بازسازی ساختمان

مرمت و بازسازی ساختمان های قدیمی

شیوه تعمیر ، نوسازی ، تغییر یا افزایش قسمت های سازه ای در یک بازسازی ساختمان های قدیمی با ساختمان جدید متفاوت بوده و نیاز به اجرای طرحی نوین دارد.
اولین اقدام در هر پروژه نوسازی ، نقشه کشی کامل ساختارهای موجود است و باید همه اجزا و لوازم ساختمانی به دقت تحت بررسی قرار گیرند.
نقشه کشی با شرح کلی ساختمان مانند مشخصات کلی ساختمان ، مقررات شهرداری ، سن بنا ، کاربری ساختمان و مصالح بنا ، استاندارد قطعات ، خدمات فنی و تاسیساتی بنا و خصوصیات ساختاری بنا ادامه می یابد .
در این نقشه باید شرایط ساختمان و جزئیات مربوط به هر بخش خاص مانند نمای ساختمان ، سقف پلکان ها ، زیر زمین ، اتاق های خواب و پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه شرح داده شود و تمامی قسمت های معیوب و قابل بازسازی تعیین و مشخص گردند.
معمولا سیستم های حرارتی و سرویس های بهداشتی موجود در ساختمان معیوب و غیر قابل استفاده می شوند و لوله های زیر زمینی و اتصالات آنها به احتمال زیاد دچار آسیب دیده گی شده و یا اساسا طراحی نشده اند.
معمولا پشت بام قسمتی از ساختمان است که در معرض بدترین شرایط جوی قرار دارد بنابراین در بازسازی باید حتما به این قسمت از بنا نگاه ویژه ای داشت .
اگر در بازسازی ساختمان به نقص های کوچک بام بی توجهی شود در آینده آسیب ها و خسارات جدی و زیادی را ایجاد خواهد نمود.
برای جلوگیری از خسارات احتمالی در آینده، قبل از بازسازی بام ، باید اطلاعات کاملی در مورد توزیع بار در ساختمان در دسترس باشد. بارهای پشت بام فقط شامل وزن بام و برف نیست بلکه به دلیل وجود سطوح وسیع در پشت بام ها میزان بار عمدتا توسط نیروی باد تحمیل میشود بنابراینشرایط و وجود یک باد بند برای استحکام سقف از اهمیت زیادی برخوردار است .

بازسازی ساختمان های قدیمی
پلکان ها ی داخلی و خارجی در ساختمان های قدیمی از مشخصه های ساختاری مهم به شمار می آیند . در صورت معکوس بودن پله های سنگی فرسوده و از زیر تراشیده شده می توان آنها را مرمت کرد .
یکی دیگر از مهمترین امور در بازسازی اصلاح وسایل و امکانات بهداشتی است . طراحی راه حلهای جدید باید با نقشه فعلی مطابقت کرده و با نیاز های فنی هماهنگ باشد .
دیوارها و کف باید با دقت طراحی شود . ایجاد سوراخ در اطراف دوش از مهمترین خساراتی است که باید از آن اجتناب نمود .عدم وجود عایق های رطوبتی یا وجود نقص در آنها بخصوص در دیوارهای خارجی به همراه عایق بندی داخلی می تواند منجر به ایجاد رطوبت و بخار در دیوار و ساختمان شود که این امر ، علت اصلی در پوسیدگی و کپک زدگی است .
از کابینت های طبقه دار برای نگهداری ظروف سنگین یا وسائلی که از انها بندرت استفاده می شود می توان بهره گرفت . کابینت های دیواری معمولا عمق کمی دارند بنابر این از سطوح کاری زیر انها می توان براحتی استفاده کرد . با گذاشتن ظروف چینی داخل انها فرد می تواند بدون خم شدن ، آنها را بردارد و براحتی به آنها دسترسی داشته باشد .
کابینت های یکسره بلند برای نگهداری مواد پاک کننده مناسب می باشند . وجود مکش هوا در بالای اجاق در آشپزخانه الزامی است . هود های مکنده هوا برای این کار بسیار مناسب می باشند یک تفاوت عمده بین سیستم مکش هوا و سیستم چرخشی هوا وجود دارد و آن اینکه در سیستم های مکنده باید حفره ای رو به بیرون تعبیه شود . این سیستم ها نسبت به سیستم های چرخشی کارامد تر بوده و بیشتر مورد توجه افراد می باشد ./ کنیتکس
در هنگام طراحی آشپزخانه به منظور ایجاد فضای کافی برای نگهداری و ذخیره مواد در آشپزخانه، باید به ابعاد کابینت ها و لوازم داخل آنها توجه کرد .
در آشپزخانه باید از پریز به حد کافی استفاده کرد یعنی برای هر منطقه کاری و آماده سازی مواد غذایی یک جفت پریز کافی است .
استفاده از سینک های ظرفشویی دو لنگه در آشپز خانه مناسبتر است زیرا از یکطرف ان برای قرار دادن ظروف کثیف و از طرف دیگر برایآبگیری و شستشو می توان استفاده کرد .
ماشین ظرفشویی باید سمت چپ یا راست سینک قرار گیرد. آشپزخانه باید طوری ساخته شود که در جهت شمال شرق یا شمال غرب قرار گیرد و بهتر است رو به حیاط و باغ دید داشته باشد . هرچند آشپزخانه یک محل کار در داخل خانه است ، ولی اتاقی است که کدبانوی خانه بیشتر اوقات خود را در آن سپری می کند بنابر این برای طراحی بازسازی ساختمانساختمان آن باید وقت زیادی را صرف نمود . همچنین اگر در داخل آشپزخانه میز ناهارخوری موجود باشد محلی مناسب برای تجمع افراد خانواده در کنار یکدیگر است ./ پتینه
در طراحی آشپزخانه ، نحوه استقرار کابینت ها و لوازم باید بر حسب استاندارد بوده که ضمن اینکه مقدار فضای چرخش و تردد را کاهش می دهد فضای کافی برای حرکت آزاذانه را فراهم می سازد.
در آشپزخانه در صورت امکان کار به حالت ایستاده باید به حداقل رسیده و وضعیت نامناسب بدن بر حسب کار ، ارتفاع وسایل و اندازه بدن فرد کاهش یابد ، تامین روشنایی مناسب سطوح کاری امر بسیار مهمی در طراحی آشپزخانه است .
نحوه چیدن وسائل آشپز خانه باید طوری باشد که فرد در هنگام کار از راست به چپ حرکت کند ، این کارها عبارتند از استفاده از سطوح نگهداری وسائل ، آشپزی ، تدارک مواد غذایی ، شستشو ی ظروف در سینک و آبگیری ظروف .

بازسازی ساختمان های قدیمی

در بازسازی خانه حتما باید اتاق های خواب را بصورت ویژه طراحی کرد. برای استراحت و خواب راحت طول تخت باید 25 سانتی متر از قد شخص بیشتر باشد .
فضای خالی در اطراف تخت باید 60 سانتی متر وجود داشته باشد . این مقدار فضا در صورت وجود کمد موازی با تخت حتی با درهای باز ، فرد می تواند براحتی در اطراف تخت حرکت کند. همچنین باید یک میز توالت یا عسلی در طرف راست و چپ تختهای دو نفره به همراه یک بخش بالای سر برای گذاشتن چراغ مطالعه وجود داشته باشد. چراغ خواب ها برای روشنایی کلی اتاق خواب استفاده می شوند.
برای هر فرد ، در حدود یک متر از کمد اختصاص می یابد. اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود نداشته باشد می توان از راهرو ها برای استقرار کمد ها استفاده کرد . در اتاق خواب حتما باید فضایی برای نصب حداقل یک آیینه قدی در نظر گرفت برای این منظور استفاده از کمد های آینه دار ارجح است .
محل استقرار تخت در اتاق خواب تاثیر بالایی بر احساسات فرد و آسایش او دارد لذا محل این استقرار باید با دقت انتخاب شود./ بازسازی ساخمان های قدیمی

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com