یاشد دوام بهتری داشته و در مقابل تغییر شکل مقاومت بیشتری دارد.

در کنار توجه به نوع و کیفیت پارچه رومبلی، نکته مهم دیگر تناسب نقش، طرح و رنگ آن با محیطی است که مبلمان در آن قرار می گیرد و به نوعی کامل کننده سبک مبلمان خواهد بود. اندازه و کاربری محیط از جمله دیگر عواملی است که در انتخاب پارچه تأثیر خواهد گذاشت. به طور مثال هیچ گاه یک پارچه با طرح های بزرگ و شلوغ را برای یک اتاق کوچک انتخاب نکنید و برای اتاق های نشیمن شلوغ و پر رفت و آمد بازسازی ساختمان سعی کنید که از پارچه های مقاوم تر و بادوام تر، با تنالیته های خنثی و ترجیحاً تیره تر استفاده کنید. رنگ های روشن تر معمولاً برای مبلمان کلاسیک تر و رسمی تر استفاده می شوند.

سبک خاص شما نیز می تواند در مبلمان تجلی پیدا کند. مثلاً می توانید مبلمانی را انتخاب کنید که کمی غیرمعقول به نظر برسد یا جزئیات خاصی در اجرای فریم و رویه کوبی آن وجود داشته باشد. اگر چند سالی مایل به استفاده از مبلمان خود هستید، سعی کنید بیشتر از پارچه هایی با زمینه خنثی (انواع قهوه ای، کرم، خاکستری) استفاده کنید. برای استفاده رنگی که دوست دارید در اتاقتان داشته باشید، می توانید یک یا دو تکه از مبلمان را با استفاده از رنگ یا یک بافت خاص از بقیه متمایز کنید. پارچه ای با رنگ قوی (نارنجی،قرمز،بنفش) را روی مبلی که فریمی با خطوط ساده داشته باشد، استفاده کنید. اگر از بافت یا طرح های متفاوت در پارچه مبلمان استفاده می کنید، سعی کنید با استفاده از رنگ های مشابه، آنها را به هم متصل کنید. پتینه استفاده از پارچه های گلدار و طرحدار در اماکنی که پر رفت و آمد هستند باعث می شود که لکه ها فوراً به چشم نیایند و در لابه لای نقوش محو شوند.گزینه مهم بعدی کابینت است، وقتی بودجه تان در حدی نیست که بخواهید دستی بر سر و روی کابینت آشپزخانه بکشید یک راه حل خیلی ساده وجود دارد، کابینت ها را رنگ بزنید! البته قبل از شروع رنگ کاری درب کابینت حتما کانتر و روکابینتی را بپوشانید تا از پاشش رنگ در امان باشند. همانطور که رنگ زدن کانتر یا روکابینتی ما را شگفت زده کرد، رنگ سبز کابینت جزیره آشپزخانه زیر نیز ظاهری شگفت انگیز ایجاد کرده است. البته معمولا بهترین انتخاب برای رنگ کابینت ها، رنگ سفید است همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید رنگ کابینت ها ابتدا قهوه ای چوبی بوده که پس از بازسازی، رنگی سفید و بسیار زیبا بخود گرفته است.

متخصص می‌گوید: «رنگ سبز چشم انسان را به‌گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌‌دهد که او بدون آن‌که متوجه شود آرام می‌شود. رنگ سبز در مرکز چرخه رنگ قرار گرفته و به همین دلیل رنگ توازن و تعادل است. اگر به جهان پیرامون خود توجه کنیم و در طبیعت نگاه کنیم، متوجه حضور فراوان رنگ سبز می‌شویم و این خود نشانه‌ای بر اهمیت این رنگ است.»

این که رنگ سبز تداعی کننده رشد و تازگی است و قدرت آن در ایجاد خلاقیت، این رنگ را بسیار مناسب فضای آشپزخانه می‌کند؛ فضایی که قرار است در آن وعده‌های غذایی خوشمزه و جذاب پخته شود.

هنگامی که از خانه‌ای به خانه دیگر نقل مکان می‌کنید، مطمئنا قبل از جا‌به‌جایی بازسازی ساختمان چیزهای زیادی را دور می‌ریزید. این اتفاق خوب است اما کافی نیست. بعد از باز کردن وسایل در خانه جدید نیز باید یک‌بار دیگر پاکسازی انجام دهید.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com