بازسازی ساختمان

اینکه باید حتما در اتاق نشیمن مبل راحتی وجود داشته باشد باز هم از آن قانون‌هایی است بازسازی تعمیرات منزل که اصلا خط و ربطش معلوم نیست. هیچ لزومی ندارد که در هر اتاق نشیمنی یک یا دو کاناپه عریض و طویل وجود داشته باشد. در واقع در باور ما تا امروز مبل‌های نیم‌ست هم بدون کاناپه نبوده‌اند در حالی که امروز در طراحی مدرن قانون نانوشته عجیب را کنار گذاشته‌اند و خیلی وقت‌ها به داشتن چهار مبل ساده راحت اکتفا می‌کنند. طراحان داخلی این روزها کاناپه‌ها را بیشتر در اتاق خواب یا کنار کتابخانه‌های شخصی جا می‌دهند. اگر هم خانه‌ها خیلی بزرگ باشند بازسازی ساختمان آنها را به اتاق دیدن تلویزیون و محل دور هم نشینی آنها منتقل می‌کنند.

نشیمن

باز هم جمله عجیب مان را تکرار می‌کنیم؛ اینکه کاغذ دیواری‌ها فقط مخصوص دیوارهای خانه نیستند. بعد از اینکه جسارت کاغذ کردن سقف خانه را به خرج دادید این بار می‌توانید از کاغذ‌ دیواری‌ها برای تزیین درهای کمد یا در اتاق‌ها استفاده کنید. فقط کافی است متناسب با رنگ اتاق‌ها چند طرح کاغذدیواری انتخاب کنید و آن وقت روی درهای کابینت‌ها، دراور اتاق، کمد یا حتی پشتی چوبی تخت‌تان بچسبانید. به این ترتیب ساده‌ترین اشیای خانه که هیچ‌وقت به چشم نمی‌آیند زیبا و دیدنی می‌شوند.

طراحان دکوراسیون داخلی زمانی که پای‌شان به آشپزخانه می‌رسد، حتما یاد آن قانون طلایی دوران تحصیل می‌افتند؛ قانون مثلث طلایی. به عقیده کارشناسان طراحی هر آشپزخانه‌ای برای خودش یک مثلث طلایی دارد که نباید بازسازی ساختمان تحت هیچ شرایطی قاعده آن به هم بخورد. این مثلث با اتصال سینک ظرفشویی، اجاق گاز و یخچال درست می‌شود. درواقع یخچال و سینک ظرفشویی باید در سه راس یک مثلث فرضی در آشپزخانه قرار داده شوند. البته شاید در آشپزخانه‌های کوچک این قانون رعایت نشود اما معمولا در زمان ساخت آشپزخانه‌ها مهندسان معمار حواس‌شان به این نکته هست. بازسازی ساختمان های قدیمی

در مثلث طلایی بیشتر فعالیت‌های معمول در آشپزخانه انجام می‌شود و باید آشپزخانه طوری طراحی شود که هیچ وسیله اضافه‌ای در آن قرار نداشته باشد. آشپزخانه هر شکلی که داشته باشد – به شکل L، U یا جزیره‌ای- میانگین فاصله سه منبع مثلث طلایی نباید کمتر از سه متر و بیش از هفت‌و‌نیم باشد. ارتفاع سطح پیشخوان کابینت از زمین باید حدود ۹۰ سانتی‌متر و فاصله افقی از در کابینت تا کابینت روبه‌رو یا هر چیز دیگر حداقل ۷۶ سانتی متر باشد تا فرد به‌راحتی از پیشخوان و کابینت‌ها استفاده کند. اگر به هر دلیلی این اندازه‌ها رعایت نشود در آشپزخانه یا آدم‌ها با هم برخورد می‌کنند یا اینکه کار آشپزی خیلی سخت می‌شود.

عنصر ثروت چوب است و بخش جنوب شرقی خانه شما باید نمایانگر وجود این عنصر باشد. البته شاید خانه از پیش با عنصر دیگری مثل آتش یا فلز دکور شده باشد. در این صورت باید متعادل‌کننده را بشناسید تا بتوانید جریان درست انرژی را در منزل‌تان ایجاد کنید. رنگ‌های عنصر چوب سبز، قهوه‌ای و آبی هستند و برای مثال رنگ‌های عنصر آتش که رنگ‌های تنالیته قرمز هستند و رنگ‌های طیف خاکستری که نماد عنصر فلز هستند می‌توانند باعث تضعیف عنصر چوب شوند. اگر شومینه یا اجاقی در جهت جنوب‌شرقی خانه دارید، برای کم‌کردن اثر منفی آنها روی عنصر چوب، می‌توانید از یک کوزه سفالی روی شومینه یا تابلوهای سفالی حول و حوش آن استفاده کنید. کنار اجاق گاز می‌توانید از رنگ‌های خاکی و خنثی استفاده کنید تا تاثیر عنصر آتش کم شود.

در طراحی پنجره های خانه می توانید برای اینکه از بیرون دید نداشته باشد از شیشه های مات و طرح‌دار و حتی انواع رنگی استفاده کنید. همان طور که در خانه های سنتی شاهد هستیم، می توان از شیشه های رنگی برای زیباسازی پنجره ها بهره گرفت. البته به صورت قدیمی و رنگ های بسیار تند و عمیق. با بهره از سبک ها و رنگ های مدرن می توانید به خوبی پنجره های خانه را زینت ببخشید.زیبا سازی خانه صرفا با خرید اجناس لوکس و گران قیمت میسر نمی شود برای این کار تنها کافی است قدری اعمال سلیقه کنید و با کمی حوصله و ابتکار و صرف اندکی وقت خانه بازسازی ساختمان خود را به زیباترین شکل و طرح ممکن در آورید در اینجا با معرفی یک کار ابتکاری و جدید به شما در تحقق این امر کمک خواهیم کرد برای این کار چنانچه دیوارهای خانه شما سفید رنگ و ساده هستند می توانید با انتخاب پرده و رو مبلی های رنگی محیط خانه تان را گرم و شاد کنید.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com