بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان و سقف خانه

سقف‌های دکوراتیو بخش جذاب خانه ‌ها و ساختمان ‌های جدید و قدیمی مورد بازسازی ساختمان و سقف می‌باشد. در گذشته سقف های دکوراتیو مورد توجه بسیاری قرار داشت ولی در اواخر قرن 20 ، سقف‌ها کم کم از مرکز توجه خارج گردید و ایجاد سطحی صاف و هموار و کم کردن پستی و بلندی‌ها و رنگ‌آمیزی ساده و سفید مرسوم گردیده است.در طراحی مدرن نظریه (( کم، زیاد است)) یکی از نظریات بسیار مهم و چهارچوب اصلی سبک مدرن در بازسازی ساختمان می باشد. با این حال استفاده از رنگ های سفید و کرم بعلت اینکه از جذابیت کمی برخوردارند و همچنین کسل کننده می باشند باید با استفاده از یک نقاشی دیواری، قاب دور درها و سقف ها یا تیره تر کردن سقف، فضا را متعادل و دلپذیر کرد.

بازسازی ساختمان و سقف

عایق رطوبتی چرا در بازسازی ساختمان اهمیت دارد؟ وجود نم در ساختمان یکی از علل و مشکلات شایع قبل از بازسازی ساختمان می‌باشد. اساسا وجود نم و رطوبت خساراتی ایجاد میکند که در پاره ای موارد جبران ناپذیر است و هزینه های زیادی را بر دوش ساکنین ایجاد می‌نماید. بنابراین عایق رطوبتی یکی از حساس ترین بخش های نوسازی و بازسازی خانه می‌باشد.

رطوبت اجزای اصلی سازه، تاسیسات و سفت کاری ساختمان را فرسوده میکند و به مرور آنها را از بین می‌برد. رطوبت و نم باعث زنگ زدگی فلزات می‌شود. رطوبت، باعث ظهور حشرات و قارچها در ساختمان میشود. همچنین باعث طبله شدن گچ روی دیوار می‌شود. رطوبت و آب همچنین مصالح ساختمان متخلل مانند آجر و سنگ را هم به مرور بر اثر یخ زدگی خرد می‌کند. بنابراین هر قسمتی از ساختمان که در معرض رطوبت قرار می‌گیرد را باید به نحوی پوشش داد که رطوبت به آن قسمت نفوذ نکند. برای همین است که از عایق رطوبتی برای جلوگیری از این موارد استفاده می شود./ قیمت نقاشی ساختمان

این عایق رطوبتی که قدیمی ترین عایق برای رطوبتی ساختمان به حساب می‌آید از عایق های بسیار متداول در نوسازی و بازسازی ساختمان می‌باشد. گونی به کار رفته در این روش باید ریز بافت و سالم و بدون چروک و تمیز باشد تا عایق کاری به نحو احسن انجام پذیرد. همچنین زیر عایق رطوبتی باید صاف و هنوار باشد و به هیچ عنوان دارای ناهواری و شن و ماسه نباشد. همچنین زیر عایق رطوبتی باید خیس نباشد تا قیر به راحتی به کف بچسبد و از آن جدا نشود. همچنین باید توجه داشت بعد از قیر گونی یک فضا، روی آن به هیچ عنوان نباید راه بروید. گونی های به کار رفته برای این گونه عایق باید با یکدیگر حدود 10 سانتی متر همپوشانی داشته باشند. نحوه مکار به این صورت است که ابتدا قیر را بر روی سطح می‌ریزند ، سپس یک لایه گونی روی سطح فوق پهن می‌کنند، سپس روی آن دوباره یک لایه دیگر گونی می‌کشند. و روی آن را با قیر مجدادا می‌پوشانند. برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی ، دو لایه گونی کفایت میکند. ولی برای بام و حمام بهتر است از سه لایه گونی استفاده شود.

قیر گونی با وجود قدیمی بودن، همچنان یکی از بهترین های عایق رطوبتی می‌باشد. اگر شما اصول اجرا و نگهداری این عایق را رعایت کنید، سال های سال برای شما بدون مشکل کار خواهد کرد. عایق رطوبتی قیرگونی، در حرارت های بالا عملکرد آن ضعیف می‌شود. به همین دلیل نور مستقیم آفتاب در تابستان به مرور این عایق را از بین می‌برد. به همین دلیل سعی نمایید روی قیر گونی بام را موزاییک نمایید تا آسیبی به آن وارد نشود. همچنین این عایق نسبت به اجسام نوک تیز و اصطکاک مقاومت بالایی ندارد و باید حتما رو ی آن پوشش داده شود. از دیگر مزایا عایق رطوبتی قیر گونی، قیمت بسیار پایین و اقتصادی آن نسبت به سایر عایق های رطوبتی می‌باشد.

عایق ایزوگام، یکی از انواع عایق رطوبتی می‌باشد. عایق ایزوگام که عایقی جدیدتر از قیر گونی می‌باشد، دردسر های کمتری در اجرا دارد و به راحتی نصب می‌شود. در بعضی از انواع این عایق رطوبتی، ایزوگام دارای پوشش های فلزی از آلمینیوم و .. می‌باشند که باعث می‌شود بخش زیادی از حرارت و نور خورشید منعکس شود و جذب نگردد.

بازسازی ساختمان

از معایب این عایق این است که طبق ضوابط و به جهت نرم بودن این ماده، هیچ مصالحی (از جمله سیمان ، ماسه ، موزاییک یا کاشی) نباید روی آن نصب شود بنابراین شما نمی‎توانید از قیرگونی برای عایق کاری فضاهایی مااند سرویس ها و آشپزخانه استفاده نمایید و بیتشر کاربرد این عایق برای بام می‌باشد. عایق قیرگونی همچنین به لحاظ هزینه ای نیز از ایزوگام گرانتر می‎باشد.

عایق های پلیمری جدید، نسل بعدی عایق رطوبتی ‌می‌باشند که دیگر در آنها مواد پایه قیری استفاده نمی‌شود. این عایق ها، آلودگی کمتری به محیط زیست می‌رسانند. همچنین خطرات ناشی از حرارت بالای اجرای عایق های پایه قیری که امکان آسیب رساندن به نیرو کار را دارد دراین عایق ها وجود ندارد. عدم نیاز به حرارت برای اجرای عایق های پلیمری باعث می‌شود اجرای این عایق در سرویس ها و روی لوله‌های پلیمری (پلی کای فاضلاب و لوله های پلیمری آب) بسیار راحتتر و بدون پوشش روی آنها باشد. این عایق ها برای اجرا در سطوح مرتفع و دیواره های عمودی، به دلیل ساختار پاششی خود، عملکرد بسیار بهتری دارند./ بازسازی آپارتمان

یکی از روشهای رایج در عایقکاری استخر، استفاده از مکمل های در بتون دیواره استخر می‌باشد. این مکمل ها که به عناوین مختلف مانند Z90 در بازار موجود است که با ترکیب با بتون دیواره استخر، می‌توانند کاملا جلوی نفوذ آب را بگیرند. استفاده از واتر استاپ بعد در درز بین میلگردهای افقی و میلگرد های عمودی در این روش اجرا، اهمیت دارد و نباید فراموش گردد. باید توجه داشت که رنگ ضد آب برای دیوار استخر، فقط یک اقدام احتیاطی است و نباید آن را به عنوان روشی برای ضد آب کردن استخر به حساب آورد./ بازسازی آپارتمان

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com