بازسازی ساختمان

خدمات تعمیرات ساختمان و تغییرات

معمولا عبارات بازسازی ساختمان، تعمیرات ساختمان ، تغییرات، تغیر دکوراسیون و… برای باز سازی منزل، اداره و … به کار می رود. حتما هم شما تا کنون به فکر ایجاد تغییرات در منزل خود و باز سازی آن افتاده اید.
اغلب افرادی که تصمیم به باز سازی ساختمان و تغییر دکوراسیون می گیرند کسانی هستند که محیط ساختمان برایشان تکراری شده و یا این که به ساختمان تازه ای نقل مکان کرده اند و برای استفاده بهینه از فضا ساختمان را باز سازی می کند. باز سازی ساختمان یک کار تخصصی است و فرد باید به کارشناس مربوطه رجوع کند تا برای آماده سازی فضای ساختمان خود مشاوره بگیرد. از باز سازی عمدتا دو نتیجه میگیریم:
1:محیط و فضایی که در آن زندگی می کنیم را به باب میل خود در آورده و احساس لذت و راحتی بیشتری می کنیم و در آن جا به آرامش می رسیم.
2:با باز سازی ساختمان علاوه بر زیبایی فضا و محیط باعث می شود بر قیمت ملک افزوده شود. پس باز سازی دو سر سود است چرا که هزینه ای که برای بازسازی و زیبا سازی محیط خانه پرداخت کرده ایم به صورت سرمایه در آمده و در هنگام فروش ملک سود آن را میگیریم.

تعمیرات ساختمان

انواع بازسازی ساختمان
در این مقاله قصد این را داریم انواع بازسازی ساختمان و روش های اصلی در بازسازی ساختمان ها و همچنین تاریخچه مختصری از پیدایش این راه و روش ها، در بازسازی ساختمان را برای شما تشریح نماییم.

1 – بازسازی آرکنولوژیک یا مرمت علمی :

در این نوع بازسازی ساختمان که همانگونه از اسم آن پیداست ، تمام موارد و مراحل بازسازی یک ساختمان به صورت علمی و با مطالعه دقیق انجام می شود.

مراحلی که در این نوع از بازسازی ساختمان رعایت می شود به شرح ذیل می باشد:

مقاوم کردن و محکم کردن ساختمان
سوار کردن المنهای جدا شده از ساختمان
حفاری برای تقویت پی ساختمان
نوسازی سنگ های نما ساختمان و سفت کاری بخش های ترک خورده

2 – بازسازی آرتیستیک یا مرمت هنری :

در این نوع بازسازی ساختمان اجازه ابداع به کسی که وظیفه بازسازی ساختمان را دارد، داده می شود و او با توجه به صلیقه خود و تجربه خود قسمت های مختلف یک بنا را بازسازی و مرمت می نماید. همچنین قسمت ها و بخش هایی که نیاز به تکمیل و اضافه شدن مصالح را دارند با ایده های جدید خود تکمیل می نماید.

می توان تاریخچه این سبک را به دوران رنسانس و معماری سبک رنسانسی نسبت داد، زیرا تمامی معماران آن دوره در تمامی بازسازی های خود ابداعاتی نیز ایجاد می نمودند و هر ساختمان که نیاز به بازسازی داشت را تکمیل نیز می نمودند.

این نوع بازسازی برای ساختمان هایی استفاده می شود که اغلب درصد ماندگاری و حیات برای آن بنا  بسیار پایین می باشد.

روش های بازسازی ساختمان :
حال در این قسمت روش های بازسازی ساختمان را که در 4 روش کلی تقسیم می شوند را برای شما توضیح می دهیم.
بازسازی حفاظتی ساختمان : در این روش به بازسازی و حفاظت کلی ازساختمان پرداخته می شود و کلیات یک بنا مورد بازسازی و  حفاظت قرار می گیرد. در این روش باید مطالعه کاملی بر روی تمام ویژگی های یک ساختمان و مصالح آن انجام شود تا بتوان مراحل بازسازی را صحیح و کامل انجام داد.
بازسازی سبکی ساختمان یا آناستیلوز : این روش به این صورت انجام می پزید که تیکه های جاگزین به جای تکیه های فرسوده  قبلی جایگذاری می شود اما به گونه ای که بیشترین شباهت را به نمای ابتدایی ساختمان دارد. این روش بازسازی اغلب برای بنا های تاریخی فرسوده استفاده می شود که نمی خواهیم هارمونی و سبک قبلی آن از بین برود. در این روش باید حتی المکان کمترین تغییر بر روی ساختمان انجام شود.
بازسازی با روش پاکسازی سبکی: در این روش مواردی که باعث ضرر بر روی ساختمان و از بین رفتن آن می شود، حذف و پاک  سازی شده و الحاقات نامناسب که اصالت بنا را زیر سوا می برد، از بنا جدا خواهد شد.
بازسازی تکمیلی ساختمان: در این روش بازسازی ساختمان قسمت های از دست رفته بنا دوباره بازسازی و تکمیل می شود تا یک ساختمان بتواند به حیات خود دوباره ادامه دهد؛ در بسیاری از ساختمان های فرسوده در شهر ها از این روش بازسازی برای استفاده مجدد یک ساختمان استفاده می شود.
بازسازی ساختمان را بصورت کلی می توان به سه دسته زیر تقسیم نمود :

بازسازی نمای ساختمان
بازسازی داخل ساختمان
بازسازی دکوراسیون ساختمان
بازسازی نمای ساختمان

یکی از قسمت های اصلی ساختمان ، نما و طاهر بیرونی آن می باشد. با گذشت زمان نمای ساختمان امکان دارد زیبایی خود را از دست داده باشد و نیاز به بازسازی داشته باشد. در بازسازی ساختمان توجه زیادی به بازسازی نمای ساختمان می شود . این بازسازی می تواند بخش های وسیعی را در بر گیرد.

اما بطور کلی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

تعمیر نمای ساختمان
بازسازی پنجره های ساختمان
بازسازی درب ساختمان
بازسازی راه پله ساختمان
بازسازی سقف ساختمان
بازسازی محوطه ساختمان
تعمیر نمای ساختمان

در این بخش از بازسازی ساختمان باید نمای قدیمی ساختمان از نو ساخته شود. معمولاً هرچند سال یکبار با تغییر سلایق و فرهنگ جامعه نمای قدیمی جلوه و زیبایی خود را از دست می دهند و نمای بروزتر مورد استقبال قرار می گیرند.
در بازسازی نمای ساختمان جدیدترین متدها رعایت می شود و از سنگ های تراوین ٰ آنتیک ، مرمر ، ترکیب آجر و سنگ و کامپزیت استفاده می گردد.

بازسازی پنجره های ساختمان

یکی از دیگر موارد بازسازی ساختمان ، پنجره های آن می باشد. پنجره های قدیمی اتلاف انرژی بسیار بالایی دارند و صدا به راحتی از آن ها عبور می کند . بر همین اساس در بازسازی ساختمان ، پنجره های قدیمی و آهنی با پنجره های جدید دو جداره تعویض می شوند . که این امر باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان و کاهش هزینه های انرژی آینده آن می شود./ مدیریت پیمانکاری

بازسازی درب ساختمان

از دیگر بخش های اساسی در زیبایی و امنیت ساختمان ، درب های آن است. این موضوع باید در بازسازی ساختمان مورد توجه قرار بگیرد . با پیشرفت تکنولوژی ٰ درب های ضد سرقت بسیار زیبایی روانه بازار شده اند . در این بخش از بازسازی ساختمان و نوسازی ساختمان درب های قدیمی با درب های ضد سرقت جدید تعویض می شوند.

بازسازی راه پله ساختمان

یکی دیگر از بخش های ساختمان که تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان دارد ، راه پله های آن می باشد. در بازسازی ساختمان ، باید به بازسازی راه پله های ساختمان نیز توجه شود و زیباترین و باکیفیت ترین مصالح در راه پله ها بکار برده شود./ مدیریت پیمان

بازسازی سقف ساختمان

در ساختمان های قدیمی یکی از مشکلات اصلی سقف آنها می باشد که در فصل بارندگی آب به داخل خود راه می دهند و باعث ایجاد نم و فرسودگی ساختمان می شوند. بنابراین در بازسازی ساختمان یکی از مراحل ترمیم سقف ساختمان می باشد تا از نم بارندگی جلوگیری گردد. سقف ساختمان باید با ایزوگام ، قیرگونی و آسفالت مناسب پوشیده شود.

بازسازی محوطه ساختمان

در ساختمان های جدید توجه بسیار زیادی به محوطه آن می شود که متعصفانه در ساختمن های قدیمی محوطه سازی مناسبی معمولاً صورت نگرفته است . بنابراین در بازسازی ساختمان باید محوطه قدیمی بازسازی گردد و با استفده از دکوراسیون مناسب ٰ گل ها و درختان آن را زیبا نمود./ هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی داخل ساختمان

پس از بازسازی نمای ساختمان ، مرحله بعدی در بازسازی ساختمان ٰ بازسازی داخل آن می باشد. وسایل بکار رفته در داخل ساختمان معمولاً طول عمر مفیدی دارند و پس از گذشت زمانی باید اقدام به تعویض و تعمیر آنها نمود. در غیر این صورت امکان دارد که خسارت های مالی و جانی هنگفتی را ایجاد نمایند.

در بازسازی داخل ساختمان توجه به موارد زیر حیاتی می باشد.

بازسازی لوله کشی ساختمان
رفع نم ساختمان
بازسازی اتاق و دیوار ساختمان
بازسازی سیم کشی ساختمان
بازسازی لوله کشی ساختمان

یکی دیگر از بخش های ساختمان که به مرور زمان فرسوده می شوند ، لوله های داخلی آن می باشد. لوله های قدیمی معمولاً از جنس فلز بوده که به مرور زمان دچار فرسودگی و ژنگ زدگی می شوند. بنابراین در بازسازی ساختمان سیستم لوله کشی ساختمان باید تعویض گردد . این بخش از بازسازی ساختمان باعث می شود نم هایی که به علت پوسیدگس لوله ها ایجاد شده اند نیز رفع گردد./ بازسازی و تعمیرات ساختمان

رفع نم ساختمان

یکی دیگر از دلایل ایجاد نم در ساختمان نشر آب از سرویس های بهداشتی می باشد. بنابراین با ایزوگام مناسب این سرویس ها در این بخش بازسازی ساختمان و استفده از مصالح مناسب ٰ نم های ایجاد شده در این بخش ها رفع می شوند.

بازسازی اتاق و دیوار ساختمان

امکان دارد شما بخواهید که نقشه داخلی واحد خود را تغییر دهید. بطور مثال یک دیوار را بردارید یا یک اتاق اضافه کنید. در این بخش بازسازی ساختمان دیوارها امکان تخریب وجود دارد و با استفاده از دیوار کاذب کناف ، دیوار کاذب دکوراتیو ، درایوال و … امکان ساخت دیوارها و اتاق های جدید وجود دارد.

بازسازی سیم کشی ساختمان

از دیگر مواردی که به مرور زمان فرسوده شده و نیاز به بازسازی دارند سیم کشی داخلی ساختمان است. در این مرحله بازسازی ساختمان ، سیم کشی های جدید جایگزین سیم کشی های قدیمی و فرسوده ساختمان شما می شوند.

بازسازی دکوراسیون ساختمان

پس از بازسازی نمای ساختمان و بازاسزی داخل ساختمان ، باید به فکر دکوراسیون داخلی و زیبایی واحد بود. در این مرحله از بازسازی ساختمان بهترین متخصصین دکوراسیون داخلی بر روی داخل ساختمان شما کار کرده و سعی در زیباسازی آن می نمایند.
شاید به جرعت بتوان گفت این بخش از بازسازی ساختمان ، مهمترین بخش بازسازی آپارتمان می باشد و تأثیر بسیار زیادی در زیبایی ساختمان شما دارد.

این مرحله از بازسازی ساختمان طی مراحل مختلف و زیر نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی باید صورت پذیرد.

رنگ آمیزی ساختمان
بازسازی کابینت ساختمان
کاشی کاری و مرمت سرویس بهداشتی
بازسازی سقف کاذب ساختمان
بازسازی کف ساختمان

رنگ آمیزی ساختمان

یکی از عناصر که باعث زیبا بخشی به واحد شما می شود استفاده از رنگ آمیزی مناسب در داخل ساختمان است. متخصصین بازسازی ساختمان با انتخب بهترین رنگ ها و همچنین ترکیب آنها با کاغذ دیواری و رنگ های بلکا و پتینه ، زیبایی منحصر به فردی به دیوارهای داخلی شما می دهند.

بازسازی کابینت ساختمان

از موارد دیگر که در بازسازی ساختمان باید به آن توجه کرد کابینت آشپزخانه می باشد. کابینت آشپزخانه نمای بسیار زیبایی به ساختمان شما می دهد. شرکت دژاکو برج با بهره گیری از بهترین طرحان کابینت ایران و کابینت ایران و کابینت سازان حرفه ای در این زمینه بهترین خدمات را به شما تحویل می دهد.

کاشی کاری و مرمت سرویس بهداشتی

از دیگر موارد که باعث زیبایی ساختمان شما می شود بخش سرویس های بهداشتی و حمام ساختمان است. در بازسازی ساختمان توجه زیادی باید به این بخش ها شود و از بهترین و جدیدترین متدهای کاشی کاری در آنها استفاده شود. وسایل داخل آنها نیز باید متناسب با ساختمان شما انتخاب شود.

بازسازی سقف کاذب ساختمان

بعد از اجرای موارد بالا ، نوبت به سقف ساختمان می رسد. در بازسازی ساختمان ها و تبدیل به ساختمان های جدید سقف کاذب کناف کاربرد زیادی دارد ، همچنین می توان از سقف کاذب دکوراتیو و سقف مشبک تیز استفاده نمود.

بازسازی کف ساختمان

بعد از اجرای موارد بالا ، نوبت به سقف ساختمان می رسد. در بازسازی ساختمان ها و تبدیل به ساختمان های جدید سقف کاذب کناف کاربرد زیادی دارد ، همچنین می توان از سقف کاذب دکوراتیو و سقف مشبک تیز استفاده نمود.

بازسازی نورپردازی ساختمان

ساختمان هر میزان بر روی دکوراسیون داخلی آن کار شود بدون داشتن یک نورپردازی مناسب امکان نمایش مناسب آن وجود ندارد. در بازسازی اسختمان ، نورپردازی داخل ساختمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان حجم های مناسب در واحد شما ایجاد گردد. اتفاده از لامپ های کم مصرف در این مرحله بازسازی ساختمان بسیار کاربرد دارد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com