بازسازی ساختمان

رمانتیسم بدنبال ایجاد سلسله‌ای هیجانات نفسانی کنیتکس می‌گشت. صحنه‌های استثنایی چون هیولاها نقاشی ساختمان و لحظات خطرناک، مانند کشتی بردگان که در حال فروپاشی و غرق شدن است، و بردگان در دریا در کام کوسه‌ها فرو می‌روند، نقاشی می‌شد. اینگونه رمانتیک‌ها قصد القاء شور و مستی و جنون و هیجان را داشتند، منتهی دنیای واقعی مشحون از این وقایع استثنایی نیست و ضمناً این‌ها مسائلی اسرارآمیز نیستند، بلکه مسائلی عادی‌اند، که معمولاً به‌ندرت اتفاق می‌افتند. از این‌جا خیال و حافظه محملی حقیقی نیاز داشت، پس به‌سرعت توجیه فانتزی و غیرحقیقی خود را از دست داد و به نقاشی رئالیسم و امپرسیونیسم با جوهر مشابه یعنی راز زداری از عالم، و بازی با رنگ و نور رسید؛ درست در این زمان تکنولوژی عکاسی اختراع شد.

در واقع ذهن و حافظه و خیال انسان تکنولوژیک درست مساوی شد با هنر رئالیسم تام و تمام. این دو دارای یک ریشه بودند و نهایتاً به هم رسیدند، هم سبک رئالیسم در نقاشی و هم فتورئالیسم موجود در تکنولوژیِ تصویریِ عکاسی، منتهی به یک پاسخ و خطاب وجود و تقدیر تکنولوژیک بود و اصل این‌دو، تفکر و خیال تکنیکی انسان مدرن است. در این عصرِ انقلابِ صنعتی بعد از پایان نهضت رمانتیک، خیال و حافظه و احساس انسانی آن‌چنان تهی و سرکوب از عناصر ماورایی شده بود، که راهی جز تجربه‌ی رئایسم رنگ نما و امپرسیونیسم که همان تأثر حسی رئال است، نداشتند.

رئالیسم عکاسی و نقاشی همزمان بروز و ظهور یافتند و هردو نماینده ذهن تهی انسان و بروز بیرونی ذهن و خیال انسان بودند، در این نوع رئالیسم، سبک کلاسیک نقاشی که مشحون از نوعی آرمان‌گرایی و شرافت مضمونی و رنگی تصویر بود، نیز فراموش شد، در حقیقت همان‌طور که تکنولوژی و ابزار و اسباب تکنولوژیک در جهان کنونی چون کامپیوترها و دستگاه‌های الکتریکی پیچیده، نماینده‌ی ذهن انسانی‌اند، عکاسی نیز همین‌طور است.

بتدریج عکاسی تقدیر خود را پیش گرفت و نقاشی هم تقدیر خودش را. بعد از این دوره، ما نوعی سعی به بازگشت به معنویت و عصر خیال را شاهدیم. عصر مدرنیسم با رئالیسم تمام می‌شود و عصر پست مدرنیسم با جستجوی عالم مثال توأم با معنویت اصیل آغاز می‌گردد، بنابراین امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، ابستراکسیونیسم و کوبیسم و نحوه اجرای کنیتکس سوررئالیسم صورت تجربیات بعدی نقاشی را شکل داده‌اند. این سبک‌ها جلوه‌ای از خیال او هستند. یعنی حافظه انسان مجدداً در مقام غنی شده است.

روغنی می پوشانند که تنها تفاوت موجود میان میزان نسبت ماتی و براقی رنگ روغن است که آن هم با توجه به مکان و کارکرد آن انتخاب می شود. به این معنا که برای سطوحی که شست

وشوی بیشتر لازم دارند، میزان رنگ روغنی براق نسبت به مات می بایست بیشتر بوده و در مورد دیوارهای دیگر مکان ها این میزان تقریبا نصف نصف و یا نقاشی ساختمان حتی مقدار رنگ مات کمی بیشتر از رنگ

براق است.

نکته ۱) اگر برای دستیابی به رنگ دلخواه چند رنگ را با هم مخلوط کرده اید، پیش از استفاده بر روی دیوار توجه داشته باشید که همواره رنگ خیس دوپرده روشن تر از خشک شده همان رنگ

است. برای امتحان بیشتر نیز شما می توانید قسمتی از در قوطی رنگ و یا رنگ نمای مخصوص ساختمان قطعه فلزی بدون استفاده ای را با لایه ای از رنگ پوشش داده و کمی صبر کنید. رنگ بر روی فلز با سرعت بیشتری

خشک شده و نتیجه زودتر حاصل می شود.

نکته ۲) در صورتی که نمونه رنگی را ساخته و در انتخاب آن اطمینان دارید، برای درست کردن مقدار زیادی از آن لازم است همان فرمول ترکیب رنگی را استفاده کرده و جهت امتحان قطره ای از

رنگ نمونه را در داخل قوطی رنگ ساخته شده بچکانید. با این کار به راحتی می توانید رنگ نمونه انتخابی و رنگ ساخته شده را با هم مقایسه کنید.

نکته ۳) این روزها کارخانجات ساخت رنگ دست به تولید طیف وسیعی از رنگ های گوناگون زده اند که به این ترتیب سلیقه همه افراد به راحتی قابل تامین است.

قبل از نقاشی دیوار، سطح آن را با محلول تری سدیوم فسفات TSP بشویید  نقاشی ساختمان و ترکها و سوراخهای آنرا با بتونه بگیرید. اگر محل مورد نظر شما نوساز است و دیوارها تا کنون رنگ نشده اند، بهتر

است قبل از نقاشی باید دیوارها را با روغن بزرک آغشته کنید. برای دیوارهای قدیمی و گچی یک آستری برای پوشاندن لکه های نم و اثر مداد رنگی و مانند آن لازم است. هرچند دیوارهای ساده

و نسبتا تمیز با یک دست رنگ هم خوب به نظر میرسند، اما بر وسوسه تنبلی غلبه کنید و به جای اینکه یک دست رنگ غلیظ به دیوار بزنید، برای دو یا سه دست رنگ آماده شوید.
نقاشی ساختمان
اگر دیوارها کاغذ دیواری دارند، قبل از نقاشی کاغذها را بکنید. اگر زمان کافی برای اینکار در اختیار ندارید یا کاغذها به سادگی کنده نمیشوند، یک دست آستر با رنگ روغنی به آنها بزنید. رنگ

پلاستیک برای اینکار به هیچ وجه مناسب نیست زیرا آب اجرای رنگ نمای ساختمان موجود در آن کاغذها را نمناک کرده و موجب تشکیل حبابهای هوا در رنگ و برآمدگی لبه های کاغذ میشود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com