بازسازی ساختمان

اولین نکته ای که در تهیه و نصب کاغذ نمای ساختمان دیواری لازم است مورد توجه قرار گیرد تخمین تعداد رول های مورد نیاز جهت اجرای کاغذ دیواری می باشد. در صورتی که جنس مورد نظر استاندارد است به راحتی با اندازه گیری ابعاد اتاق و با استفاده اجرای رنگ آکرولیک از جداول و در غیر این صورت با اندازه گیری تک تک دیوارها و محاسبه ابعاد مورد نیاز تعداد رول های کاغذ مشخص می شوند.

● در مواردی که دیوار با کاغذ دیواری قدیمی پوشیده شده٬ توصیه می شود قبل از اجرای کاغذ دیواری جدید٬ کاغذ قدیمی از روی دیوار کنده شود تا در نهایت پوشش از ظاهری یکنواخت و صاف برخوردار شود برای این منظور ابتدا سطح کاغذ دیواری قدیمی را توسط اسپری تفنگی یا اسفنج خیس نموده اجازه دهید آب در آن نفوذ نماید٬ سپس توسط کارتک کاغذ را از روی دیوار جدا نمایید.

● دیوار و سقف ( در صورت نیاز به کاغذ دیواری ) کاملا شسته و خشک نمایید در این رنگ آمیزی ساختمان مرحله لازم است تمامی ترک ها سوراخها و معایب دیوار را رفع نمایید. سپس سطوح را بطور کامل با لایه ای رقیق شده از چسب بپوشانید .

● برای نصب کاغذ دیواری باید از چسب های مرغوب و غلظت مناسب استفاده شود. چسب های بر پایه متیل سلولز سازگاری خوبی با سطوح سیمانی و گچی دارند لذا به راحتی بر روی سطوح قرار گرفته و مقاومت مناسبی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می دهند.

● جهت اجرای کاغذ دیواری بر روی سطوح نمای ساختمان گچی و جلوگیری از جذب سریع چسب توسط گچ از پرایمر استفاده نمایید تا از ایجاد تبله جلوگیری شود .

● سطح کاغذ را بصورت کامل و یکنواخت به چسب آغشته نمایید چرا که در صورت چسب نخوردن قسمتی از کاغذ احتمال ایجاد تبله در آن قسمت زیاد می شود.

ین مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید.

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. علت این بی اقبالی هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده است اما امروزه کاغذ دیواری ها به دلیل رنگ آمیزی منزل تنوع در رنگ ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند.
تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تاحدودزیادی جای رنگ را گرفته است.علت دیگری که کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، نصب آسان و سریع آن است.به علاوه کاغذها، بوی تند وتیز وخرابکاری های رنگ را نیز ندارند.  اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها نمای ساختمان هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند.
البته این نکته نیز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید.

در عصر ویکتوریا طرحهای چاپی در اتاقها یکی پس از دیگری جلوه گری می کرد، خصوصا با رنگ های پر زرق و برق. ورود کاغذ دیواری های چاپ شده با ماشین چاپ، نقوش اسلیمی و گل و بوته ها را متناسب با بودجه اکثر خانواده ها روی دیوارهایشان آورد. صنعتگرانی چون Louis Comfort Tiffany و William Morris و تعبیر شاعرانه آنها از طبیعت که روی قالب های چوبی رنگ آمیزی آپارتمان حکاکی می شد به نماد هنر نو بدل شدند. در عصر ویکتوریا، آنگونه که انتظار می رفت موقعیت بزرگی برای رونق و همه گیر شدن کاغذ دیواری بوجود آمد. در طول این دوره که از آن به دوران طلایی کاغذ دیواری یاد نمای ساختمان می شود حدود 400 میلیون رول آز آن فروخته شد. در سال 1936 ترکیبی از مشتقات سلولوزی به نام Carboxymethylcellulose به عنوان چسب کاغذ دیواری به شکل پودر قابل حل در آب توسط Henkel وارد بازار شد. بعد از جنگ جهانی دوم تمام کمپانی های تولید کننده کاغذ دیواری تحولی بزرگ را تجربه کردند: با روی کار آمدن رزین های پلاستیکی که ماندگاری، مقاومت و قابلیت شستشوی بالایی را به ارمغان می آورد. در سال 1974 انجمن صنفی رنگ پلاستیک ملی از فعالان عرصه کاغذ دیواری در آمریکا تشکیل شد.

7843

اگر چه مدرنیسم به زرق و برق روی خوشی نشان نداد و از محبوبیت کاغذ نمای ساختمان دیواری در این سالها اندکی کاسته شد، اما رفته رفته با تغییر گرایش مردم از فضا های خلوت و بی رنگ و لعاب، رویکرد به سمت استفاده از کاغذ دیواری مجددا آغاز شد. اکنون دیگر با یک نام به عنوان کاغذ دیواری مواجه نیستیم بلکه سخن از خانواده ای از دیوارپوش هاست که به شکل معجزه آسایی رنگ روغنی ساختمان با ترکیبات متنوعی همراه با قابلیت شستشو، مقاومت بالا در برابر اشعه فرا بنفش خورشید و . . . بر دیوار ها خودنمایی می کنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com