بازسازی ساختمان

استفاده از فولاد در بازسازی ساختمان

مسأله خوردگی فولاد در بتن از معضلات عمده کشورهای مختلف جهان است. این مسأله حتی در کشورهای پیشرفته همچون آمریکا، کانادا، ژاپن و بعضی کشورهای اروپایی هزینه های زیادی را برای تعمیر آنها به دنبال داشته است. به عنوان مثال درگزارش های بررسی پل ها در امریکا حدود 140،000 پل مسأله داشته اند. این مسأله در کشورهای در حال توسعه و در کشورهای حاشیه خلیج فارس بسیار شدیدتر بوده و سازه های بتنی زیادی در زمانی نه چندان طولانی دچار خوردگی و خرابی گشته اند. بررسی ها در این مناطق نشان می دهد که اگر مصالح مناسب انتخاب گردد، بتن با مشخصات فنی ویژه این مناطق طرح گردد، در اجرای بتن از افراد کاردان استفاده شود و سرانجام اگر عمل آوری کافی ومناسب اعمال شود، بسیاری از بازسازی ساختمان مسائل بتن بر طرف خواهد گشت. به هرحال برای پیشگیری در سال های اخیر روش ها و موادی توصیه و به کار گرفته شده است که تا حدی جوابگوی مسأله بوده است.

بازسازی ساختمان تهران

برای محافظت بیشتر آرماتور و کم کردن نفوذپذیری پوشش های مختلف سطحی نیز روی بتن آزمایش و به کار گرفته شده است. این پوشش ها که اغلب پایه سیمانی و یا رزینی دارند با دقت روی سطح بتن اعمال می گردند. عملکرد دوام این پوشش به شرایط محیطی وابسته بوده و در بعضی محیط ها عمر کوتاهی داشته و نیاز به تجدید پوشش بوده است. روی هم رفته پوشش های با پایه سیمانی هم ارزانتر بوده و هم به علت سازگاری با بتن پایه پیوستگی و دوام بهتری در محیط های خورنده و گرم نشان می دهند.

اگر گچ روی چوب، فلز یا خود گچ بریزید، فورا می چسبد. مگر اینکه ماده ای جداکننده آن بکار رود. آهار صابون (صابون مایع شده)، برای این منظور بسیار مناسب است. دقت داشته باشید استفاده این آهار، باید قبل خشک شدن کامل گچ، آن مدل جدا سازید، چون این آهار بعد خشک شدن کامل گچ، دیگر درست عمل نمی کند. اانواع فیلم ها، وازلین سایر روغن ها هم می توان بعنوان جداکننده استفاده کرد. میزان جدا کننده اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ماده ی جدا کننده کم باشد، مدل اولیه قالب می چسبد  اگر جداکننده زیاد باشد، سطح داخلی قالب ناصاف خواهد شد.
آهار باید درست قبل ریختن گچ، ب مدل زد. اگر مدلی آهار زده بگذاریم نیم ساعت یا بیشتر بماند، آهار اثر خود دست می دهد.
گچ شیشه نمی چسبد.
ملات گچ اگر جوار فلزات قرار گیرد، بعد مدتی فلزات ترکیب می شود ایجاد سولفات می کند.
گچ تنها ملاتی است بعد سخت شدن،حدود یک درصد افزایش حجم پیدا می کند.
برای پرداخت نهایی صیقلی کردن سطوح گچی، می توانیم گچ کشته استفاده کنیم. بازسازی ساختمان گچ حل شده  حال گیرش بطور مداوم هم زده آن کم کم آب اضافه کنید هر بار آن هم بزنید تا جاییکه آب دیگر خورد گچ نرود. ملات به دست آمده گچ کشته است براحتی با ماله می توان آن روی سطوح گچ کشید سطحی صاف یکدست داشت.
گچ کشته اصلا مقاومت مکانیکی ندارد  فشار اندک انگشت می ریزد، بنابراین تنها هنگامی آن استفاده کنید کارتان کامل شده است تنها می خواهید سطح صاف تری داشته باشید. خلل فرج های بزرگ نباید آن پر کنید، چون خیلی زود می ریزد.

بازسازی ساختمان
برای رنگ کردن مجسمه، بهتر است موقع ریختن گچ  آب، پنج درصد آهک زنده گچ اضافه نمود بعد بستن گچ، مجسمه محلول یکی سولفات ها فرو برد.
بعدی >
خبرنامه پیامکی
شماره همراه:

عضویت لغو عضویت

لطفا شماره خود را بدرستی وارد نمائید!
دسترسی سریع
پنل اس ام اس
نمایشگاه صنعت ساختمان
اخبار صنعت ساختمان
مقالات صنعت ساختمان

فهرست شاخه ها

مرغوبیت مصالح مقابل فشار ساییدگی صیقلی شدن،بستگی نوع خواص سنگ داشته طرفی روش تهیه مصالح سنگی مرغوبیت آنها موثر است.

اکثر معادن، یک قشر رویه نامرغوب باران اسیدی خورده وجود دارد باید بعلت روشن نبودن فصل مشترک قسمت رویی حذف کرد.انفجارات بطور دستی مصالح تکه های نامرغوب جدا می کنند وجود این مقداری آنها وارد سنگ شکن می شود.

عبور دادن سرندهای مخصوص می شود زوائد حذف کرد رس موجود شست. اندازه دقیق سوراخ های سرند جنس لایه بستگی داشته معمولا هر مورد متفاوت است.

مصالح شکسته هم لحاظ استحکام هم مورد خواص فیزیکی بی اندازه اهمیت دارند مقابل مصالح مناسب متورق- دراز نباید مصرف شوند. شکل مصالح شکسته ،طبق مطالعات،جنس سنگ نوع سنگ شکن، مربوط می شود. چنانچه نسبتها یعنی بازسازی ساختمان اندازه دانه ها آخرین مرحله شکست بیشتر ۴:۱ نباشد جنس معدن هر چه باشد معمولا شکل مصالح شکسته مشخصات وفق می‌دهد. مثلا برای تهیه دانه یک اینچ، ۴ اینچ بیشتر ریخته نشود. برای ۸/۳ نباید بیشتر ½ ۱ اینچ وارد دستگاه کرد. البته نسبت کاهش بعضی معادن می شود مطالعه تغییر داد.

بتن مصالحی شبیه سنگ است مخلوط کردن مقدار متناسبی سیمان، شن، ماسه، آب افزودنی های دیگر بدست می‌آید. توده اصلی بتن، سنگ دانه‌های درشت ریز (شن ، ماسه) است فعل انفعال شیمیایی بین آب  سیمان بصورت شیره‌ای اطراف سنگدانه‌ها پوشانده است، باعث یکپارچه شدن چسبیدن سنگدانه‌ها بیکدیگر می شود.این سنگدانه‌ها اسکلت اصلی بتن تشکیل داده نیروی وارد بر بتن تحمل می کنند، آب نیزاین مخلوط موجب ایجاد واکنش شیمیایی سیمان می‌شود سخت شدن مخلوط بتن بعد طی دوره حدود بیست هشت روز رسیدن مقاومت نهایی بتن بهمراه دارد. شن ماسه حدود ۶۵ درصد مخلوط بتن مابقی خمیر سیمان درصد بسیار کمی هوا تشکیل می دهد.

امروزه اهمیت طراحی مناسب فضای داخلی منزل و محیط کار و تاثیر آن در افزایش بهره وری و ایجاد حس آرامش امریست انکار ناپذیر. هرچند استفاده از میلگرد و رابیتس و متعاقب آن گچ یا سیمان سالهاست در کشور ما رواج دارد اما در طول این مدت نحوه طراحی داخلی بویژه طراحی دکوراسیون سقف دستخوش تغییرات زیادی شده است. سابق بر این طرحها همگی یک چهارچوب خاصی داشتند,استفاده از اشکال منظم,چند ضلعی منظم,دایره یا بیضی ویا تلفیقی از این اشکال بسیار متداول بود اما امروزه طراحانداخلی سعی دارند کمتر از قرینه سازی استفاده نمایند و یا به بیان بهتر سبکهایکلاسیک رفته رفته جای خود را به سبکهای مدرن داده اند.

مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و در بسیاری از دانشگاهها و مراکز علمی حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جزء لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری مورد بحث بازسازی ساختمان و جدل قرار گرفته وتاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com