بازسازی ساختمان

آشنایی با مراحل اجرای کنیتکس

همه ما به تنوع در محل زندگی یا کار خود نیاز داریم و مایل هستیم تا در این فضا به آرامش برسیم. به طور مثال، زمانی که ساعتها به بیرون از منزل مشغول کار بوده­ایم، انتظار خواهیم داشت وقتی به خانه می­رسیم با فضایی آرامش بخش و بدون هر استرسی رو به رو باشیم. یا حتی انتظار داریم محل کارمان فضایی آرام داشته باشد. یکی از عواملی که سبب فراهم آوردن آرامش می­شود، رنگ بندی فضا و دکوراسیون است.

از این رو، امروزه نقاشی ساختمان بسیار طرفدار پیدا کرده، یکی از رنگ­هایی که در نقاشی ساختمان بسیار طرفدار دارد، رنگ کنیتکس است. در این مطلب قصد داریم مراحل اجرای کنیتکس را برای شما معرفی کنیم. اما ابتدا با انواع کنیتکس آشنا می­شویم.

کنیتکس

کنیتکس چند نوع دارد؟

  • کنیتکس روغنی
  • کنیتکس پلاستیکی
  • کنیتکس اکرولیک

کنیتکس روغنی

این نوع از کنیتکس برای بیرون و داخل ساختمان بکار می­رود. در هنگام مراحل اجرای کنیتکس روغنی می­بایست بسیار دقت شود، زیرا با بنزین و آب حل شده و کوچکترین سهل انگاری منجربه آتش سوزی خواهد شد. بنابراین زمانی­که قبل از مراحل اجرای کنیتکس روغنی آن را حل می­کنند، نباید در محیط بسته باشد و می­بایست تا زمان خشک شدن آن صبر کنیم. چون کوچکترین جرقه آتش سوزی به بار می­آورد.

کنیتکس پلاستیک 

این نوع کنیتکس هم مانند کنیتکس روغنی در داخل و نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد. با این تفاوت که خاصیت اشتعال زایی و بوی نامطبوع نداشته، و خیلی سریع خشک خواهد شد.

کنیتکس اکرولیک

کاربرد کنیتکس اکرولیک هم در فضای داخلی و خارجی ساختمان­ها است. در مراحل اجرای کنیتکس اکرولیک حتما باید از مخزن­های پمپی استفاده کرد. مهم­ترین خاصیت کنیتکس اکرولیک عدم بوی نامطبوع و اشتعال است.

رنگ کنیتکس

مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار

رنگ­های کنیتکس در فضای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می­شوند و ظاهر زیبایی به فضا خواهند داد. بیشترین کاربرد رنگ کنیتکس در ساختمان­ها فضاهایی مانند راه پله، پارکینگ و همچنین نمای ساختمان است. بعد از مراحل اجرای کنیتکس دیوار مطمن باشید، تمام ترک­ها و سوراخ و همچنین نقص دیوارها را پنهان می­کند. کنیتکس یک پوشش قوی برای سطح ایجاد کرده و نوع روغنی آن، در برابر اکثر عوامل جوی مقاوم و پایدار خواهد بود. اگر هم به دنبال کنیتکس قابل شستشو هستید، باید کنیتکس اکرولیک را انتخاب کنید.

نکاتی قبل از مراحل اجرای کنیتکس

  • سطح باید عاری از هر گونه گرد و غبار باشد.
  • برای اجرای کنیتکس حتما از یک استادکار ماهر و باتجربه کمک بگیرید.
  • رنگ کنیتکس با کیفیت و جنس عالی تهیه کنید.
  • استادکار حتما قبل از شروع لوازم مورد نیاز و ایمنی را با خود به همراه داشته باشد.
  • نگهداری مواد رنگی دور از دسترس اطفال
  • کنیتکس روغنی را در مکان مناسب و در معرض مواد آتش زا قرار ندهید.
  • مواد رنگی کنیتکس را در دمای بالاتر از ۴۰ درجه و همچنین از یخ زدگی آن خودداری کنید.
  • قبل از مراحل اجرای کنیتکس متراژ فضا به درستی محاسبه شود تا مواد رنگی به میزان کافی را تهیه کنید.

نحوه مراحل اجرای کنیتکس

قبل از مراحل اجرای کنیتکس باید به این نکته توجه داشته باشید که سطح، عاری از هر گونه گرد و غبار بوده. در صورتی که خاک زیادی بر روی سطح وجود دارد، بهتر است ابتدا اقدام به نظافت آن کنید. به طور معمول، مراحل اجرای کنیتکس برای فضای داخلی یک خانه ۸۰ متری چیزی در حدود هشت ساعت طول می­کشد. اما جا افتادن رنگ تا دو تا سه هفته بعد از مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار خواهد بود.

اگر سطحی پوسته پوسته باشد، استادکار ابتدا باید قبل از مراحل اجرای کنیتکس ، به روش مکانیکی پوسته­ها را از بین ببرد و لایه برداری کرده و سطح را یکدست کند. در صورتی هم که باید رنگ کنیتکس بر روی سطح سیمانی اجرا شود، حداقل باید دو هفته از زدن سیمان گذشته باشد.

به طور معمول، برای مراحل اجرای کنیتکس از پیستوله کنیتکس کاری استفاده خواهند کرد. رنگ­های کنیتکس توسط پیستوله یا کمپرسور به دیوار پاشیده شده، و خیلی سریع­تر از آنچه که فکرش را می­کنید مراحل اجرای کنیتکس انجام می­گیرد.

معمولا در هنگام مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار، این رنگ­ها کنیتکس روغنی به غیر از بوی آن چنانی ندارند. همچنین لازم به ذکر است، اگر از کنیتکس روغنی برای فضای خود استفاده می­کنید، باید اجازه دهید تا به خوبی خشک شوند و هیچ مواد اشتعال زایی را در نزدیکی دیوارها و در آن محیط قرار نداده، تا سبب خسارت جبران ناپذیری شود.

به طور حتم، بعد از مراحل اجرای کنیتکس از انتخاب خود خوشنود خواهید بود. رنگ­های کنیتکس چیزی در حدود هشت سال دوام دارند و کیفیت آنها تضمین شده است.

از این نکته چشم پوشی نکنید!

نقاشی ساختمان با رنگ­های کنیتکس بسیار کار مهمی است، و مهمتر از آن باید از یک استادکار ماهر کمک گرفت. شاید با خود بپرسید چرا؟ برخی با خود می­پندارند که تنها با در اختیار داشتن مواد رنگی و همچنین کمپرسور کنیتکس کاری، می­توانند این کار را به راحتی انجام دهند. در صورتی که ترکیب و به دست آوردن غلطت مناسب این رنگ، در هنگام مراحل اجرای کنیتکس بسیار مهم است.

اگر شخصی که کاربلد نباشد غلظت این ماده رنگی را به طور غیر مجاز و اشتباه به دست آورد، دوام، کیفیت و همچنین ظاهر این رنگ بر روی سطح تضعیف می­شود. این اشتباه خود را بعد از انجام مراحل اجرای کنیتکس و خشک شدن مشاهده خواهد شد. همچنین ضرر و خسارات مالی را برای صاحب کار به وجود می­آورد. حتی در برخی موارد دیده شده که دیوار بعد از گذشت مدتی پوسته می­شود و رنگ­ها برخی نقاط سطح تغییر می­کند.

مراحل اجرای کنیتکس و رنگ کنیتکس بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین با انتخاب یک استادکار بی تجربه، هزینه­های خود را افزایش ندهید.

رنگ نمای ساختمان

چرا کنیتکس؟

مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار بسیار سریع اتفاق می­افتد و زود هم خشک می­شود. کنیتکس را می­توان بر روی تمام سطوح استفاده کرد. این رنگ بر روی تمام سطح­های چوبی، فلزی، گچی و سیمانی به خوبی می­چسبد. همچنین تمام ایرادات و ترک­ها را پنهان می­کند. کنیتکس بر روی انواع سازه­ها و همچنین سطوح خشن و سخت قابل اجرا خواهد بود، همچنین ظاهری بی­همتا بر روی سطح و در فضا به نمایش می­گذارد.

اول تست کنید

قبل از شروع مراحل اجرای کنیتکس ، اگر از رنگ نهایی که بر روی دیوار شما زده می­شود می­ترسید، یا این استرس را دارید که آیا این رنگ بر روی دیوار خوش رنگ است یا خیر؟ می­توانید ابتدا یک قسمت کوچک از دیوار را انتخاب و رنگ خود را بر روی آن بزنید و از نتیجه کار مطمئن شوید.

 

ترکیب مواد در یک مرحله

برای اینکه تمام سطح دیوار یکدست و یک رنگ شود، بهتر است رنگ به صورت یکجا در یک مرحله ساخته و داخل یک ظرف دربسته قرار گیرد. به این شیوه کل سطح، رنگی یکنواخت و بدون هیچ تضادی خواهد داشت.

کلام آخر

رنگ­های کنیتکس ضد آب و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. از این رو، در اکثر پروژه­های ساختمانی از این رنگ­ها استفاده می­شود. اگر می­خواهید که مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار منزل یا محل کار شما بدون هیچ ایراد و مشکلی صورت گیرد، حتما متخصصین این زمینه را انتخاب کنید تا در مدت اجرای آن هیچ استرسی نداشته باشید. شما می­توانید با شرکتهای خدماتی تماس بگیرید، تا برای شما استادکار ماهر برای نقاشی ساختمان اعزام کنند. البته توجه داشته باشید که قبل از شروع کار، برای هزینه و دستمزد به توافق برسید.

 

گروه داتیک عمران با ارائه بهترین خدمات رنگ آمیزی و کیفیت بالای رنگ های مصرفی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با مناسب ترین قیمت می باشد. تعهد و ضمانت کاری ما می تواند شروع یک پروژه جدید در کنار شما باشد. همواره تلاش ما رضایت شماست.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش رنگ آمیزی با شماره های زیر تماس بگیرید:

۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴

۰۲۱۸۸۶۴۸۸۹۳

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
مراحل اجرای کنیتکس بر روی دیوار بسیار سریع اتفاق می­افتد و زود هم خشک می­شود. کنیتکس را می­توان بر روی تمام سطوح استفاده کرد.
امتیاز
41star1star1star1stargray
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com