بازسازی ساختمان

تخریب و افزایش فضای خانه

فضای قابل سکونت بیشتر نه تنها به معنی خانواده شاداب تر است، بلکه به معنی ارزش فروش بیشتر برای خانه هم هست. اما  تخریب همه بازسازی ساختمان ها با هدف افزایش فضا به طور مساوی انجام نمی شوند. بعضی از آن ها برای قیمت فروش خانه شما مضر هستند. لیستی از بهترین تا بدترین روش های این کار را در زیر بخوانید :

۱-در صورت امکان از بیرون فضایی اضافه کنید.
اگر طاقت این پروژه طولانی و پرهزینه را داشته باشید، بخش اضافه شده جذاب خانه تان به طور مداوم از لحاظ احساسی و مالی جبران خواهد کرد. ساختن فضای بیشتر تنها راه واقعی اضافه کردن فضای زندگی است. به غیر از ساختن فضا از بالا، همه راه ها به نوعی توزیع دوباره فضای موجود است.
– مزایا : می توانید فضایی کاملا جدید بسازید، مجزا از ساختار موجود. به طور معمول نیازی به تخلیه خانه در این مدت نخواهد بود. حداکثر قیمت فروش خانه به جیب شما برمی گردد.
– معایب : پروژه ای بسیار پرهزینه است که به هیچ عنوان از دست شما برنمی آید.

تخریب و ساخت دوباره خانه ممکن است برای شما رضایت و کمی هیجان بیشتر به همراه داشته باشد. شاید برای اینکه حس کنید خانه واقعا تحت مالکیت شماست، فقط به بازسازی نیاز داشته باشید. مراقب باشید. این تصمیم می تواند شما را به چاهی ناتمام و به طور صعودی پرهزینه پرتاب کند. احتمالا بعد از نوسازی آشپزخانه، اتاق نشیمن خانوادگی به نظر ناهماهنگ می آید، اتاق غذاخوری قدیمی به نظر می آید و غیره. البته در اکثر اوقات تخریب و ساخت کامل خانه پر هزینه تر از بازسازی ساختمان خواهد بود. اما همیشه اینطور نیست. درواقع به مکان، خانه شما و موقعیت شما دارد. این ۵ فاکتور را هنگام تصمیم گیری در نظر داشته باشید. توصیه هایی درباره اخذ این تصمیم پرهزینه هم خواهید دید./ بازسازی ساختمان های قدیمی

۲- به طرف بالا بروید.
اگر خانه ای کوچک دارید، بخش اضافه طبقه دوم که از نظر قیمت متناسب باشد بهترین گزینه شماست. اکثر خانه ها استعداد این کار را دارند اما به راحتی نمی توان سقف را کند و طبقه دوم را نصب کرد. زیربناسازی دیگری لازم است.
– مزایا : راهی بهتر برای ساخت فضای بیشتر بدون گسترش عرضی خانه. به قول معروف زمین زیر پای شماست. مثل ساخت عرضی به بیرون، این گزینه هم نوعی از بازسازی خانه است که قیمت فروش ملک را به شدت بالا می برد.
– معایب : مانند گزینه قبلی پرهزینه و بدون کمک متخصص غیرممکن است. برای مدتی باید خانه را تخلیه کنید.

تخریب و بازسازی ساختمان

اما اگر زیبایی های تاریخی شما را به وجد نمی آورد هم ایرادی ندارد. به علاوه، همه خانه های قدیمی هم ارزش حفاظت را ندارند. به گفته موسس یک سایت مخصوص بازسازی خانه ها، ساختمان های قدیمی بسیاری هستند که ۵۰ یا ۱۰۰ سال یا بیشتر قدمت دارند اما همچنان وضعیت خوبی دارند ولی خانه های معمولی که ۷۵ سال یا بیشتر عمر کرده اند نیاز به مراقبت شدید دارند. او همچنین عقیده دارد که از امکانات خانه مثل برق کشی، لوله کشی و سیستم گرمایشی هم باید مراقبت می شده. اگر خانه در وضعیت خوبی نیست، باید از نو بسازید. تخریب ساختمان اجازه می دهد با مصالح مدرن کار کنید. همچنین در مصرف انرژی هم صرفه جویی می کنید. فقط مطمئن شوید که اجازه تخریب آن را دارید. اگر خانه تان در منطقه حفاظت تاریخی قرار دارد باید از سازمان مربوطه محلی یا کمیسیون حفاظت تاریخی منطقه مجوز بگیرید.

۳- تبدیل انباری.
محبوبیت این گزینه کمتر از ۲ گزینه قبلی است. اما همچنان در صدر قرار دارد چون مساحت آزاد انباری معمولا با مساحت آزاد طبقه اول مساوی است. تبدیل انباری معمولا بهتر از زیرشیروانی است چون اساسی تر ساخته می شود. دیوارهای محکمی دارد. سیستم دیوار آن به قدری اساسی است که می توانید سیم کشی ها را از آن عبور دهید. کف آن روی زمین محکم ساخته شده. معمولا مشکل رطوبت دارد اما قابل کاهش است. این گزینه در دسترس افرادی است که برای پروژه های بازسازی خانه که خودشان به دست بگیرند اشتیاق دارند. به علاوه پیمانکارهای زیادی هستند که فقط در این زمینه تخصص دارند.

خانه ای که روی فوندانسیون بی اساسی ساخته شده باشد مشکل ساز می شود. متخصصان این زمینه توصیه می کنند اگر خانه تان مشکلات ساختاری دارد آن را خراب کنید. اما از کجا می شود فهمید؟ وقتی از بیرون دیوارها را نگاه می کنید باید صاف باشند. در انباری هیچ رطوبتی نباید باشد، روی دیوارهای داخلی هیچ ترکی نباید باشد، در باز و بسته کردن پنجره ها نباید با مشکل مواجه شوید. یک مهندس سازه در این تصمیم گیری کمک بزرگی به شما می کند. اگر در منطقه زلزله خیزی زندگی می کند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. مدیر یکی از شرکت های سازنده لوازم و مصالح ضد زلزله می گوید : “بعضی از خانه هایی که قبل از تصویب قوانین جدید ضد زلزله کردن، طراحی و ساخته شده اند بعد از وقوع یک زلزله آسیب ساختاری شدیدی خواهند دید. در این شرایط تصمیم اقتصادی، تخریب و از نو ساختن است”./ بازسازی و تعمیرات ساختمان

۴- تبدیل زیرشیروانی.
به طرز شگفت انگیزی سخت است. به اندازه ای که به نظر می رسد راحت نیست چون عناصر ساختمانی باید اضافه شوند. در برخی درجات ترافیک هوایی، زیرشیروانی های از پیش ساخته شده نصب می شود. پس برعکس گزینه ساخت به طرف بالا، مجبور نیستید عناصر ساختاری زیادی اضافه کنید. از آنجا که اتاق های زیرشیروانی به طبقه مسکونی زیر خود نزدیک هستند، جای نصب امکاناتی مثل برق کشی، لوله کشی، دفع زباله و غیره را دارند. این از خبرهای خوب. خبر بد اینکه زیرشیروانی ها معمولا شکل عجیبی دارند، سقف های آویزان با ارتفاع کوتاه و دیوارهای زاویه دار. با هدف نگهداری وسایل طراحی شده اند و برای استفاده مداوم مناسب نیستند. پس باید تیرآهن ها را به هر روشی تقویت کنید و زیربنا بسازید.

شاید تصمیم گیری درباره بازسازی ساختمان یا تخریب آن کاملا به اختیار شما نباشد. اگر در حوزه شهری شما قوانین سختگیرانه ای حاکم است، بهتر است که آن ها را رعایت کنید. یکی از سرمایه گذاران شرکت ساختمانی املاک سانفرانسیسکو می گوید : “در منطقه ای که قوانین زیادی حاکم است، بهتر است هرگز تصمیم به تخریب نگیرید. در شهری که من کار می کنم خیلی راحت می توان مجوز ترک خانه موجود را گرفت و طوری آن را تخریب کرد که فقط اسکلت بندی باقی بماند. در این صورت در عرض ۱ ماه مجوز صادر می شود اما اگر کامل تخریب کنید شاید ۱ سال طول بکشد”.

۵- تخریب یکی از دیوارهای داخلی.
۲ اتاق را به ۱ اتاق تبدیل کنید. حالا به گزینه هایی می رسیم که به جای ساخت واقعی فضای فیزیکی بیشتر، خیال خامی از آن می سازیم. بسیاری از دیوارهای داخلی خانه ها نقش ستون ندارند پس صاحبخانه می تواند در تعطیلات آخر هفته آن را به راحتی تخریب کند. اما در مورد دیوارهای حامل باید گفت که داستان متفاوتی دارند و برای تخریب آن ها باید پیمانکار ناظر باشد. معمولا بهترین گزینه این است که ۲ اتاق، ۲ اتاق باقی بماند. به جز مواقعی که این ۲ اتاق خیلی کوچک باشند.

بازسازی ساختمان های قدیمی

۶- تغییر کاربری یک اتاق.
بله، باید از حقه قدیمی بستن جلوی ایوان و تبدیل آن به نشیمن استفاده کنید! اگر با مسائل مشاور املاک و مستغلات آشنا باشید می دانید این گزینه یکی از آن تبدیل هایی است که ابروی دلالان املاک را هلالی می کند. اگر به سراغ این گزینه می روید اطمینان حاصل کنید که کاربری اتاق قدیمی را با کاربری جدید هم تراز خواهید کرد.

بعضی اوقات اگر فقط اعداد و ارقام را بررسی کنید، تصمیم گیری راحت تری خواهید داشت. راهکار آن، ارقام درست و دقیق است. وقتی شروع به تخریب بعضی چیزها کنید و بازسازی ساختمان را شروع کنید، ممکن است با اتفاقات غیرمنتظره روبرو شوید. همه افرادی که تا به حال با پروژه بازسازی سر و کار داشته اند می دانند که هزینه نهایی همیشه بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید خواهد بود. همیشه هزینه های پیش بینی نشده مثل کپک و پوسیدگی دیده نشده، حفاری، مشکلات برقی، کاستی های ساختاری و غیره انتظار شما را می کشند. متخصصان این زمینه توصیه می کنند فقط در مواقعی باید گزینه بازسازی را انتخاب کنید که یا هزینه آن خیلی کمتر از تخریب باشد یا وقتی که قصد حفاظت از ویژگی های تاریخی را داشته باشید. تخریب کامل ساختمان و ساخت آن از پایه گزینه ای راحت تر و شفاف تر است.

۷- تبدیل پارکینگ به فضای مسکونی.
این یکی ایده خیلی خوبی نیست چون باید پول خود را صرف ساخت فضایی کنید که ارزش آن از فضای قبلی کمتر خواهد بود. از آنجا که دیگر خیلی به چشم نمی خورد، این ایده تقریبا منسوخ شده. دلیل خوبی هم برایش وجود دارد. اتومبیل ها هم نیاز به خانه دارند. شاید این گزینه وسوسه برانگیز باشد اما باید مقاومت کنید. مدام با خود تکرار کنید : “این کار قیمت فروش خانه را نزول می دهد”.

۸- ساخت فضایی مجزا.
اگر تصمیم به این کار می گیرید، آن را به خانه موجود خود بچسبانید تا نتیجه ای سنتی داشته باشد. سازمان های شهرسازی که باید مجوز را صادر کنند حجم کاری که برای توسعه امکانات برقی/لوله کشی و غیره از ساختمان اصلی به ساختمان جدید لازم است، بیش از حد تصور صاحبخانه خواهد بود. هزینه این کار با مجوز و ساخت مناسب به اندازه ساخت فضای جدید است اما ارزش قیمتی کمتری خواهد داشت.

پس تصمیم گیری درباره بازسازی ساختمان یا تخریب و ساخت آن از ابتدا درواقع به افراد بستگی دارد. برای کمک بیشتر با افراد متخصص تماس بگیرید. متخصصان بازسازی، سازندگان، مهندسان سازه و معمارها همگی براساس خواسته های شما، نوع خانه تان، وضعیت خانه و قوانین منطقه ای در این تصمیم گیری به شما کمک می کنند.

م: rebuilds.ir

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com