بازسازی ساختمان

آموزش نصب کاغذ دیواری

شاید شما هم جزء افرادی باشید که به دکوراسیون و فضای منزل خود بسیار اهمیت می دهید، و مایلید همیشه این فضا شیک و جذاب به نظر برسد. در واقع، تنها منزل نیست که باید شیک باشد، آیا می دانید که شیک بودن محیط کار هم تاثیر بسیاری در جذب مشتری خواهد داشت؟ اما برای اینکه فضای جذاب و ایده آلی داشته باشید، می توانید کارهای زیادی انجام دهید. از نقاشی ساختمان گرفته تا نورپردازی و خیلی موارد دیگر. اما یکی از راه های پرطرفدار برای دیزاین محیط که امروزه بسیار باب شده و طرفداران زیادی هم دارد، نصب کاغذ دیواری خواهد بود.

نصب کاغذ دیواری

بله، شما می توانید با نصب کاغذ دیواری محیطی لذت بخش برای خودتان رو به راه کنید. خیلی از افراد برای مزیین کردن دیوارشان اقدام به نصب کاغذ دیواری به جای رنگ آمیزی می کنند. که این خود دلایل بسیاری دارد. از بارزترین آنها می توان به عدم بوی نامطبوع و سرعت نصب اشاره کرد. نصب کاغذ دیواری کاربردهای زیادی در منازل، محیط های اداری، بیمارستان ها و فروشگاه ها دارد.

نصب کاغذ دیواری را خودتان انجام دهید

یکی از کارهایی که شما می توانید برعهده بگیرید، نصب کاغذ دیواری است. البته بهترین کار این است که نصب کاغذ دیواری را به نصاب ماهر بسپارید. اما شما هم می توانید برای این کار اقدام کرده، از دوستان خود یا اعضای خانواده کمک گرفته و شروع به نصب کاغذ دیواری کنید. طرح ها و رنگ های متنوعی از کاغذ دیواری در بازار موجود است، که شما می توانید بنا به سلیقه خود و متناسب با محیط آنها را تهیه و به دیوار بچسبانید. اما نکته ای که باید قبل از نصب کاغذ دیواری توجه داشته باشید، شماره سریال کاغذ است. سریال آنها نباید با یکدیگر متفاوت بوده و باید همه آنها دارای یک سریال باشند.

نکته مهم

پیش از شروع عملیات نصب کاغذ دیواری ، باید تمام وسایل منزل یا محل کار خود را از دیوارها فاصله بدهید. تا علاوه بر اینکه در مسیر کاری شما نباشد و در کار اختلال ایجاد نکند، از آسیب رساندن به سطح دیوار پیشگیری شود. پس از خشک شدن می توانید وسایل خود را بچینید.

لوازم مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

  • میزکار
  • کاردک پلاستیکی
  • متر یا خط کش
  • تیغ موکت بر
  • چسب کاغذ دیواری
  • کاغذ دیواری

زیرسازی را جدی بگیرید

اینکه برای نصب کاغذ دیواری ، دیوار سطح ایده آلی داشته باشد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بنابراین قبل از نصب کاغذ دیواری باید به زیرسازی دیوار توجه کرد. زیرا اگر از این امر چشم پوشی شود، می تواند مشکلات زیادی را بروز دهد. البته این نکته را برای شما عزیزان بیان کردیم. چون یک نصاب ماهر، به اولین و مهمترین موردی که توجه می کند، زیرسازی و وضعیت دیوار است. نصاب با تجربه، کار خود را بر روی دیوارهایی که نقص یا رطوبت دارد، شروع نخواهد کرد و این امر اهمیت زیرسازی را نشان می دهد.

در صورتی که دیوار تازه گچ کاری شده یا دارای سوراخ های زیادی است، باید دیوار را بتونه کاری کرد تا سطح یک دست و بدون هیچ نقصی باشد. برای این کار هم می بایست از استادکار کمک بگیرید. زیرا در صورتی که سطح زیرین ناقص بوده، مطمئن باشید بعد از نصب کاغذ دیواری تمام نواقص کاملا مشخص می شود، که این خود اصلا خوشایند نیست.

تمیز بودن سطح زیرین

قبل از اینکه عملیات نصب کاغذ دیواری را شروع شود، باید به این نکته توجه داشته باشید که سطح زیرین تمیز و گرد و غبار را از روی سطح دیوار پاک کنید. برای این کار می توانید از یک دستمال نخی تمیز کمک بگیرید. البته در نظر گرفتن نکات دیگر قبل از نصب کاغذ دیواری مانند قدرت جذب سطح، استحکام، عدم رطوبت و دمای دیوار بسیار حائز اهمیت است.

طریقه نصب کاغذ دیواری

نحوه نصب کاغذ دیواری

اولین قدم برای نصب کاغذ دیواری ، محاسبه متراژ و تهیه کاغذ دیواری است. برای این کار می بایست طول و عرض دیوار را بر حسب متر مکعب، به طور دقیق با متر یا خط کش اندازه گرفت، تا تعداد رول های مورد نیاز برای فضا مشخص شود. اگر سطح گچ یا ماده روغنی باشد، باید سطح دیوار را پرایمر زد.

حال برای مرحله برش کاغذها به میزکار نیاز داریم. اگر شما در منزل میزکار ندارید، می توانید از میز ناهارخوری کمک بگیرید. رول را باز کرده و کاغذ را بر روی میز، صاف پهن کنید. برای برش کاغذها، به اندازهارتفاع دیوار به اضافه ۱۰ تا ۱۵سانت پرت(اضافه تر) باید برش زده شود.

پرت برای تنظیم گل و طرح های کاغذ دیواری نیاز است.

بعد از اینکه مرحله برش زدن به اتمام رسید، بالا و پایین کاغذ دیواری را بر روی میز کنار هم قرار داده و شروع به چسب زدن می کنیم. به طور معمول این کار توسط یک قلموی رولی صورت خواهد گرفت.

نصب کاغذ دیواری با نهایت دقت

بعد از چسب زدن، نوبت به نصب کاغذ دیواری بر روی سطح می رسد، که این خود مستلزم دقت و تمرکز زیادی است. عملیات نصب باید از بالا به پایین صورت گیرد. برای اینکه نصب کاغذ دیواری با تنظیم دقیق طرح همراه باشد، از بالا پنج سانت اضافه تر قرار می دهیم. سپس کاغذ را با نهایت دقت به دیوار می چسبانیم.

توجه داشته باشید که کاغذ نباید با فاصله یا حتی روی یکدیگر نصب شوند. زمانی که کاغذ را بر روی دیوار قرار می دهید، باید به آرامی با کاردک پلاستیکی چسب را از مرکز به سمت خارج هدایت کرد. بعد از نصب کاغذ دیواری ، برای اینکه پرت یا کاغذهای اضافه را برش دهید، باید لیسه را کنج قرار داده و سپس آنها با تیغ بریده شود. برای دریچه کولر، جایگاه کلید و پریز می توانید این قسمت ها را به آرامی با تیغ موکت برش دهید.

چسب را مناسب با کاغذ دیواری انتخاب کنید

یکی از مواردی که برای نصب کاغذ دیواری بسیار مهم است، چسب خواهد بود. به طور معمول چسب، متناسب با نوع و جنس کاغذ دیواری انتخاب می شود. به عنوان مثال، کاغذهایی که به دلیل جنس و طرح شان سنگین هستند، نیاز به چسب های مقاوم تر و باکیفیت تر دارند. همچنین کاغذهای دیواری سبک و ظریف هم مستلزم چسب مخصوص به خود است و نباید، از چسب های قدرتی و غلظت زیاد برای آنها استفاده شود.

به طور معمول، چسب های کاغذ دیواری به صورت پودری، مخلوط با آب و همچنین تیوبی در بازار عرضه شده و بنا به نیازتان می توانید از آن استفاده کنید. در صورت ترکیب چسب با آب، نسبت ترکیب را از همان جایی که چسب را تهیه کرده اید، بپرسید. اکثر مواقع، نسب ترکیب چسب با آب ۱ به ۲۰ خواهد بود.
چسب کاغذ دیواری علاوه بر اینکه بوی نامطبوعی ندارد، به راحتی و با سرعت بالا خشک می شود. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند، فضا را با کاغذ دیواری مزین کنند تا نقاشی.

کمک گرفتن از نصاب ماهر

درست است که گفتیم نصب کاغذ دیواری را می توانید خودتان انجام دهید، اما برای اینکه در آینده با مشکلی مواجه نشوید و نصب بدون هیچ نقصی صورت گیرد، پیشنهاد می کنیم این عملیات را به نصابان ماهر و باتجربه بسپارید و در کمترین زمان تحویل بگیرید.

قیمت نصب کاغذ دیواری

قیمت نصب را بر مبنای رول ها محاسبه می کنند. به طور مثال، رول های ۵۰ سانتیمتری از رولی ۱۵ هزار تومان تا رولی ۲۰ هزار تومان، همچنین ۷۰ سانتیمتری هر رول ۲۵ الی ۳۰ هزار تومان و هر رول کاغذ دیواری با عرض صد سانتیمتر ۷۵ الی ۸۵ هزار تومان خواهد بود. البته این قیمت ها می تواند بنا بر شهر یا منطقه متغیر باشد. گاهی اوقات، نوع چسب مصرفی، تجربه نصاب و تعداد رول های سبب تفاوت قیمت نصب کاغذ دیواری می شود.

گروه داتیک عمران با ارائه بهترین خدمات نصب کاغذ دیواری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با مناسب ترین قیمت می باشد. همواره تلاش ما رضایت شماست.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نصب کاغذ دیواری با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴

۰۲۱۸۸۶۴۸۸۹۳

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
نصب کاغذ دیواری با قیمت مناسب
امتیاز
41star1star1star1stargray
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com