بازسازی ساختمان

بازسازی کف ساختمان

کفپوش لمینت امروزه بازسازی کف جزو مهمترین آیتم های بازسازی ساختمان به شمار می‌رود. برای انتخاب نوع کفپوش منزل انتخاب های بیشماری از جنس و رنگ و طرح وجود دارد. مهمترین انتخاب ها برای بازسازی کف، سرامیک، سنگ و کفپوش لمینت می‌باشد. در این مقاله به لمینت و خصوصیات و نکات و ریزه کاری های لمینت می‌پردازیم.

از ورود کفپوش لمینت به بازار تجاری کمتر از 30 سال می‌گذرد. اولین بار در سال 1984 کفپوش لمینت توسط یک شرکت سوئدی ، به منظور از بین بردن معایب کفپوش های پارکت ابداع و به بازار عرضه نمود. کفپوش لمینت ها در واقع چوب طبیعی نیستند و چوب های فرآوری شده HDF می‌باشند که آنها را با یک لایه نازک طرح چوب پوشش می‌دهند. چوب های فرآوری شده اچ دی اف (Hard Density Fiberboard) ، در واقع نوعی تخته فیبر هستند که با شیوه خشک کاملا فشرده می‌شوند. چگالی HDF بالاتر از 800 کیلوگرم بر متر مربع میباشد که بسیار بالاتر از چوب معمولی و MDF ، که (با چگالی 600 تا 800 کیلوگرم بر متر مربع) می‌‎باشد. به همین دلیل چوب های مصنوعی HDF نسبت به چوب طبیعی مقاومت بسیار بالاتری را دارا می‌باشد./ تعمیرات ساختمان

کفپوش لمینت ها دارای قیمت های متفاوتی می‌باشند. اگر بودجه محدودی در بازسازی کف منزل دارید می‌توانید از برندهای ایرانی مانند آرتا و ایزوفام استفاده نمایید. البته پایین بودن قیمت برند های ایرانی به معنی پایین بودن کیفیت آنها نیست زیرا برند های داخلی نیز تحت لیسانس کشورهای اروپایی ، و با ماشین آلات اروپایی، تولید می‌شوند و کیفیت آنها تا حدودی مشابه برند های ترک می‌باشد. همچنین در آینده نیز اگر شما نیاز به خرید کفپوش لمینت های بیشتری از همان برند و طرح باشید مسلما کفپوش لمینت های ایرانی در دسترس تر خواهد بود. ولی اگر بودجه شما در حد متوسط می‌باشد، میتوانید از برند های ترک مانند وود فلور ، ایشیک ، مون لاک ، کرنو وود ، واریو ، ای جی تی ، کیو دی ام و سایر برند ها استفاده نمایید. این برند ها دارای کیفیت بالایی می‌باشند. اگر بودجه شما در حد بسیار بالا می‌باشد، میتوانید از برند های اروپایی مانند باراباس ، بیرکین، ایگر ، کرونوتکس ، کرونو استفاده نمایید. این برند ها کیفیت بسیار بالایی نسبت به موارد قبلی دارند.

بازسازی کف ساختمان

کفپوش لمینت  همچنین به لحاظ ضخامت دارای تنوع زیادی است. لمینت‌ها دارای ضخامت 6 تا 12 میلی‌متر می‌باشد. ضخامت های بالا اصولا مقاومت های بیشتری دارند، ولی قیمت های آنها به صورت تصاعدی بالا می‌رود و نیاز به صرف هزینه اضافی در این مورد نیست و همان ضخامت کم هم می‌تواند نیاز شما را مرتفع نماید. در بازار لمینت های 8 میلیمتر فروش بالاتری نسبت به سایر لمینت ها دارند زیرا در بازسازی ساختمان هایی که نوساز نیستند، اگر ضخامت لمینت بالا باشد از زیر در های داخلی عبور نمی‌کند و شما باید با هزینه ای جداگانه، تمام درهای داخلی را نیز کوتاه نمایید./ کنیتکس

مزیت های کفپوش لمینیت در بازسازی ساختمان
1- شما می‌توانید کفپوش لمینت خود را از خانه ای به خانه دیگر منتقل نمایید بدون آنکه مشکلی برای آن به وجود آید یا کف خانه قبلی آسیبی دیده باشد. حتی اگر نظرتان در مورد لمینت در منزل تان تغییر کرد، به راحتی می‌توانید لمینت ها را جمع نمایید و از کف زیر آن استفاده نمایید.
2- ظاهر گرم لمینت های و بافت طرح چوب آنها، فضای دلنشینی را به وجود می‌آورند که با هیچ کفپوش دیگری ، حتی سنگ ، قابل مقایسه نیست. تجربه راه رفتن بدون کفش یا دمپایی روی آنها در خانه ، به دلیل سرد نبودن آنها به هیچ عنوان با سنگ و سرامیک قابل مقایسه نیست.

بازسازی کف ساختمان
3- کفپوش لمینت جدید، نسبت به پارکت های قدیمی، در مقابل عوامل محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش ، رطوبت ، اجسام نوک تیز، مقاومت بسیار بیشتر دارد.
4- لمینت ها که از چوب فرآوری شده ساخته شده اند به همراه فوم زیر آنها، عایق نسبتا خوبی برای صدا ، گرما و سرما می‌باشد.
5- قیمت لمینت، نسبت به سایر مصالح کف مانند سرامیک و سنگ و … با در نظر گرفتن هزینه حمل و اجرت نصب و هزینه مصالحی مصرفی اجرا و زمان بر بودن آن ، مقرون به صرفه تر می‌باشد. علی الخصوص در موارد بازسازی خانه، اگر بخواهید کف سرامیک قدیمی را ، سرامیک جدید بکنید، تمام کف سرامیک قبلی باید کنده شود و نخاله ها جمع آوری و از منزل خارج شود که پروسه ای زمانبر و هزینه بر می‌باشد.
6- زمان نصب لمینت برای یک واحد 80 متری با زیر سازی و قرنیز دور آن حدود یک روز میباشد ولی همین واحد 80 متری اگر بخواهید سرامیک یا سنگ بکنید و قرنیز آن هم اجرا شود با در نظر گرفتن حمل مصالح (سیمان سفید و پودر سنگ) و حمل ، جمع آوری نخاله (سرامیک ها یا موزاییک های قدیمی) ، شاید حدود یک هفته زمان می‌برد./ قیمت نقاشی ساختمان

عیب های کفپوش لمینت در بازسازی ساختمان
1- لمینت ها با رطوبت و آب میانه خوبی ندارندو حتی المکان باید آنها را از آب و رطوبت دور نگه داشت.
2- راه رفتن روی لمینت ، نسبت به سنگ و سرامیک و .. کمی سر و صدا ایجاد می‌کند.
3- در محیط های پر رفت و آمد مانند مغازه های شلوغ، لمینت در زمان کوتاهی فرسوده میشود و جلوه خود را از دست می‌دهد و استفاده از کفپوش لمینیت در بازسازی این گونه واحد ها پیشنهاد نمی‌شود.

قبل از خرید لمینت در بازسازی خانه لازم است مساحت فضاهای خانه که کفپوش لمینت میشود را  محاسبه نمایید یا کار را به کارشناس مربوطه واگذار نمایید. به یاد داشته باشید اگر خانه شما 80 متر است شما نیاز به 80 متر لمینت ندارید و باید متراژ دقیق آن را محاسبه نمایید زیرا سرویس های بهداشتی ، آشپزخانه ، کمد دیواری ها و … که در حدود 30 درصد از مساحت منزل را به خود اختصاص داده اند نیازی به لمینت ندارند. در نتیجه شما باید مساحت دقیق را محاسبه نمایید. برای گرفتن مساحت لازم است فضای خانه را به مربع های کوچک تقسیم نمایید و طول و عرض آنها را متر بزنید و مساحت آنها را جمع نمایید. به عنوان مثال در پلان پایین ، به وسیله خطوط آبی رنگ، یک سری مربع فرضی شکیده شده و مساحت مربع ها درآورده شده. جمع مساحت مورد نیاز لمینیت، برابر است با جمع مساحت مربع ها یعنی عدد 30 می‌رسیم. توجه داشته باشید برای سفارش لمینت، حداقل یک بسته اضافی خریداری شود تا کمبودی در هنگام نصب نداشته باشید.

به غیر از مساحت فضا ها شما نیاز به طول دور تا دور اتاق ها برای خرید قرنیز دارید. برای این کار محیط بخش هایی از اتاق که به دیوار منتهی میشود را جمع نمایید. مثلا در مورد پلان مورد بررسی، ما نیاز به حدود 27 متر قرنیز داریم. به غیر از قرنیز شما نیاز به میانه نیز دارید. لمینت های در مرز اتاق های باید بریده شود و درون شکاف برش خورده میانه استفاده می‌شود. اگر هم اتاقی را نمیخواهید لمینت نمایید از پروفیل دیگری به نام گرده استفاده میشود که مشابه میانه است ولی یک طرف آن ارتفاع بیشتری دارد./ بازسازی ساختمان

در زیر کفپوش لمینت باید حتما یک لایه فوم استفاده شود. فوم ها جنس های مختلفی دارند. سعی شود از فوم های مشکی رنگ که بازیافتی می‌باشد استفاده نشود چون بوی مطلوبی ندارند و بوی آنها به سرعت از بین نمی‌رود. فوم های سفید رنگ دو نوع می‌باشد، فوم معمولی و فوم سایلنت. فوم سایلنت نسبت به فوم معمولی کیفیت بالاتری دارد و صدای کمتری در زیر لمینت ایجاد می‌کند و به همان نسبت نیز دارای قیمت بالاتری می‌باشد. پیشنهاد میشود برای خانه هایی که کف مطلوبی ندارند یا برای بازسازی و لوله کشی بخش هایی از کف کنده شده و ملات زده شده‌اند حتما از فوم سایلنت استفاده شود.

م: هفت شهر

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com