بازسازی ساختمان

شاید طراحی های زیبای کف ساختمان های لوکس و لاکچری را دیده باشید، طرح های جذاب، طبیعی و سه بعدی. کفپوش هایی که چشم از دیدنشان خیره و ذهن در حیرت می ماند. نمونه تصاویر رودخانه، سنگ فرش، باغ و گلزار و خلاصه هر چیزی که ممکن است یک ببینده طبیعت را به هیجان آورد. همه ی این کارهای خلاقانه با مواد اپوکسی انجام می شود. با ما همراه باشید.

اپوکسی

متریالی مدرن و فوق العاده جذاب که در ساخت و ساز از آن بسیار استفاده می شود. پولی پوکساید یا همان اپوکسی، بسپار ترموست است که از واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده ی پلی آمید حاصل می شود.

ویژگی ها و محاسن مهم اپوکسی

چسبندگی بالایی که اپوکسی دارد کار را راحت کرده و باعث می شود سطوح از مقاومت بالایی در مقابل ضربه و صدمه از خود نشان دهند. همچنین مقاومت شیمیایی، گرمایی و الکتریکی آن بسیار بالاست و می توان از آن در هر محیط خانگی، اداری، صنعتی و غیره استفاده کرد. به طور کلی خواص مکانیکی و بی نظیر اپوکسی این متریال را به یکی از محبوب و پرکاربرد ترین عنصر در صنعت ساخت و ساز تبدیل نموده است.

مهمترین کاربردهای اپوکسی

1.    برای بازسازی ستون و پله ها
2.    می توان از این ماده ی جادویی به جای سرامیک استفاده کرد.
3.    تزئین و زیباسازی راه پله های تالارهای پذیرایی و تشریفات، سالن های ورزشی، هتل های لوکس و حتی معمولی و غیره
4.    ساخت نوعی قیر اصلاح شده به کمک اپوکسی. این قیرها از قدرت چسبندگی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است و می توان از آن در جاده سازی، پل ها و موارد دیگر استفاده نمود.
5.    بسیاری از سالن های ورزشی بزرگ، پارکینگ ها و کارخانجات هم از اپوکسی بعنوان کفپوش استفاده می کنند.

مشتقات تولید شده با اپوکسی

مشتقاتی که می توان از اپوکسی تولید کرد می توان به انواع رنگ اپوکسی و کفپوش های اپوکسی اشاره کرد. این تمام محصولات نیست و انواع چسب و کامپوزیت های اپوکسی را هم می توان به آن اضافه کرد. فایبر گلس و فیبر کربن نیز از اپوکسی در مواد اولیه ی خود استفاده می کنند.

مزیت استفاده از اپوکسی در کف اماکن صنعتی چیست؟

همانطور که می دانید اماکن صنعتی مستعد آلودگی با انواع مواد روغنی، نفتی، اسیدی، سمی و غیره هستند. این مواد گاهی باعث ایجاد لک، خوردگی و از بین رفتن کفپوش ها خواهد شد. اپوکسی با قابلیت ضد اسید و آنتی استاتیک می تواند بهترین گزینه برای پوشش کف اماکن صنعتی باشند. همچنین بخاطر قابلیت آنتی باکتریال اپوکسی، می توان از آن برای کف اماکن بهداشتی و حتی بعضی انبارها استفاده کرد.

کفپوش های اپوکسی چه مزیتی هایی دارد؟

1.    به دلیل چسبندگی بالایی که اپوکسی دارد بر روی انواع سطوح به خوبی قابلیت اجرا دارد.
2.    مقاومت بالا در رنگ های اپوکسی باعث می شود در مقابل رطوبت، عوامل طبیعی و جوی و شیمیایی به عنوان پوشش محافظ عمل نماید.
3.    زمانی را به خشک شد کامل اپوکسی اختصاص دهید، پس از آن صد در صد قابل شستشو خواهد بود.
4.    در مکان هایی که با جابجایی و حرکت سطوح مواجه هستند، خاصیت انعطاف پذیری اپوکسی، مانع از ایجاد ترک و خرابی سطح می شود.
5.    ضربه پذیر بودن اپوکسی باعث می شود در هر مکانی بتوان آن را استفاده کرد.
6.    رنگ های کولتار اپوکسی، سطوح را در مقابل زنگ زدگی و صدمات آب به دلیل وجود کولتار ضد رنگ می کند.
7.    آستر زینک ریچ می تواند نقش محافظ فولاد و آهن را به خوبی ایفا کند که با ایجاد لایه ی کاتدی باعث طول عمر آن ها می شود.
8.    رنگ اپوکسی را به علت مقاومت الکتریکی بالا می توان در مکان های صنعتی، رنگ و پوشش، کامپوزیت ها، کاربردهای خانگی، دریایی، زیست شناسی و حتی هوا فضا استفاده نمود.
9.    اپوکسی به علت چسبندگی بالا، روی انواع متریال چوبی و سیمانی نیز قابلیت اجرا دارد.
10.    اپوکسی خالص به تنهایی عایق الکتریکی است، همینطور زمانیکه اپوکسی با نقره پر شود رسانای الکتریکی خوبی خواهد بود. اگر اپوکسی با فلز روی پر شود، مقاومت در مقابل خوردگی را افزایش می دهد.
11.    اپوکسی هایی که مقاومت الکتریکی بالایی دارند در الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند.
12.    گاهی از اپوکسی به عنوان عایقی در مقابل گرما استفاده می شود.

آیا اپوکسی معایبی هم دارد؟ ( معایب کفپوش اپوکسی )

پاسخ مثبت است. قطعا هر نوآوری یا تولیداتی مزایا و معایب خود را دارند که در اپوکسی نیز می توان به برخی معایب اشاره کرد. اپوکسی در صورت خیس شدن، لغزندگی بالایی پیدا می کند و در مقابل نور خورشید دچار رنگ پریدگی و خردگی می شود. حتما با شنیدن این دو عیب اپوکسی پا را عقب کشیده و در انتخاب آن مردد خواهید شد؟ نگران نباشید، می توان لغزندگی اپوکسی را با ایجاد بافت و شیار های تزئینی از بین برد و بدون نگرانی لغزنده شدن سطح از آن استفاده کرد.
طرح های پوست پرتقالی یا سیلیس پاش کردن در این زمینه به یاریتان خواهند آمد. نکته ی دیگر دقت داشته باشید زیبایی و شگفتانه های اپوکسی را در فضاهای مسقف استفاده کنید تا در مقابل نور خورشید صدمه نبینند و ماندگاری و دوام بیشتری از خود نشان دهند. با رعایت این نکات هیچگاه از انتخاب اپوکسی پشیمان نخواهید شد.
از طرفی اپوکسی کارانی (اپوکسی کارها) که آلرژی دارند بهتر است هنگام کار با آن موارد ایمنی را رعایت نمایند تا دچار حساسیت و صدمه ی جسمی نشوند. همچنین “بیسفنول آ” که در ساخت اپوکسی استفاده شده ممکن است باعث ایجاد اختلال در غدد درون ریز شود.

آیا از اپوکسی برای سرویس بهداشتی می توان استفاده کرد؟

بله حتما. اپوکسی به علت خاصیت عایقی که دارد، بدون هیچ ممنوعیتی می تواند در سرویس بهداشتی به کار رود. همینطور خاصیت آنتی باکتریال آن نیز مزیت بزرگی است که اعتبار مهمی برای استفاده از آن در حمام و توالت خواهد بود. اپوکسی را می توان در انواع رنگ تهیه کرد و با توجه به رنگ مکان مورد نظر یا سلیقه ی افراد ست کرد.

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل از کفپوش اپوکسی می توان استفاده کرد؟ (اپوکسی دیوار)

جستجویی در گوگل داشته باشید و انواع نمونه های طراحی با اپوکسی را ببینید، مشاهده خواهید کرد بسیاری از خانه های لوکس و لاکچری از این پوشش بی نظیر در طراحی دکوراسیون خود استفاده نموده اند. برای انتخاب نمونه ی دلخواه، با حیرت تمام مستأسل خواهید ماند تا کدام طرح را انتخاب کنید. افراد حرفه ای و اپوکسی کار با توجه به سلیقه و علایق تان نمونه های خاص و زیبایی را به شما پیشنهاد خواهند داد تا بهترین را از آن میان انتخاب کنید.
اگر منزلی ساده هم داشته باشید، باز هم می توانید از اپوکسی به زیباسازی و لوکس کردن منزلتان استفاده کنید. بسیاری از طرح های کفپوش سه بعدی اپوکسی در منازل هم استفاده شده است که روز به روز به مشتاقان و علاقمندان آن افزوده می شود. با گشت و گذاری در گوگل و یا سرچ در اینستاگرام شاهد هنرنمایی های بی بدیل اپوکسی خواهید بود که طرح ریزی و انجام آن ها بسیار هنرمندانه و بصورت کاملا خلاق انجام شده است.

موارد استفاده ی کفپوش اپوکسی

1.    کفپوش های مقاوم در مقابل اسید، روغن، مواد شیمیایی و غیره که می توان از آن ها به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی که دارند در اماکن نیز صنعتی استفاده کرد.
2.    روکش ضد جرقه، با توانایی عبور جریان الکتریسیته برپایه ی رزین اپوکسی ساخته شده است.
3.    کفپوش های مرسوم سالن های ورزشی که در بسیاری از امکان ورزشی از آن بهره می برند نیز اپوکسی هستند.
ویژگی های کفپوش اپوکسی
1.    قابلیت اعمال در ضخامت های بالا
2.    قابل استفاده در صنعت خودرو سازی، صنایع چاپ، سالن های ورزشی و غیره
3.    مقاومت مکانیکی، ضد ضربه و پوسیدگی
4.    ضد رطوبت و مواد شیمیایی
5.    زیبا سازی سالن ها

انواع کفپوش اپوکسی

1.    کفپوش آنتی داست
2.    کفپوش مقاوم مکانیکی
3.    کفپوش آنتی استاتیک
4.    گروت های بر پایه اپوکسی
5.    کفپوش منعطف اپوکسی
6.    کفپوش های پلی یورتان (سخت) صنعتی
7.    کفپوش های پلی یورتان (الاستیکی) ورزشی

انواع پرایمر اپوکسی

  • پرایمر اپوکسی پلی آمید
  • پرایمر اپوکسی ضد خوردگی
  • پرایمر زینک ریچ اپوکسی دو جزئی
  • پرایمر زینک ریچ اپوکسی سه جزئی
  • پرایمر زینک فسفات اپوکسی
  • پرایمر کولتار اپوکسی پلی آمید
  • پرایمر اپوکسی ضدخوردگی IPS
  • پرایمر زینک کرومات اپوکسی
  • پرایمر اپوکسی فنولیک
  • پرایمر اکسید آهن اپوکسی پلی آمید

انواع رنگ اپوکسی

1.    رنگ های میانی اپوکسی
رنگ میانی اپوکسی پلی آمید، رنگ میانی اپوکسی پلی آمید (مخصوص آب آشامیدنی)، رنگ میانی اپوکسی پلی آمین و رنگ میانی اپوکسی پلی آمین (مخصوص آب آشامیدنی)، رنگ میانی اپوکسی پلی آمید HB، رنگ میانی اپوکسی پلی آمید HB MIO، رنگ میانی اپوکسی پلی آمید MIO و رنگ اپوکسی اِستر هوا خشک
2.    رنگ رویه اپوکسی
رنگ رویه اپوکسی پلی آمید براق، رنگ رویه اپوکسی پلی آمید نیمه مات، رنگ رویه اپوکسی پلی آمید مات، رنگ رویه اپوکسی پلی آمید (مخصوص آب آشامیدنی)، رنگ رویه کولتار اپوکسی پلی آمید، رنگ رویه اپوکسی پلی آمین، رنگ رویه اپوکسی پلی آمین (مخصوص آب آشامیدنی)، رنگ رویه اپوکسی فنولیک، رنگ اپوکسی استر هوا خشک، رنگ رویه اپوکسی پلی امین glass flake و غیره
3.    رنگ دو جزئی اپوکسی
رنگ اپوکسی رویه، رنگ اپوکسی میانی، رنگ اپوکسی آستر، ضد زنگ اپوکسی و زینکریچ اپوکسی یا اپوکسی غنی از روی

ویژگی های پرایمر کف اپوکسی

این پرایمر بر پایه ی رزین اپوکسی و سخت کننده ی پلی آمید تولید می شود. قدرت تر کنندگی بالا، حالت نفوذ پذیری، ساختار چسبندگی بسیار بالا روی انواع سطوح فلزی، بتنی، چوبی، سنگی و غیره باعث شده از پرایمر کف اپوکسی مانند پل ارتیاطی بین سطح زیرکار و لایه ی بعدی استفاده کرد. پرایمر کف اپوکسی ضربات و لرزش های زمینه را تحمل می کند و باعث کاهش میزان آسیب دیدگی لایه های رویی و رنگ نهایی می شود. با استفاده از این نوع پرایمر می توان چسبندگی رنگ میانی و رویه را زیاد کرد و از طرفی طول عمر پوشش را افزایش می دهد.
ویژگی های پرایمر زینک ریچ اپوکسی
همانطور که گفته شد، هنگامی که اپوکسی از روی پر شود سطح فلز را از خوردگی حفظ می کند. پرایمر زینک پروکسی نیز این توانایی را دارد تا سطوح فلزی را از آسیب دیدگی های احتمالی حفظ نماید. این پرایمر به صورت دو جزئی و بر پایه ی رزین اپوکسی و هانر پلی آمید بوده که 90 درصد آن از روی تشکیل شده است.
پرایمر زینک ریچ قابلیت خشک شدن سریعی دارد و با گستره ی متنوعی از رنگ های میانی اپوکسی و رنگ های رویه ی اپوکسی سازگار است. از این نوع پرایمر برای مواردی که سطوح در آب غوطه ور هستند نیز می توان استفاده نمود.
(تذکر: اجرای پرایمر زینک ریچ اپوکسی با رنگ های آلکیدی اصلا توصیه نمی شود.)
    دقت داشته باشید هنگام استفاده از پرایمر زینک ریچ اپوکسی سطح کار دمایی بین 10 تا 40 درجه سانتیگراد داشته باشد. بهتر است هنگام رنگ آمیزی فضا را به صورت سرپوشیده کنید و دمای محیط 3 درجه از نقطه شبنم محیط گرمتر باشد تا بخار آب روی سطح تشکیل نشود.
رنگ پلی اورتان
رنگ زیبا و براق پلی اورتان، به دلیل مقاومت بالا، به عنوان پوشش محافظتی مورد استفاده قرار می گیرد. موارد استفاده ی پلی اورتان در روی انواع سطوح فلزی همچون پل، کشتی و تانکر  می باشد. رنگ پلی اورتان به علت خاصیت آنتی باکتریال و شستشوی صد در صد به عنوان کفپوش برای بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
فابلیت های رنگ پلی اورتان
•    رنگ پلی اورتان به سرعت خشک می شود و پوشش سخت و مقاومی را ایجاد می کند.
•    در مقابل خوردگی و پوسته شدن مقاوم است.
•    برخلاف کفپوش های اپوکسی رنگ های پلی اورتان در مقابل  اشعه ی خورشید از مقاومت بالایی برخوردارند.
•    چسبندگی چشمگیر رنگ پلی اورتان به سطوح فلزی قابل توجه است
•    مناسب برای کارخانجات و اماکن صنعتی (مقاومت در مقابل روغن های صنعتی، شیمایی و سایر املاح)

روکش های صنعتی اپوکسی چه مزایایی دارد؟

روکش ها عموما باید قابلیت پوشش دهی بالا، زیبایی و مقاومت در مقابل ضربه داشته باشند. روکش های صنعتی اپوکسی از مقاومت فوق العاده ای برخوردار هستند و در مقابل عوامل مخرب به راحتی آسیب نمی بینند. حجم و وزن کم و ضد گرد و غبار بودن روکش های صنعتی اپوکسی بی نظیر است. تنوع رنگ و زیبایی در روکش صنعتی به گونه ای است که می توان برای انواع مکان ها مورد استفاده قرار داد. طول عمر این روکش دست کم 20 سال است، به راحتی تمیز می شوند و قابلیت ترمیم و بازسازی نیز دارد.
پوشش های کف آنتی استاتیک اپوکسی
پوشش های کف آنتی استاتیک به راحتی اجرا شده و سطح صاف و یکدستی را ایجاد می کند. به دلیل چسبندگی و مقاومت بالایی که این پوشش دارد می توان از آن در کارخانجات، واحدهای نظامی نیز استفاده کرد. تولید و عرضه ی پوشش آنتی استاتیک برپایه رزین اپوکسی بوده که بدون حلال و سخت کننده ی پلی آمین است. در پوشش فوق، به علت رسانا بودن سیستم آنتی استاتیک از پیگمنت های مقاوم و مناسب استفاده می شود.

پوشش های کف آنتی استاتیک اپوکسی چه کاربردهایی دارند؟
قبل از اجرای انواع رنگ و پوشش های حاوی پیگمنت و همچنین قبل از اجرای انواع ملات های رزینی واکنش گرا، سطوح بتنی و سیمان شده را با پوشش های کف آنتی استاتیک اپوکسی اشباع می کنند.

ویژگی های پوشش های کف آنتی استاتیک اپوکسی
1.    قدرت نفوذ پذیری بالا در لایه های زیرین
2.    قابلیت چشبندگی بالا بر روی انواع متریال
3.    مقاومت بالای مکانیکی
4.    ایجاد سطوح صاف و یکدست بدون ترک و شیار
5.    ضد آب
6.    مقاومت در برابر مواد شیمیایی

رنگ رویه ی اپوکسی کف
رنگ رویه ی اپوکسی که برای کف استفاده می شود در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدی و در برابر نیروهای مکانیکی مقاوم است. مهم ترین مزیت رنگ های اپوکسی چسبندگی و قابلیت ایجاد سطح یک دست است که در انواع آن وجود دارد. رنگ رویه ی اپوکسی را می توان در ادارات، سالن های تولید، آزمایشگاه، بیمارستان و کارخانجات تولید مواد غذایی نیز استفاده نمود.

ابزارهای مورد نیاز اجرای پوشش اپوکسی (ابزار کار کفپوش اپوکسی مورد استفاده نصابان اپوکسی)

•    میکسر برقی یا بادی
•    کاردک
•    غلطک
•    تی لاستیکی

خصوصیات رنگ میانی اپوکسی کف
رنگ میانی اپوکسی واسطی میان لایه های زیرین و بالایی است. این رنگ هم همانند رنگ نهایی مقاومت، چسبندگی و قدرت پوشش دهی بسیار بالایی دارد. رنگ های میانی اپوکسی بر روی بتن و سیمان به راحتی قابل اجرا بوده و انعطاف پذیری زیاد این رنگ مانع از ایجاد درز و ترک در سطح می شود. استفاده از رنگ میانی به علت مقاومت در برابر مواد اسیدی و شیمیایی و همجنین مقاومت در برابر ضربه در انواع کارخانجات، سالن های تولیدی، بیمارستان ها و غیره بلا مانع است.

خصوصیات اپوکسی گروت
هنگامی که در سطوح بتنی کف و سیمانی دچار آسیب دیدگی هایی از قبیل ترک، شکستگی و غیره شود اپوکسی گروت با قابلیت پوشانندگی و مقاومت بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. چسبندگی اپوکسی گروت به شما این امکان را می دهد سطح بی عیب و نقصی همانند روز اول داشته باشید.

خصوصیات رنگ رویه ی فنولیک پلی آمین
از رنگ رویه ی فنولیک پلی آمین می توان بر روی فلز به راحتی استفاده نمود و از این رنگ می توان در خط لوله و انتقال، مخازن و انواع سازه های فلزی مناطق ساحلی در مجتمع های پتروشیمی استفاده کرد. رنگ فنولیک پلی آمین علاوه بر راحتی در اجرا و سختی مناسب پوشش در مقابل اشعه ی UV خورشید بسیار مقاوم است.

بهترین شرایط جوی برای استفاده از رنگ های اپوکسی
دمای محیط بین 10 الی 40 درجه باشد.
دمای سطح نسبت به دمایی که نقطه ی شبنم مشخص کرده است 3 درجه بیشتر باشد.
رطوبت نسبی سطح و محیط کمتر از 80 درصد باشد.

آموزش ایجاد و اجرای کفپوش سه بعدی اپوکسی (آموزش اپوکسی سه بعدی)

کفپوش های سه بعدی اپوکسی یکی از خدمات ساخت و ساز در ساختمان هاست که طرفداران خاصی دارد. این کفپوش ها به دلیل ساختار و توهم دیدی که ایجاد می کنند بسیار واقعی و هیجان انگیز هستند. قیمتی که برای کفپوس سه بعدی اپوکسی پرداخت می کنید، سهم اعظم آن صرف طرح و تصویرسازی آن می شود. به شما آموزش خواهیم داد تا چطور یک تصویر سه بعدی برای کفپوش سه بعدی طراحی کنید.
1.    یک تصویر که دوست دارید در اتاق خواب، سرویس بهداشتی یا محل کار خود به صورت کفپوش سه بعدی داشته باشید را انتخاب کنید. کیفیت تصویر حتما 300dpi باشد.
2.    از مکان مورد نظر عکس بگیرید و پرسپکتیو و زاویه دید اتاق به خوبی رعایت شده باشد.
3.    در نرم افزار مخصوص روی عکسِ مکان مورد نظر در قسمت کف اتاق عکس دلخواهتان را قرار دهید و پرسپکتیو عکس را اصلاح نمایید تا کف اتاق با کفپوش سه بعدی به چشم آید. می توانید جز کف اتاق موارد و وسایل اضافی را حذف کنید تا قسمت کف و واقعیت تصویر ملموس تر به نظر برسد.
4.    هم اکنون باید اتاقی با پرسپکتیو استاندارد و قابل قبول داشته باشید تا بتوانید تصویر نهایی کفپوش را با توجه به آن قطعی کنید.
5.    یک نمونه پرینت با رزولوشن بالا بر روی کاغذ صاف و بدون تا خوردگی بگیرید و با تصویری که در ذهن دارید مقایسه کنید. واقعیت، گویایی و جزئیات بطور کامل در تصویر مشخص باشد تا در اجرای کفپوش سه بعدی اپوکسی خلل یا عدم هماهنگی وجود نداشته باشد.
6.    برای اجرای اپوکسی بهتر است از کارلاک پلی اورتان استفاده کنید. کارلاک پلی اورتان یکی از مرغوب و بادوام ترین مواد برای ساخت کفپوش سه بعدی است. دو لایه از این مواد را در زیر کفپوش قرار دهید (طول خشک شدن هر لایه 4 ساعت زمان می برد).
7.    برای قرار گرفتن بهتر کفپوش بر روی سطح از چسب های مخصوص استفاده کنید تا خروجی کار، طرحی بی عیب و نقص و مطابق با تجسم و تصویر سازی ذهنی تان باشد.

قیمت مواد اپوکسی

مواد اپوکسی نسبت به کاشی و سرامیکی گرانتر هستند، اما خروجی کار به مراتب لوکس و فاخرتر خواهد بود. قیمت مواد اپوکسی در شرایط و زمان های مختلف بسیار متغییر است و بهتر است هر زمان قصد انجام کفپوش سه بعدی اپوکسی را دارید اقدام به گرفتن قیمت نمایید. مواد اپوکسی با توجه به متراژ منزل و نوع اپوکسی مورد نظر سنجیده می شود. این ابعاد و سلیقه ی مشتریان است که قیمت تمام شده ی مواد اپوکسی را مشخص می کند.

قیمت اجرای کفپوش اپوکسی سه بعدی

برای اجرای کفپوش سه بعدی اپوکسی عوامل مختلفی دخیل هستند که به آن ها اشاره می کنیم.
1.    نوع کفپوشی که انتخاب شده
2.    متراژ منزل و ابعاد کف اتاق هایی که قرار است با کفپوش سه بعدی پوشیده شوند.
3.    فاصله ی مشتری و شرکت ارائه کننده ی خدمات نصب اپوکسی (در برخی موارد هزینه ی ایاب ذهاب برعهده مشتری است)
4.    طراحی خاص که در اینترنت و یا بصورت آماده وجود ندارد. طراحی های خاص مزیت بسیار بزرگی دارند که در هیچ کجا دیده نشده و شما اولین فردی هستید که از آن در طراحی دکوراسیون منزل یا اداره استفاده می کنید. این طرح ها مستلزم زمان برای طراحی و هزینه ای است که در ابتدای توافق، مبلغ آن با مشتریان طی می شود.
5.    تصویری که برای کفپوش انتخاب می کنید هیچ تأثیری در تغییر قیمت ها ندارد، موج دریا، برکه ای کوچک و یا سنگ فرش یک خیابان، همه یک قیمت در اجرای اپوکسی خواهند داشت.
6.    زمانیکه برای انجام اپوکسی صرف می شود 4 تا 6 روز خواهد بود. متراژ هیچ دخالتی در کم یا زیاد کردن این مدت زمان نخواهد داشت زیرا روند کار به صورت طبیعی با طی این مدت باید انجام شود.

نکات مهمی که یک اپوکسی کار باید بداند

افرادی که با اپوکسی سروکار دارند را اپوکسی کار (نصاب اپوکسی) می نامیم. این ماده ممکن است در دراز مدت در صورت عدم آگاهی اپوکسی کاران به عامل ابتلا به سرطان تبدیل شود. این افراد باید برای حفظ سلامتی خود هنگام کار با اپوکسی موارد زیر را در نظر داشته باشند:
1.    حتما هنگام کار از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنند.
2.    محلی که با اپوکسی کار می شود حتما از جریان هوای تازه یا تهویه مطبوع بهره مند باشد. گاز و بوی ناشی از اپوکسی بسیار آلرژی زا بوده و برای افرادی که سابقه ی تنگی نفس دارند مناسب نیست.
3.    هنگام ساخت اپوکسی و مشتقات آن فضای تولیدی و کارخانجات باید برای ساخت آن مناسب باشد.
4.    در محلی که با اپوکسی کار می شود افراد عادی و کودکان رفت و آمد نداشته باشند.
5.    خانم های باردار به هیچ وجه در معرض بوی اپوکسی تازه، در هنگام کار قرار نگیرند.
6.     ماسک معمولی هنگام کار با اپوکسی پاسخ مثبتی به حفظ سلامتی نخواهد داد. بهتر است از ماسک های صنعتی که دارای فیلتر هوا هستند استفاده شود.
7.    محافظت چشم که حساس ترین عضو بدن است از جمله نکات ایمنی است که باید به آن اهمیت داده شود. توصیه می کنیم از عینک مخصوص استفاده شود تا بخارهای سمی اپوکسی به قرنیه ی چشم آسیبی وارد نکند.
8.    هنگام ساخت و هم زدن اپوکسی قبل از شروع به کار مراقب باشید ذرات به سمت صورت پرتاب نشوند.
9.    اول ایمنی بعد کار را سرلوحه خود قرار دهید. جملاتی که بارها تکرار شده باشند، ممکن است به مرور پند و اثر خود را برای افراد از دست بدهد. اما هستند کسانیکه هربار آن را می شنوند به عنوان هشدار و درس در زندگی خود تیک می زنند. به ایمنی هنگام کار با اپوکسی توجه داشته باشید تا بتوانید با خاطری آسوده به هنرنمایی و خلق آثار زیبا بپردازید.

انتخاب بهترین شرکت برای انجام اپوکسی

انتخاب بهترین شرکت برای انجام اپوکسی، ابتدا جستجویی در گوگل داشته باشید و نمونه کارهای زیادی را ببینید. سعی کنید بهترین و قطعی ترین انتخاب خود را مشخص کنید و سپس به سراغ بهترین شرکت اپوکسی کار را بگیرید. پس از آن می توان به نقاشان و شرکت های معتبر مراجعه نمایید و یا مجدد با جستجویی در اینترنت بهترین شرکت ها را انتخاب نمود.

شرکت داتیک عمران، مجری انواع اپوکسی در سراسر کشور با ارائه تسهیللات در پرداخت می باشد.  ۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴ محسنی

دنیایی متفاوت را با کفپوش های اپوکسی بسازید
1.    خلق جلوه های بصری زیبا
مهم ترین ویژگی که کفپوش های سه بعدی اپوکسی دارند جلوه های خیره کننده است که به وجود می آورند. ظاهر زیبا و کیفیت بی رقیب این کفپوش ها چهره ای تازه به مکان های مختلف می بخشد.
2.    استحکام بی نظیر اپوکسی
متریال اپوکسی از مواد غیرقابل نفوذ با مقاومت بسیار بالا در مقابل مواد شیمیایی، شوینده ها و اسیدها ساخته شده است. به راحتی می توان از اپوکسی در موارد صنعتی، خانگی و تجاری استفاده نمود. اگر کفپوش های اپوکسی توسط متخصصین انجام شود به راحتی می توان گفت عمر مفید آن به حداقل 15 یا 20 سال بدون تغییر حالت و رنگ خواهد رسید.
3.    ماندگاری کفپوش اپوکسی
کفپوش های اپوکسی به دلیل چسبندگی بالا بدون درز، شکاف و ترک هستند. این کفپوش ها در مقابل انواع مواد شیمیایی، گردو خاک و آب مقاوم هستند.

موارد بهداشتی اپوکسی

کفپوش های اپوکسی آنتی باکتریال بوده و هیچگاه محیطی برای تجمع و فعالیت باکتری ها نخواهند بود. موادی که در ساخت اپوکسی استفاده می شوند فاقد فسفر و خوردگی هستند و برای سلامت انسان هیچ ضرری ندارند. همچنین این ماده ی جادویی در برابر آتش سوزی نیز از خود مقاومت نشان داده و آسیبی نخواهند دید.

مشکل نصب اپوکسی
اپوکسی به راحتی نصب می شود و کار با آن آسان است، اما به شرطی که توسط استادکاران یا اپوکسی کاران ماهر انجام شود. این افراد با تجربه و مهارتی که در انجام اپوکسی دارند با تجهیزات و دانش به نصب اپوکسی به صورت تخصصی می پردازند.

ملاک بهترین شرکت در اپوکسی
نمونه کارها می تواند بهترین رزومه از فعالیت های یک اپوکسی کار یا شرکت مورد نظر باشد. بسیاری از شرکت ها آلبومی از نمونه کارهای خود به عنوان پشتوانه ی قوی چند ساله ی خود تهیه می کنند. همچنین می توانید به قسمت گالری عکس در وبسایت شرکت مورد نظر بروید و نمونه های بیشتر را بصورت یک جا مشاهده کنید. با این کار بهتر می توان قضاوت و انتخاب کرد. اگر الگوی انتخاب شده در اینترنت موجود باشد به راحتی قابل اجرا خواهد بود و تنها هزینه انجام اپوکسی را پرداخت خواهید کرد. اما اگر از طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده می کنید، علاوه بر هزینه ی انجام اپوکسی، هزینه ی طراحی کفپوش را هم باید پرداخت نمایید. همانطور که قبلا هم گفته شد هزینه ی انجام اپوکسی با توجه به متراژ و موادی است که برای اپوکسی در نظر گرفته می شود. تعیین سطح قیمت ها بر حسب متر مربع است که طول انجام این کار 4 تا 6 روز نیز زمان می برد. اگر قصد دارید تا محیط کار، منزل شخصی و یا سالن های ورزشی را با اپوکسی زیبا کنید، بهتر است در ایام تعطیل، زمان هایی که افراد متفرقه در محل رفت و آمد نداشته باشند یا هنگام نوسازی یا بازسازی ساختمان اپوکسی را انجام دهید. به اپوکسی کاران اجازه دهید مراحل را در زمان مخصوص به خود انجام دهند و هیچ گاه با شتابزدگی و عجله نخواهید مراحل اپوکسی انجام شود.

شما هم می‌توانید یک رویای زیبا زیر پایتان را با ما تجربه کنید.

با ما تماس بگیرید و با مشاوره رایگان ما بهترین انتخاب را داشته باشید.

۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴

۰۲۱۸۸۶۴۸۸۹۳

 

نویسنده: راضیه ظریفی – گروه تولید محتوای طراحی سایت باران

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com