بازسازی ساختمان

نورپردازی استخر

در نورپردازی استخر اگر کاشی های مورد استفاده کم رنگ باشند، آب به رنگ آبی بازسازی ساختمان زنگاری به نظر خواهد رسید. در یک استخر تاریک می توان با چسباندن تکه های فیبراپتیک بازسازی ساختمان درالگویی رندوم و در کف استخر به عنوان منابع نقطه ای نور، افه ای هیجان انگیز خلق کرد. این منابع در طول روز نامرئی اند، اما شب هنگام افه ی حاصل چنان است که گویی مشتی ستاره را به درون استخر پاشیده باشند.

دقت کنید که منابع مورد استفاده در استخر درخشش زائد تولید نکنند و نورپردازی داخلی استخر را به عنوان یک نقطه ی تمرکز در یک انتهای استخر به حساب آورید. اگر بیننده از ضلع طویل تر استخر با آن مواجه می شود و ضلع روبروی آن دیواری باشد که یکپارچه تا درون آب امتداد یافته، فقط از یک سمت و رو به دیوار نورپردازی کنید.

رنگ سرخابی مانند گل ارکیده بسیار شاد، باطراوت، و دل‌پذیر است. از خودتان می‌پرسید که «سرخابی درخشان» دیگر چیست؟ لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پانتون، می‌گوید:

«این رنگ ‌هارمونی مسحورکننده‌ای بین ته‌رنگ‌های فوشیا، بنفش، و صورتی است و الهام‌بخش اعتماد‌به‌نفس، شادی و نشاط فراوان، عشق، و سلامتی است.». آیزمن در تحقیقی که در میان دوستانش در شبکه‌های اجتماعی انجام داد، نظرات متفاوتی در مورد این رنگ دریافت کرد. اکثرا بر این عقیده بودند که اگر این رنگ در ترکیب با رنگ‌های خنثی استفاده شود، دکور منزل را شاد می‌کند.

نوجوانان عاشق این هستند که علایق خود را در اتاق خوابشان به رخ بکشند مثلا آقا پسری که عاشق موزیک است دوست دارد در اتاق خوابش یک جفت اسپیکر حرفه ای و بزرگ بگذارد حتی اگر شرایط استفاده از آن وجود نداشته باشد و فقط جنبه دکوری داشته باشد. یا دختر خانمی که عاشق هنر نقاشی است یک تابلو بزرگ از طرح های داوینچی روی یکی از دیوارهای اتاقش نصب می کند تا به مهمانان اتاق خوابش بگوید که نقاشی جزئی جداناپذیر از زندگی اوست. لذا بگذارید تا جایی که حد و مرزها رعایت می شوند اتاق خواب را با تزییناتی که دوست دارند پر کنند.

بازسازی ساختمان

ایجاد تغییرات در دکوراسیون و فضای آشپزخانه معمولا با هزینه بالایی همراه است و همین مشکل باعث می شود تا افراد نما و ظاهر فعلی دکوراسیون آشپزخانه را تحمل کنند و از فکر تغییر بیرون بیایند. ولی همیشه برای هر مشکلی راه حلی هست و تغییر دکوراسیون هم از این قاعده مستثنی نیست. در اینجا می خواهیم هفت ایده و پیشنهاد ارائه کنیم که خود صاحب خانه با انجام یک یا تعدادی از آنها می تواند دکوراسیون آشپزخانه را درگیر تنوع و تغییر کند.

تغییر سیستم روشنایی و چراغ آشپزخانه

اولین راهی که می تواند خیلی موثر باشد تغییر در روشنایی و لوستر آشپزخانه است. مثلا اگر تا به حال از یک لوستر و چراغ مدرن سقفی در آشپزخانه استفاده می کردید حالا می توانید یک لوستر کریستال و آویزدار را جایگزین آن کنید. یا راه ساده تر تغییر در شدت نور یا رنگ روشنایی لامپ ها است که با تعویض لامپ چراغ ها میسر می شود. توجه داشته باشید که لوستر نقطه کانونی آشپزخانه شماست و خیلی در چشم است کنیتکس اگر کمی متجمل هزینه بشوید ارزشش را دارد.

برداشتی که از یک رنگ داریم. در بیشتر موارد به نام خود رنگ اطلاق می شود: زرد،آبی،قرمز و …
خلوص (saturation) : به میزان خلوص یا شدت رنگ از نظر ترکیب با خاکستری می گویند. بسته به اینکه چه مقدار خاکستری به رنگ اضافه شده، میزان آن تغییر می کند. بدینن ترتیب که هرچه قدر خاکستری بیشتری به رنگ اضافه شود، خلوص آن پایین تر آمده و ماتر می شود. خاکستری کمتر، خلوص بیشتری به رنگ داده و رنگ شفاف تر می شود.

بازسازی ساختمان
درجه تیره-روشنی (value) : این گزینه به میزان روشنی یا تیرگی رنگ از ترکیب با سیاه یا سفید گفته می شود. سیاه دارای کم ترین ارزش رنگی(value) و سفید دارای بیشترین ارزش رنگی است.

10. الگوی مثلث متساوی الاضلاع (Triadic color scheme) : انتخاب سه رنگ با فاصله های مساوی روی چرخه رنگ، الگوی مثلث خوانده می شود. سه رنگ اصلی زرد،آبی و قرمز بهترین مثال برای این الگو هستند، همین طور ترکیب رنگی بنفش،سبز و نارنجی بسیار چشم گیر و جذاب خواهد بود. اگر هر سه رنگ در این الگو بصورت خالص و دارای کنتراست زیادی باشند معمولا تنها در اتاق خواب کودکان یا اتاق های بازی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام استفاده از این الگو بخاطر شلوغ بودن، مراقب فضاهای اطراف آن باشید، هرگز دو الگوی متفاوت از این نوع را در کنار هم استفاده نکنید. سعی کنید در محیط مجاور بیشتر از رنگ های خنثی یا الگوی تک رنگ استفاده شود.

بازسازی ساختمان

یکی از مشکلاتی که در نقاشی دیوار زمانی که سقف خانه دارای بافت است، ایجاد می شود این است که تقریبا غیر ممکن است که خط صاف و بدون تماس با سقف بوجود بیاید. برای این مشکل حرفه ای های رنگ از یک روش ساده استفاده می کنند.  آنها با به کار بردن یک پیچ گوشتی در محل تقاطع سقف و دیوار خراش ایجاد می کنند. در این صورت است که در حین رنگ زدن گوشه دیوار رنگ اضافی وارد خراش ایجاد شده می شود و دیگر بافت سقف رنگی نمی شود.

از پارچه برزنت استفاده کنید
افراد حرفه ای از پارچه یا ملحفه در سطح زمین استفاده نمی کنند. پارچه های نازک نمی توانند مانع عبور رنگ به کفپوش خانه شوند. آنها پلاستیک را هم به کار نمی برند به دلیل اینکه با ریختن رنگ، پلاستیک آن را جذب نمی کند و سطح همیشه خیس باقی می ماند. حرفه ای های رنگ از پارچه برزنت برای کف زمین استفاده می کنند. البته اگر سقف خانه خود را رنگ نمی زنید، نیازی نیست تمام سطح کف را بپوشانید. تنها کافی است پارچه برزنت را به موازات دیوار و در تمام طول اتاق بر روی زمین قرار دهید تا به خوبی از کفپوش خانه شما محافظت کند. همچنین به سادگی جمع آوری می شود.

از ریزش قطرات رنگ بر روی دیوار جلوگیری کنید
زمانی که قلموی آغشته به رنگ فراوان را استفاده می کنید، احتمال راه افتادن و ریزش رنگ به سمت قسمت های پایینی و گوشه دیوار وجود دارد. برای جلوگیری از این مسئله قلمو را در فاصله ۲ سانتیمتری از سطح زمین بر روی دیوار بکشید تا رنگ اضافی را جذب کند. در حالی که رنگ قلمو تمام می شود، آن را بر روی گوشه دیوار و محل تماس با زمین بکشید. برای اینکه پوششی یکدست داشته باشید ممکن است مجبور شوید این کار را چندبار تکرار کنید ولی مراقب باشید رنگ اضافی با قرنیز یا گوشه های دیوار برخورد نکند.

اما در ادامه می رسیم به مدل رنگ کابینت سفید مشکی که نادیده گرفتن آنها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ناممکن است. این ترکیب رنگی منحصر بفرد، زیبا و برجسته است که هر آشپزخانه ای را با هر نوع طراحی داخلی، جذاب و قابل توجه نشان می دهد. اما در این بین یکی از بهترین روش ها برای بکار گیری این دو رنگ کنار یکدیگر، همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، استفاده از دیوار بین کابینتی مشکی رنگ در بین کابینت های تماما سفید، یک ایده ناب و بشدت زیبا که امروزه بسیاری از آشپزخانه های مدرن و پیشرفته از آن استفاده می کنند.

پتینه

در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر بودجه محدودی دارید نمی توانید از کابینت های خاص و تایل های نقاشی شده با دست استفاده کنید. بنابراین توجهتان را بر روی وسایل کوچک و ریخت و پاش های موجود خودتان متمرکز کنید تا از آنها بهترین استفاده بازسازی ساختمان را ببرید. کار کردن روی چنین وسایل هزینه کمتری می برد حتی اگر آنها را به بهترین شکل ممکن بیارایید. اگر شیرآبی دارید که دوستش دارید و یا فلزآلاتی که کابینت هایتان بر روی آنها بنا شده اند پس حتما پولتان را در این قسمتها خرج کنید.

رویه کوبی مبل باید کاملاً اندازه مبل باشد و شل شدگی یا افتادگی نداشته باشد. وقتی کف مبل را با دست فشار دهید، باید به حالت اول برگردد؛ در غیر این صورت مبلمان شما به زودی گود افتاده و از شکل اصلی خود خارج می شود.
زمانی که قسمت تکیه گاه مبلمان را لمس می کنیم، نباید هیچ نقطه سفت، دست انداز یا بیرون زدگی زیر دستتان حس کنید. این نقاط و بیرون زدگی ها نه تنها در کوتاه مدت باعث بد شکل به نظر رسیدن مبلمان شما می شود، بلکه هنگام نشستن نیز احساس راحتی نخواهید کرد.
تکیه گاه مبل را هم از قسمت جلو و هم از قسمت عقب با دقت چک کنید. مراقب بیرون زدگی ها، حفره ها یا قسمت های سفت باشید. دقت کنید تمام گوشه ها و فریم مبل خوب رویه کوبی شده باشد. همینطور هنگام لمس پارچه نباید اصطکاک زیادی با پارچه احساس کنید.
اگر پارچه مبل طرح دار یا راه راه است، طرح ها و راه ها باید با فاصله های منظم تکرار شوند و در قسمت های درز بهم ریختگی یا جابجاشدگی نداشته باشند. ممکن است در نگاه اول متوجه آن نشوید، ولی مطمئناً در طولانی مدت به شما حس بدی خواهد داد. طرح های بزرگ اغلب باید در مرکز صندلی قرار گرفته باشد و تقارن داشته باشد. دقت کنید که مغزی های مبل کاملاً صاف باشد و جابجایی نداشته باشد.

اگر استخدام یک طراح داخلی مخصوص بازسازی آشپزخانه برایتان مقدور نیست، نیازی به نگرانی نیست. راه های بسیاری برای تزیین و ارتقای ظاهر آشپزخانه وجود دارد که هم ساده و کاربردی هستند و هم کم هزینه. از تزیین خلاقانه دیوار بین کابینت ها و پشت ظرفشویی گرفته تا بازسازی رنگ زدن کابینت ها، روش های تزیین و زیباسازی بی نهایت هستند. در این مطلب می خواهم تعدادی از این روش های ساده و کم هزینه را به شما عزیزان معرفی کنم.

بعداز دیوار آشپزخانه قسمت مهم دیگر، کانتر یا همان روکابینتی آشپزخانه است. کانتر تا حد زیادی حالت فضای کلی آشپزخانه را تعیین می کند، اگر بودجه کافی برای خرید یک کانتر نو و جدید را ندارید، می توانید از کانترهای بتنی استفاده کنید، که ظاهری خنثی و مدرن به دکوراسیون آشپزخانه می دهند، اما بزرگترین مزیت کانترهای بتنی نصب سریع و آسان آنهاست، این کانترها را می توانید بروی کانتر فعلی آشپزخانه تان اجرا کنید پتینه تا در کوتاه ترین زمان ظاهری تازه و تمیز و البته مدرن و شیک در آشپزخانه داشته باشید.

کنیتکس

خلاقیت در تزیین آشپزخانه کم نیست، وسایل های جزئی برای آشپزخانه گاهی اوقات بیشترین تاثیر را می گذراند، یکی از این وسایل جزئی، دستگیره کابینت و کشوهاست. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، عوض کردن دستگیره های استیل و نقره ای با دستگیره های برنجی و طلایی چقدر ظاهر آشپزخانه را زیبا نشان داده است. رنگ طلایی چند سالی است که شدیدا بازسازی ساختمان مورد توجه طراحان و خانه دارها قرار گرفته خصوصا در قسمت آشپزخانه که دستگیره های برنجی بهترین گزینه برای آوردن این رنگ زیبا به آشپزخانه هستند. البته بعداز دستگیره ها، وسایلی دیگر مانند طاقچه یا قفسه ای برای آویزان کردن ماهی تابه ها به همان میزان سودمند خواهند بود.

سبز متمایل به طوسی، سبز زیتونی، سبز متمایل به زرد، سبز یشمی و بسیاری دیگر در کنار هزاران سایه مختلف این رنگِ زیبا نشان‌دهنده گستره بی‌مرز این رنگ هستند و بی‌دلیل نیست که رنگ سبز بعد از رنگ آبی به عنوان محبوب‌ترین رنگ دنیا شناخته می‌شود.

مدیر اجرایی موسسه رنگ پانتون می‌گوید که «رنگ سبز فراوان‌ترین رنگ در طبیعت است و چشم انسان از هر رنگ دیگری در بین طیف‌های رنگی، بیش‌تر رنگ سبز را در طبیعت می‌بیند.» این مسئله باعث می‌شود که کار کردن با رنگ سبز در خانه دشوار شود، چرا که چشم ما به این رنگ در طبیعت عادت کرده و در نتیجه انتخاب بین طیف‌های مختلف رنگ سبز کار سختی می‌شود.

رنگ درب خانه می تواند معرف خوش شانسی در خانه ها باشد. بر اساس فنگ شویی درب های جنوبی باید قرمز یا نارنجی و درب های شمالی باید به رنگ آبی و مشکی باشد. درب های غربی سفید یا خاکستری و درب های شرقی قهوه ای و سبز. این رنگ ها می توانند خوش شانسی را به خانه ها بیاورند.

اغلب ما از جعبه‌ها برای نگهداری از وسایل خود استفاده کرده و اکثر اوقات با گذشت زمان، محتویات درون آنها را فراموش می‌کنیم؛ بنابراین سعی کنید تعداد این جعبه‌ها را به حداقل برسانید و همان تعدادی هم که استفاده بازسازی ساختمان می‌کنید دارای بدنه‌های شفاف و در دسترس باشند.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com