بازسازی ساختمان

رنگ نمای ساختمان چگونه باشد؟

نمای ساختمان از جمله مهمترین بخش های یک بنا است. امروزه در رنگ نمای ساختمان از انواع مواد ضد آب، ضد گرد و غبار، ضد حرارت و غیره استفاده می شود. بطور کلی نمای ساختمان به گونه ای ساخته می شود، علاوه بر زیبایی، بصورت عایق گرما و سرما، محافظت در برابر فرسایش، برامدگی، کپک، و مقاوم در برابر نشست های ساختمانی و ترک های احتمالی ارائه می گردد.

رنگ نمای ساختمان

در ادامه با ما همراه باشید، تا در رابطه با رنگ های ساختمان و کاربرد آن ها بیشتر بدانید.

مقدمه

از دیرباز ایرانیان سابقه ای درخشان در بناهای تاریخی، معماری های فاخر، سبک های ماندگار و نقش های برجسته دارند. همواره بناها و عمارت های حکومتی، نظامی، اسلامی و مقبره ها را با نماهای سنتی، اسلیمی و ایرانی زینت داده اند. از جمله نمونه نماهایی که در طول تاریخ از خود بر جای گذاشته اند، می توان به مساجدی در شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز و بسیاری از بناها و مقبره هایی که در نقاط مختلف کشور وجود دارند اشاره کرد. همچنین اماکن دیدنی و سیاحتی مانند تخت جمشید، طاق بستان سی و سه پل و غیره را نام برد.

نما در ساختمان نقش مهمی را ایفا می کند. اصولا نمای ساختمان باید طوری ساخته شود، که با شکل کلی شهر یکپارچه باشد. ساخت و طراحی نمای بیرونی، نباید به بافت شهر و ساختمان های هم جوار بی توجه باشد. از گذشته تاکنون نماهای ساختمان را با مصالح آجری، سنگی، سیمانی، شیشه ای، آلومینیومی و بسیاری از مصالح دیگر پیاده سازی شده است.

سبک نمای ساختمان ایرانی قدیمی

اما این روز ها با پیشرفت روز افزون صنعتِ رنگ و رزین، صنعتِ رنگ گامی فراتر برداشته و محصولاتی تولید کرده است که می توانند به صورت عایق رطوبتی، عایق گرد و غبار و عایق گرما عمل کنند.

در این صورت، شما با استفاده از این تکنولوژی با یک تیر دو نشان می زنید:

1. با استفاده از رنگ، نمای ساختمان خود را زیبا کرده اید.
2. مصرف انرژی های سرمایشی و گرمایشی را بهینه کرده اید.

توجه داشته باشید، رنگ نمای ساختمان خود را به افراد ماهر و خبره بسپارید. چرا که چند و چون کار را می دانند و نقاشی نمای ساختمان را به بهترین شکل ممکن پیش می برند.

چرا می گوییم رنگ مخصوص نمای ساختمان؟

همانطور که از نامش پیداست، رنگ نما ساختمان باید ویژگی هایی داشته باشد که رنگ های داخلی ساختمان ندارند. نمای ساختمان همواره در معرض عوامل جوّی مانند گردو غبار، باران، برف، گرما، سرما و غیره است. پس رنگی که انتخاب می شود، باید در مقابل عوامل جوی و طبیعی مقاوم باشد.

رنگ مخصوص نمای ساختمان

از نوع آب و هوای هر منطقه با منطقه دیگر، با تغییر وضعیت جغرافیایی مواد و مصالحی که برای رنگ نمای ساختمان استفاده می شود، تغییر می کند. به طبع نمای ساختمان در شمال و جنول کشور عزیزمان ایران بسیار متفاوت است. همینطور نماهای ساختمانی در غرب یا شرق آن. شما به عنوان یک نقاش حرفه ای ساختمان باید رنگ ها و کاربردشان را بخوبی بدانید و بشناسید و هر نوع رنگی را بسته به وضعیت جغرافیایی و عوامل جوی تشخیص داده و استفاده کنید.

آماده سازی سطح نمای بیرونی ساختمان

قبل از اجرای هرگونه رنگ آمیزی، دقت داشته باشید که سطوح از هرگونه آلودگی، گرد و خاک، رنگ های قبلی، و پوسته هایی که در سطح نمای ساختمان وجود دارد تمیز باشد.

ترک های موجود باید گرفته شود. رطوبت هایی که از نشتی داخلی لوله های ساختمان است و یا رطوبتی که از زمین به نما سرایت کرده است را پیگیری و رفع نمایید.

هر آنچه از مواردی که باعث کثیفی سطح شده اند را زدوده و در صورت امکان بشویید.

با استفاده از سمباده مناسب سطح را صیقلی کنید. قسمت هایی از نما که نیاز به مرمت دارند را بازسازی نمایید، تا سطح بنا آماده رنگ گیری و رنگ آمیزی شود. این کار طول عمر رنگ نمای ساختمان را طولانی می کند.

شرایط جوی را در نظر بگیرید

اگر در منطقه ای که بارندگی است می خواهید رنگ نمای ساختمان انجام دید دقت داشته باشید دو یا سه روز پس از بارندگی صبر کنید تا کاملا نما خشک شود و بعد رنگ آمیزی را شروع کنید.

برنامه ریزی داشته باشید تا هنگام رنگ امیزی با جوّ بارندگی، گرد و غبار، هوای بادی و طوفانی، هوای بسیار سرد و یا بسیار گرم مواجه نشوید. چرا که از زحمات خود نتیجه ای نخواهید گرفت علاوه بر آن نمای مورد نظر مشتریتان به دست نخواهد آمد و این یک تبلیغ سوء برای تخصص خواهد بود.

زیرسازی مناسب

اگر نمای بیرونی آهنی است سعی کنید بعد از پاکسازی سطوح و تمیز نمودن آن، از ضد زنگ استفاده شود. مدتی را برای خشک شدن آن در نظر گرفته و پس از آن محل مورد نظر را رنگ نمایید. برای سایر سطوح بتونه مخصوص را استفاده نمایید. زیر سازی باعث می شود رنگ بهتر روی کار بنشیند و به نتیجه ایده آلی برسید. از جمله قسمت های بیرونی ساختمان که با نام نمای ساختمان نام برده می شود، می توان به نرده، درب و پنجره، استخرو جداول بیرونی نیز اشاره کرد. درست است جنس های متفاوتی دارند. اما دستور العمل رنگ آمیزی برای همه اجزاء باید یکسان اجرا گردد.

رنگ نمای ساختمان

حال زمان نقاشی نمای بیرونی ساختمان است. در این قسمت با انواع رنگ ها، که برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا خواهید شد.

طیف رنگ نمای ساختمان

کنیتکس

این رنگ مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد و پوشش دهی عالی دارد. بطوریکه می تواند سرمای شدید زیر صفر درجه در کانادا تا آفتاب های سوزان آفریقای جنوبی را تحمل کند. کنیتکس انواع مختلف روغنی، پلاستیک و اکرولیک را دارد.

کنیتکس روغنی

کنیتکس روغنی ضد آب است و در نمای بیرونی ساختمان هم کاربرد دارد. دقت داشته باشید کنیتکس روغنی قابل اشتعال است و کاملا حلال بنزین است. تا قبل خشک شدن از رسیدن آتش به آن جدا خودداری نمایید.

کنیتکس پلاستیک

این پوشش حلال آب است. سعی کنید جایی که رطوبت نباشد از آن استفاده کنید.

توجه: کاربرد در نمای داخلی ساختمان

کنیتکس اکرولیک

این نوع رنگ ترکیبی از دو نوع پلاستیک و روغنی است. با وجود قابلیت شستشو، در عین حال حلال آب نیز می باشد. از این رنگ در نمای داخلی و بیرونی ساختمان می توان استفاده نمود. روش رنگ کاری با این نمونه، استفاده از دستگاه های رنگ پاش است. می توان گفت رنگ کنیتکس در مقابل باران و اسپری نمک مقاوم است.

سان کالر

از جمله رنگ هایی که می توان در نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار داد. از جمله خصوصیات مثبت رنگ سان کالر، به خاصیت آب گریزی و غبار گریزی آن می توان اشاره کرد. محصولی سیلیکونایز بوده و در مقابل دود و غبار بسیار مقاوم است.

رِین کالر

رین کالر از نمونه رنگ های اکریلیک و مناسب نمای بیرونی ساختمان می باشد. این رنگ مانند سان کالر، ضد آب و ضد غبار است و برای مناطق شمالی و جنوبی کشور بسیار مناسب است. از جمله خصوصیات بارز این رنگ به مقاومت بالای آن در مقابل شستشو می توان اشاره کرد.

رزین آکریلیک

رزین آکریلیک بر پایه آب و روغن است. این رنگ محبوب؛ ضد قارچ، مقاوم در مقابل ساییدگی، مقاوم در مقابل تابش نور خورشید، بدون بو و بسیار سخت و محکم است. در همه سطوح گچی، سیمانی و غیره نیز می توان استفاده کرد.

رنگ استخری

این رنگ ضد قارچ و جلبک بوده و پوشش دهی بسیار عالی دارد. همانطور که از اسم این رنگ مشخص است، جهت رنگ آمیزی استخر استفاده می شود.

رنگ نانو

یکی از جذاب ترین و پرکاربردترین رنگ هایی است که می توان در رنگ ساختمان مورد استفاده قرار داد. این رنگ شامل رزین آکریلیک می باشد. نانو کامپوزیت، مرغوب ترین عایق در آن استفاده شده است.

رنگ نانو دارای دو نوع شفاف و رنگی است که قابل ذکر است نوع رنگی آن را می توان با افزودن رنگدانه های رنگ مد نظر، ساخت. از این محصول به صورت تک جزئی و حتی بدون حلال می توان استفاده کرد. در صورت لزوم تنها حلال آن آب است. رنگ نانو عایق را، می توان بر روی سطح فلزی و غیر فلزی استفاده کرد. از نظر مالی و هزینه کاملا به صرفه است و از اتلاف انرژی جلوگیری می نماید.

مولتی کالر

از جمله رنگ های نمای بیرونی ساختمان است. به تفکیک می توان از رنگ مولتی کالر به دلیل تنوع رنگ و دوام بالایی که دارد، در نمای منازل مسکونی، ادارات و ارگان ها و سایر اماکن استفاده کرد.

رنگ صنعتی اپوکسی

رنگ صنعتی اپوکسی، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

مزایای قابل ذکر این رنگ به قرار زیر است:

  • مقاومت در برابر عوامل فرسایش و تخریب
  • ضد آب بوده و از  ورود روغن به داخل بتن جلوگیری نموده
  • تنوع رنگ
  • ماندگاری بالا
  • مقاومت فشاری بتن را افزایش می دهد

کلام آخر

نمای بیرونی ساختمان، تجلیگر ظاهر بنا و سخن از زیبایی درون آن دارد. توصیه گروه نقاشی محمدی به شما عزیزان این است که همواره دقت کنید با بکارگیری رنگ های با کیفیت و مرغوب و بهره مندی از هنر و تجربه افراد ماهر، پوشش و حفاظت ساختمان خود را تامین کنید. در این راستا برآنیم، همواره همراه شما باشیم و بهترین های معماری و نقاشی را برایتان متجلی سازیم. خواسته شما دغدغه ماست.

داتیک عمران با بیش از یک دهه تجربه در رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان و سابقه درخشان همکاری با شرکت های دولتی و خصوصی ، با بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب آماده انجام رنگ آمیزی ساختمان شما می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش رنگ آمیزی با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴

۰۲۱۸۸۶۴۸۸۹۳

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com