بازسازی ساختمان

ماستیک چیست؟

ماستیک در نقاشی ساختمان همان بتونه است که در سطح دیوار قبل از رنگ آمیزی استفاده می شود و یا در کناف کاری و برای پر کردن درز پنل های کناف و یکنواخت سازی سطح کاربرد دارد.

این ماده ی منعطف و مقاوم قابل اجرا بر روی هر متریالی است و برای آب بندی درزها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ماستیک به صورت تک جزئی یا دوجزئی به حالت خمیر مانند است که در ژوئن های فلزی و بتونی ساخته می شود. از مهم ترین خواص ماستیک در صنعت ساختمان نیز قابلیت ترمیمی آن است که بر روی سطوح برای موج گیری گچ یا رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده ی ماستیک: مل، آب، روغن الیف و رنگ روغنی براق که از تینر هم برای رقیق تر شدن محلول استفاده می شود.

ماستیک چیست

انواع ماستیک در صنعت ساختمان

  • ماستیک پلاستیک
  • ماستیک روغنی

برای ترمیم ناهمواری های و زیباسازی سقف از ماستیک پلاستیک و از ماستیک روغنی نیز بیشتر به عنوان زیرکار برای اجرای رنگ روغنی استفاده می شود.

انواع ماستیک در صنایع مختلف

  • ماستیک پلی پورتان
  • ماستیک قیری
  • ماستیک پلی سولفاید
  • ماستیک سرد اجرا
  • ماستیک گرم اجرا
  • ماستیک اپوکسی
  • ماستیک سیلیکونی
  • ماستیک اکرولیکی
  • و بسیاری دیگر

ویژگی های ماستیک

  • طول عمر بالا و مقاومت عالی
  • مقاومت در شرایط بد آب و هوایی و انعطاف پذیری چشمگیر
  • مقاوم در برابر اشعه ی ماوراء بنفش خورشید
  • قابلیت رنگ پذیری
  • عدم بوی نامطبوع و غیر سمی
  • پوشش دهی عالی و چسبندگی زیاد
  • قابل اجرا بر روی انواع مصالح مانند سنگ، بتن، فلز و غیره
  • ضد آب و ضد ضربه
  • مقاوم در محیط های اسیدی و روغنی
  • عدم یخ زدگی محل درزگیری
  • عدم جذب آلودگی
  • حفظ زیبایی نما و یا محل مورد استفاده

 

قیمت ماستیک

قیمت اجرای (دستمزد) بتونه روغنی

قیمت بتونه کاری با اجرای روغن زیر کار الیف از 3000 هزار تومان شروع می شود و قیمت آن برای تعداد دفعات بیش تر می شود.

قیمت اجرای ماستیک (دستمزد)

قیمت اجرای ماستیک در تهران معمولا از 5000 هزار تومان شروع می شود و قیمت آن به مهارت نقاش و کناف کار ، مدت زمان کار و سایر توافقات طرفین بستگی دارد.

اتحادیه دستمزد اجرای بتونه ماستیک با سبماده کاری را 12000 هزار تومان اعلام کرده است.

قیمت ماستیک ، دستمزد اجرای ماستیک

قیمت درزگیری

قیمت درزگیری کناف تقریبا از 4000 هزار تومان شروع می شود که افزایش و یا کاهش آن به شرایط  کار مانند وجود اشکال مختلف در کار و مهارت و تجربه ی مجری بستگی دارد قیمت های یاد شده صرفا آماری است که  پیمانکاران در تهران عنوان کرده اند و در شهرهای مختلف  و شرایط خاص دستخوش تغییرات می شود.

قیمت اتحادیه برای درزگیری ماستیک  8000 هزار تومان اعلام شده است.

با توجه به نوسانات قیمت مواد و پودر ماستیک برای خرید آن باید همان روز قیمت ماستیک را استعلام نمایید.

 

کاربرد ماستیک در صنایع

همانطور که می بینید ماستیک یک ماده همه فن حریف است که استفاده از آن در ساختمان و صنایع مختلف باعث افزایش بهره وری و کاهش آلودگی می شود.

  1. بند کشی مخازن آب و فاضلاب
  2. کف سازی
  3. آب بندی کانال های آبیاری کشاورزی
  4. ترمیم ترک های آسفالت
  5. آب بندی و دورگیری پنجره های ساختمان
  6. درزگیری کاشی و سنگ در نما و ساخت و ساز
  7. پر کردن درزهای انبساطی سازه های بتنی

کاربرد ماستیک در ساختمان

ماستیک و کاربردهای آن در صنعت ساختمان

شاید با ساختمان های لوکس که نمای بسیار فاخری دارند روبرو شده باشید که متاسفانه بارندگی و آلودگی هوا چه چهره ی نازیبایی را برای آن ها ساخته است.استفاده از سیمان سفید و یا پودر سنگ برای بندکشی مناسب نبوده و نمی توانند درزها را به خوبی پوشش دهند یا از آلودگی حفظ کنند. در این میان ماستیک با چسبندگی بالا و پوشش دهی عالی به عنوان بهترین روش در درزگیری مورد استفاده قرار می گیرد. ماستیک در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی و عوامل خارجی از خود مقاومت نشان می دهد و مانع از آلودگی و خرابی نمای ساختمان یا سایر مکان های مورد استفاده خواهد شد.

ماستیک پلی یورتان و ویژگی های آن

یکی از قوی ترین و پرکاربردترین نوع ماستیک ها، ماستیک پلی یورتان است که برای پوشش درزهای پوشش آلومنیومی نما مورد استفاده قرار می گیرد. درزهایی که در مکان های پر رفت و آمد بوده، بیشتر مستعد خرابی و تغییر شکل هستند، می توان از ماستیک پلی یورتان برای این نوع درزها استفاده کرد. همانطور که گفته شد، ماستیک پلی یورتان از مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشعه ی UV خورشید برخوردار است و پس از اجرا به سرعت خشک می شود. دوام بالا و خاصیت ضد خزه و جلبک بودن آن نیز از جمله ویژگی مثبت دیگر پلی یورتان است.

ماستیک قیری و کاربردهای آن

برای استفاده از ماستیک قیری باید به نوع درز و محل قرار گیری آن دقت نمود و قبل از خرید ماستیک به فروشندگان و افرادی که در کار ماستیک مشغول به فعالیت هستند از عمودی یا افقی بودن درزها بگویید. ماستیک های قیری در دو نوع سرد اجرا و گرم اجرا هست که درجه حرارت محل به کارایی و انتخاب نوع ماستیک قیری کمک می کند.

ماستیک پلی سولفاید چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ماستیک پلی سولفاید به صورت دو جزئی تولید می شود و بر پایه رزین است. در تولید ماستیک پلی سولفاید از روش هوشمندانه ای استفاده شده است که برای درزهای افقی از ماستیک مایع پلی سولفاید و برای درزهای عمودی از ماستیک خمیری باید استفاده نمود. تولید ماستیک در دو نوع خمیری و مایع انتخاب بسیار بجایی است که مانع از شار گرفتن ماستیک روی سطوح عمودی می شود.  این ماستیک بی نظیر بر روی انواع متریال و سطوح مختلفی همچون سیمان، چوب، فلز و غیره به راحتی قابل اجراست و دوام مقاومت بالایی نیز دارد.

ماستیک سرد اجرا و کاربردهای آن

ماستیک سرد اجرا در گروه ماستیک های تک جزئی دسته بندی می شود و بر پایه ی قیر اصلاح شده، الیاف و حلال های هیدروکربنی است. این ماستیک به صورت خمیری قابل استفاده است که با ماله به آسانی بر روی سطوح مختلف بدون محدودیت اجرا می شود.

ماستیک گرم اجرا چه ویژگی هایی دارد؟

ماستیک گرم اجرا بر پایه ی لاستیک بیتومن است و در حرارت و دمای بالا اجرا می شود. تفاوت ماستیک گرم اجرا با ماستیک سرد اجرا در مقاومت آن هاست که مقاومت این ماستیک از ماستیک نوع سرد آن بسیار بیشتر است. ماستیک گرم اجرا را کاملا گرم می نمایند تا حدی که حالت روان به خود بگیرد و سپس در محل ریخته تا درزها به خوبی پوشش دهد. حداکثر دمای مجاز 190 درجه سانتی گراد توصیه می شود.

خرید ماستیک

ماستیک اپوکسی چیست؟

این نوع ماستیک در ساختمان سازی نیز کاربرد و قابلیت هایی فراوانی از خود نشان می دهد. ماستیک اپوکسی بر پایه ی رزین است که در ترکیب با رزین های پلیمری تولید می شود و خاصیت الاستیسیته و چسبندگی بسیار بالایی دارد. تنوع رنگ در ماستیک اپوکسی باعث شده بهترین نوع ماستیک ها در صنعت ساختمان باشد.

معایب ماستیک

  1. ماستیک ها بر روی انواع درز با طول های مختلف کاربرد ندارند، هرچند هم که قابلیت انعطاف پذیری و مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.
  2. سطوحی که از جابجایی دائمی و بسیار زیاد برخوردارند برای اجرای ماستیک مناسب نبوده و بهتر است برای سطوحی که فشار ثابت به آن ها وارد می شود استفاده گردد.
  3. ماستیک در لایه های نازک عملکرد خوبی ندارد. باید به صورت لایه ای کاملا ضخیم در درز و محل مورد نظر اجرا شود.

نکات ایمنی در زمان کار با ماستیک

  • قبل از اجرای ماستیک، سطح زیر کار را به خوبی از آلودگی ها، گرد و غبار تمیز نمایید.
  • از پرایمر مخصوص قبل از اجرای ماستیک استفاده شود و مدت زمانی را برای خشک شدن کامل آن اختصاص دهید.
  • عمل آوری بهینه ی ماستیک تمام شود و پس از آن اقدام به اجرا نمایید.
  • دمای اجرا هنگام کار با ماستیک گرم اجرا نباید زیاد باشد، تا از سوخته شدن آن جلوگیری نماید.

جهت دریافت قیمت ماستیک و سفارش ماستیک با شماره های زیر تماس بگیریرد:

۰۲۱۲۶۸۵۰۲۶۴

۰۲۱۸۸۶۴۸۸۹۳

 

نویسنده: آمنه ظریفی

گروه تولید محتوای طراحی سایت باران

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
خیلی ها میخوان بدونن که از کجا ماستیک با قیمت ارزان و اورجینال میتونن بخرن، شرکت داتیک عمران یکی از پخش کننده های عمده ماستیک هست که میتونید با اطمینان ازش خرید کنید
امتیاز
41star1star1star1stargray
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com