بازسازی ساختمان

مراحل شستشوی نما ی ساختمان قبل از رنگ آمیزی نما

نکاتی که در هنگام شستشوی نمای ساختمان با آب باید بدانید

شستشوی نما
در طی این مطلب نکاتی را خواهیم گفت که در هنگام شستشوی نما ی ساختمان با آب باید بدانید.
قبل از نقاشی محیط بیرونی ساختمان خود، شما باید آن ها را از وجود هرگونه کثیفی و آلودگی تمیز کنید. هیچوقت این فکر را نکنید که می توانید سرسری از این مرحله عبور کنید. در واقع باید بگوییم که دقیقه به دقیقه این مرحله و نحوه انجام این کار اهمیت زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم تا 6 موردی را که شما باید در مورد فشار آب و تمیز کردن سطوح با آن قبل از نقاشی ساختمان را بدانید، بیان کنیم.

1. چرا شما باید اول از همه سطوح را تمیز کنید؟

همانطور که می دانید، یکی از اولین مرحله های نقاشی کردن سطوح تمیز کردن آن ها می باشد. تمیز کردن سطوح باعث می شود که رنگ با ماندگاری بالاتری برروی آن ها بمانند. البته در این مساله غلوط های زیادی توسط کارخانجات رنگ بیان می شود، زیرا آن ها بیان می کنند که به هیچ وجه سطوح خود را از هر گونه کثیفی پاک نکنید، نه تنها رنگ ماندگاری ندارد بلکه باعث آسیب رساندن می شود که البته تا اینجا حرفشان درست است ولی اینکه دنیا به پایان می رسد، یک غلط تبلیغاتی است. در حالت کلی تمیزکردن باعث ماندگاری بالای رنگ و خوب جلوه دادن آن می شود.
در واقع با نقاشی کردن برروی سطوحی که کثیف هستند، شما طول عمر رنگ ساختمان خود را کاهش داده اید. شما باید به جای اینکه حداقل هر 7 سال ساختمان خود را نقاشی کنید، باید هر 3 یا 4 سال اقدام به این کار کنید.

2. چرا باید از آب برای تمیز کردن استفاده کرد؟

برای تمیز کردن سطوح خارجی خود، می توانید از دستمال و با دست یا فشار قوی آب استفاده کنید که در واقع می توانید ترکیبی از این دوتا هم استفاده کنید. بهترین ایده، تمیز کردن با دست است. حتما در کارواش ها مشاهده کرده اید که کارگران ابتدا با آب فشار قوی سطوح خارجی ماشین را تمیز می کنند اما در واقع کثیفی اصلی تا حدود زیادی از سطوح پاک می شود ولی کامل پاک نمی شود. برای همین بعدا با دست اقدام به تمیز کردن کلی ماشین می کنند. ولی تمیز کردن سطوح خارجی ساختمان با دست، علاوه بر سخت بودن نیازمند صرف زمان بسیاری است، پس بهتر است که تا جایی که می توانید با آب کثیفی ها را از بین ببرید و سپس نقاطی که مانده است را با دست تمیز کنید.

3. چه ابزارهایی لازم است

واشر فشار: این واشرها با گاز یا به صورت الکتریکی کارمی کنند. میزان فشاری که شما قصد استفاده آن را دارید، بستگی به مقدار سطوح آن دارد. سطوح و با ارتفاع، نیاز به فشار گاز بیشتری دارد.
حلال تمیز کننده: استفاده از حلال های استاندارد باعث بهتر تمیز شدن سطوح همراه با آب می شود.

4. طرح خود را دقیقا معین کنید

هیچگاه به صورت نواری و خطی دیوار خود را مورد شستشو قرار ندهید. بیشتر واشرهای فشار آب اینقدر قوی هستند که در هنگام شستشو عادی تمامی کثیفی ها را از بین ببرند اما نباید این فکر را بکنید که اگر کثیفی در جایی باقی ماند، حتما باید با فشار آب آن را رفع کنید. در واقع همانطورکه در بالا بیان کردیم، شستشو با آب، فقط صرفا برای سرعت بخشیدن در تمیزکردن سطوح بیرونی استفاده می شود.

5. صدمات ممکن وارد شده براثر فشار آب

فشار آب می تواند باعث دو اتفاق زیر شود البته اگر مراقب نباشید:
اگر به درستی از تکنیک تمیزکردن با فشار آب استفاده نکنید، می تواند باعث آسیب رساندن و ایجاد خطوطی برروی دیوار ساختمان شود. برای جلوگیری از این مساله، در فاصله مناسبی از دیوار قرار بگیرید و سپس نوع اسپری استفاده کننده را تنظیم کنید که خیلی با فشار و به نقطه ای آب را برروی سطوح نپاشد.
هیچگاه در زاویه پایین آب را برروی دیوار با فشار نپاشانید. زیرا اینکار باعث نفوذ آب به رخنه ها می شود.

6. سه مرحله که در تمیز کردن سطوح با فشار آب باید به آن توجه داشته باشید

اول از همه تمامی لکه های روغنی را از بین ببرید.
پس از خشک شدن مرحله اول، سپس مخزن آب را با محلول مخصوص پرکرده و آن را تمیز کنید.
در مرحله آخر، بعد از خشک کردن سطح، مجدد با آب جدید نه آبی که در مخزن وجود دارد، اقدام به تمیز کردن مجدد سطوح کنید.

منبع: house beautiful

ترجمه و بازنشر: داتیک عمران

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com