بازسازی ساختمان

حدود هزینه تعمیرات ساختمان

بازسازی ساختمان داتیک

آیا به فکر یک خانه‌‌ تکانی درست و حسابی یا تعمیرات ساختمان هستید. دست بجنبانید ایام نوروز نزدیک است و قرار است طبق رسم کهن ایرانیان که در این ایام به دید و بازدید یکدیگر می‌روند به خانه شما هم میهمان بیاید.
اما خانه ما مقداری نیاز به تعمیرات دارد. دیوارها ترک خورده وسقف نیز شکم داده است. اما هیچ نمی‌دانم از کجا و چگونه یک استاد بنای خوب بیابم تا با خیالی آسوده، مسوولیت تعمیر خانه را به او بسپارم. هیچ معلوم نیست که چه مکانی و چه زمانی را باید در نظر بگیرم تا بتوانم تنها یکی از بناهای ساختمانی را پیدا کنم.
به‌ راستی اگر کسی به دنبال پیدا کردن یکی از این کارگران ساختمانی باشد باید به چه مکان‌هایی سر بزند. فکر نمی‌کنم تنها من با این مشکل روبه‌رو باشم، چرا که بسیاری از مردم هم با همین مشکلات روبه‌رو هستند. اگرچه شهرداری، محل‌هایی را برای تجمع این‌گونه افراد در نظر گرفته است، ولی کمتر کسی از جای آن مطلع است. رضا کوهیز از معماران قدیمی تهران در این زمینه می‌گوید: چند‌وقتی است که مکان‌هایی را جهت تجمع و استقرار کارگران ساختمانی در نظر گرفته‌اند، ولی جالب آن است که بدانید اکثر بناها و کارگران ساختمانی خودشان جای اینگونه محافل تجمع را نمی‌دانند، چه برسد به شما. شاید به همین‌دلیل باشد که در هر محل تعدادی بنا و معمار هر روز در پاتوقی مشخص جمع می‌شوند تا مردم بتوانند بهتر به آنها دسترسی داشته باشند، البته این دسترسی فقط یک دسترسی محلی است، اما در صورت کل میادینی چون وحدت اسلامی، قزوین، حسن‌آباد و انقلاب پاتوق‌های شناخته‌شده‌ای برای کارگران ساختمانی است. این کارگران و استادان در رشته‌های متفاوت تعمیر و ساخت یک ساختمان که مراحل مختلفی دارد فعالیت می‌‌کنند. یعنی مراحل ساخت و تعمیر ساختمان به صورت سلسله مراتب و دست به دست دادن چند گروه میسر می‌شود.

تعمیرات ساختمان
با توجه به اینکه دیگر نزدیک به ماه پایانی سال جاری می‌شویم، لذا کسانی که می‌خواهند خانه‌هایشان یا ساختمان‌ محل کارشان را به دست تعمیر‌کاران بسپارند باید کمی عجله کنند، چرا که به اعتقاد حمید کوهینی از سنگ‌کارهای ساختمانی، بعد از هر مرحله از اجرای فعالیت ساختمانی حداقل دو هفته طول می‌کشد تا آن محل به خوبی خشک شود، البته به‌خصوص اگر این کار دیوار چینی یا سفید کاری نیاز داشته باشد که بیشتر هم به زمان نیازمندی می‌شوید، در نتیجه و از آنجایی که بعد از کار ساختمانی نیاز به اجرای طرح تزیینات ساختمانی نیز احساس می‌شود وقت آن رسیده تا کسانی که قصد دارند دستی بر سر و گوش ساختمانشان بکشند، دست بجنبانند و قدری سرعت عمل به خرج دهند.
اما اگر می‌‌خواهید ساختمان کلنگی خود را تخریب و اقدام به ساخت مجدد آن کنید از مهندسان و معمارهای نام‌آشنا و مورد اطمینان و کاردان بهره بگیرید، چرا که آنها هستند که با جمع‌آوری یک اکیپ حرفه‌ای می‌توانند شما را در اجرای بهتر و سریعتر ساخت و ساز یاری دهند. بازسازی ساختمان
به طور مثال اگر بخواهید یک ساختمان کلنگی را تخریب و اقدام به ساخت مجدد آن بکنید، ابتدا باید گروه تخریب وارد کار شوند، بعد از تخریب خاک‌بردارها خودی نشان می‌دهند، سپس آرماتوربندها هستند که وارد عمل می‌شوند (در این مرحله یا آرماتوربند‌ها یا پی‌ریز‌ها هستند که اقدام به فعالیت می‌‌کنند) حالا دیگر وقت آن رسیده تا معمار و مهندس ناظر ساختمان وارد عمل شوند با رهنمودهای آنها است که دیوار چین‌ها و بعد سقف‌زن‌ها اقدام به ساخت خانه می‌کنند. این زنجیره پیوسته کار به همین شکل ادامه می‌یابد. این هنرمندان با دقت و ظرافت خاصی که ایرانیان در این رشته از قدیم‌الایام صاحب سبک و نام هستند اقدام به اهدای زیبایی به ساختمان می‌کنند. ولی باید بدانید که دستمزد و حقوق این افراد طبق نظر هیچ موسسه و مرجع قانونی نیست بلکه دستمزدها در مجامع معمارها و بناهاست که تصویب می‌شود و هر‌از گاهی قیمت‌ها را تغییر می‌دهند. دریافت حقوق از سوی کارگران ساختمانی به صورت روز مزدی، کنتراتی و متراژی شکل می‌گیرد.
حسین حیدری در این مورد می‌گوید: کارگران ساختمانی با توجه به حجم کار بازسازی درخواست حقوق می‌کنند یعنی اگر کار کم باشد به صورت روزمزدی، اگر کار بخواهد زمانی مثلا یک‌ماهه را در بر بگیرید به صورت کنتراتی و اگر هم که کار ساخت و ساز ساختمان به صورت کامل باشد حتما بحث متراژی را به میان می‌کشند.
البته خداکرم میرزایی که از معماران قدیمی شهر تهران است در توضیح این مساله می‌گوید: طی 9ماهه ابتدای سال که فعالیت ساختمان‌سازی بیشتر پی‌گیری می‌شود و به دلیل کمبود کارگر دستمزدها زیاد می‌شود، اما در فصل پایانی سال که ساخت‌وساز کمتر پیگیری می‌شود و تعداد کارگران بیکار نیز بیشتر می‌شود دستمزدها هم کم می‌شود و تنها ایام شب عید است که کارگرها می‌توانند به دلیل نیاز مبرم و فوری صاحبکاران مقداری دستمزد خود را افزایش دهند.
توجه
اگر قصد تعمیر ساختمان خود را دارید به شما توصیه می‌شود حتما از کسانی دعوت به همکاری کنید که شناخت کافی روی آنها دارید؛ چرا که در بعضی مواقع سوءاستفاده‌هایی مشاهده شده است. البته با عنایت به این که به تازگی شرکت‌های خدماتی اقدام به ارائه سرویس‌دهی در زمینه فعالیت‌های ساختمانی نیز می‌کنند می‌توانید از آنها کمک بگیرید چرا که این گونه برای استخدام افراد اقدام‌های پیشگیرانه موثری را انجام می‌دهند و از نظر امنیت تمام مراحل مورد نیاز را پیگیری می‌کنند اما اگر به این شرکت‌ها هم دسترسی پیدا نکردید می‌توانید از کارگران ساختمانی که در محل سکونت خودتان فعالیت می‌کنند بهره بگیرید چرا که آنها نیز شناخته شده و مورد اطمینان هستند.

م: دنیای اقتصاد

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com