بازسازی ساختمان

نقاشی و دانستنی های آن در ساختمان

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک یکی از قدیمی ترین بازسازی ساختمان و پرکاربرد ترین انواع رنگ در صنعت نقاشی ساختمان است. نقاشی با رنگ پلاستیک در صنعت نقاشی ساختمان از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و درجه کیفی آنها معمولا توسط شرکت تولید کننده روی محصول درج می شود. با این حال تشخیص کیفیت این رنگ ها و همچنین قابل اطمینان بودن رنگ های پلاستیک موضوعی ایت که باید از یک نقاش حرفه ای سوال کنید.

رنگ پلاستیکی که در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک  استفاده می شود، باید از رنگ نما لاتکس تهیه شده و قابل شتسشو باشد و امکان کشیدن دستمال مرطوب روی آن فراهم باشد. در واقع این رنگ ها از معلق کردن دانه های رنگ در آب و نوعی چسب تولید می شود که بر دو نوع است:

پلاستیک مات
نیم پلاستیک مات

رنگ پلاستیک برای پوشاندن نقص های دیوار گزینه مناسبی است، اما کیفیت کمتری دارد. در حالت کلی نقاشی با رنگ پلاستیک برای مکان های دور از دسترس مانند سقف ها کاربرد بیشتری دارد. رنگ پلاستیکی که درنقاشی ساختمان بوسیله قلم مو اجرا شود دارای جای (رش) قلم میشود که سلیقه اکثر کارفرمایان رش قلم را نمیپسندد ورنگ پلاستیکی که بوسیله غلطک یا اسپری اجرا شود حالت مخملی زیبا وشکیل دارد که کنیتکس مورد پسند هر نوع سلیقه ای قرار میگیرد. رنگ پلاستیک برای اجرا بر روی گچ نو: نیاز به بتونه کشی کامل سطح (ماستیک) ندارد و در صورتی که سطح کار ناصاف  و دارای تعمیرات زیاد باشد و یا در صورت درخواست کارفرما (به هر دلیل) : باید سطح کار روغن الیف درجه ۱ (سطح کاری که گچ است) اجرا شود وسپس ۱ یا دو دست بتونه کشی کامل (ماستیک) اجرا شود وهزینه روغن زدن وبتونه کشی جداگانه محاسبه شود.

یکی از مزایایی که رنگ پلاستیک دارد محلول بودن آن در آب است که باعث بی بو شدن این نوع نقاشی ساختمان می شود.

 

بر خلاف رنک پلاستیک که قابلیت چندانی در شستشو و تمیزکاری ندارد، نقاشی ساختمان با رنگ روغنی در مواردی استفاده می شود که نیاز به شستشو دارند. در واقع مقاومت بالای رنگ روغنی در برابر آب باعث استفاده و محبوبیت آن در صنعت نقاشی ساختمان شده است. از این نوع رنگ در نقاشی ساختمان برای دیوار ها استفاده می شود.

در رنگ روغنی، رنگ دانه را در یک روغن خشک شونده که استر گلیسیرین با اسیدهای چرب نظیر اسیدهای اولیک و یا لینولنیک می باشد حل می کنند. برای رقیق کردن و سهولت کاربرد از رقیق کننده رنگ استفاده می شود و معمولا یک حلال هیدرو کربنی نظیر ترپنتین است که به روغن تربانتین شهرت دارد.

یکی از اجزای رنگ‌ روغنی خشک کننده است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسیدهای سرب، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک ) بصورت استر مصرف می شود. رنگ روغنی ترکیبی اجرای رنگ آکرولیک است از پودر رنگ، حلال، روغن جلا، اسکاتیف، مواد انعطاف دهنده و غیره است که به نوع پودر رنگ دارای رنگ های متفاوتی است. رنگ روغنی به دو دسته مات و براق تقسیم می شود. همانطور که گفته شد از این رنگ برای مصارفی که در معرض رطوبت قرار می گیرند مانند: در و پنجره های ساختمان، کابینت آشپز خانه و کلاً اشیای قابل شستشو استفاده می شود.

رنگ های روغنی شامل گروه های زیر می باشند:

رنگ روغنی براق و مات در فام های مختلف
جلای الکیدی

رنگ ها و جلا های روغنی بر پایه رزین الکید لانگ تهیه شده و دارای چسبندگی خوبی روی سطوح آهنی، چوبی و دیوارهای داخل و خارج ساختمان می باشند. این رنگ ها دارای انعطاف پذیری و ثبات براقیت قابل توجهی بوده و به مدت طولانی جلا و براقیت خود رنگ آمیزی ساختمان را روی سطح حفظ می نمایند.

رقیق کننده :

رای رقیق کردن و سهولت کاربرد رنگ به کار می رود و معمولا یک حلال هیدرو کربنی نظیر ترپنتین است که به روغن تربانتین شهرت دارد.

خشک کننده :

کی از اجزای رنگ‌های روغنی است که در حقیقت نقش کاتالیزور در تسریع اکسیداسیون و خشک شدن رنگ ها را دارد و معمولا مخلوطی از اکسید های سرب ، منگنز و کبالت در ( روغن بزرک )بصورت استر مصرف می شود. رنگهای پوششی (رنگ روغنی)
ترکیبی از رنگدانه‌ها، رنگدانه یارها، حلال، روغن اسکاتیف، روغن برزک و … می‌باشد رنگهای روغنی بازسازی ساختمان به وسیله تینر روغنی رقیق می‌شوندو رنگها هوا خشک هستند این رنگها دردون نوع مات و براق به بازار عرضه می‌شوند و قابل استفاده با قلم مو، پیستوله و غلتک می‌باشند رنگهای روغنی حدود ۱۲ ساعت زمان لازم دارند تا به طور نهایی خشک شوند و برای خشک شدن سطحی در حدود ۴ تا ۶ ساعت زمان لازم است.
البته دمای هوا تاثیر زیادی دارد. رنگهای روغنی در قوطی‌های ۲/۱ و ۴/۱ و ۱/۴ و۲۰ لیتر به بازار عرضه می‌شوند. (توضیح اینکه رنگ در بازار به صورت عامیانه به کیلو سنجیده می‌شود ولی واحد حجمی آن به لیتر می‌باشد) .
در گذشته برای مات کردن رنگهای روغنی براق،مقداری مل الک شده داخل آن ریخته و آن را خوب مخلوط می‌کردند که اینکار علاوه بر زبری رنگ باعث گرانروی آن می‌شد.

که برای از بین بردن زبری و گرانروی آن نقاشی مقداری تینر روغنی و روغن الیف به آن اضافه میکردند. رنگهای روغنی رنگ آمیزی منزل براق از استحکام و بهداشت بیشتری نسبت به رنگهای روغنی مات دارد. امروزه برای رنگ آمیزی مصنوعات چوبی کمتر از رنگ روغن استفاده می‌شود زیرا این رنگها مدت زیادی را برای خشک شدن نیاز دارند. این رنگها قابل استفاده با قلم مو، پارچه بدون پرز، پیستوله و غلطک می‌باشد. در صورت نبودن تینر روغنی از بنزین و نفت به عنوان رقیق کننده می‌توان استفاده نمود.

یکی از تخصص های تیم دیوار دیزاین پتینه کاری است. هنر پتینه یکی از هنرهائی است که با توجه به علاقه ما ایرانیان به هنرهای سنتی می تواتد کاملا پاسخ گوی حس زیبا پسندی و ایجاد فضای سنتی در این جامعه مدرن باشد. با توجه به جدید بودن این هنر (به خصوص در کارهای ساختمانی) اکثریت مردم آشنائی کمی با این هنر داشته و به راحتی درک و تجسم برایشان میسر نمی شود. پتینه هنر کهنه کردن و رنگ آمیزی آپارتمان یا به عبارتی رنگ و لعاب دادن به اشیا، اجسام و سطوح، دیوار و هرچیز رنگ پذیر می باشد. پتینه کاری هنری است که در آن با استفاده از رنگ های مختلف و نیز ابزارهای متفاوت، بافت های بصری زیبا و متنوعی ایجاد می شود.
7843
پتینه کاری نسبت به رنگ های روغنی و پلاستیک که به صورت عمده استفاده می شوند، دلنشین تر می باشد. همچنین این نوع از نقاشی ساختمان باعث پر نشاط تر و زیبا تر شدن فضای زندگی می شود. مزایایی که نقاشی ساختمان با پتینه به ارمغان می آورد عبارتند از:

ترک ها و موج های دیوار و سقف ها که در تمامی ساختمان ها اعم از اداری و مسکونی اجتناب ناپذیر است، در پتینه کاری به خوبی پوشانده می شود.
پتینه کاری نسبت به رنگ های ساده ای که معمولا استفاده می شود (مانند: رنک سفید و استخوانی) دیر تر کثیف می شود و غبار و چرک کمتری از خود نشان می دهد.
در نقاشی با پتینه، سطح پتینه شده به صورت ۱۰۰ درصد  رنگ پلاستیک قابل شستشو با آب است.
در صورت آسیب دیدن قسمتی از سطح پتینه شده، محل آسیب دیده شده به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن قابل لکه گیری و ترمیم است.
پایداری آن تا زمانی است که بخواهید محل مورد نظر را مجددا تغییر رنگ دهید. یعنی بازسازی ساختمان پایداری و دوام بسیار بالایی دارد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com