بازسازی ساختمان

نقاشی ساختمان با مولتی کالر تهران

در نقاشی ساختمان علاوه بر اجرای رنگ پلاستیک ، اجرای رنگ روغنی ، رنگ بلکا ، رنگ‌های مولتی‌ کالر حائز ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند که این رنگ را از سایر رنگ‌ها جدا کرده و به آن اولویت می بخشد. رنگ مولتی کالر رنگ جدیدی است که دو یا سه رنگ باهم اسپری می شود . از لحاظ بهداشتی رنگ سالمی است چون قدرت تنفس دارند و اگر خوب و اصولی اجرا شود خیلی مقاوم می باشد . رنگهای مولتی کالر رنگهای مدرن و دکوراتیو می باشند در طرحهای متنوع و ترکیبی از چندین رنگ در کنار یکدیگر که تحول جالبی در دکوراسیون و نقاشی منازل و دفاتر کار ایجاد کرده است .

این رنگها دو نوع می باشند :
رنگهای مولتی کالر و مولتی اسپک

در سالهای اخیر رنگهای مولتی کالر در کارخانه های داخل کشور به تولید رسیده که با استقبال قابل توجهی روبرو شده است .

 رنگ مولتی کالر فوق‌العاده تزئینی‌ و در طرح‌های گوناگون و رنگ‌های مختلف موجود است. با توجه به فرمولاسیون خاص، امکان ساخت رنگ‌های متنوع و منطبق با هر سلیقه برای برپایی سطوحی زیبا و چشم‌ نواز در بیش از ۴۰ ترام گوناگون را فراهم می‌کند.

قابل اجرا بر روی سطوح‌ مختلف است. رنگ‌های مولتی‌کالر دکوراتیو بوده و یک لایه نازک بر روی سطوح ایجاد می‌نماید و زیاد پسندیده برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن، کنتیکس و … است.

بافت ویژه این رنگ و مات و کم‌جلا بودن آن، مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح ذیل شغل را در خود محو می‌کند./ نقاشی ساختمان

از آن جایی که ذرات معلق هوا و دودها را به دیوار جذب نمی‌کند، برای محیط‌های پرترافیک و یا پر رفت‌و‌آمد مشابه راه‌پله‌ها بسیار مناسب است.

آسیب‌دیدگی به سادگی با مواد کم و به بهترین وجه قابل ترمیم است.

از آنجایی‌ که رنگ‌های مولتی‌کالر برخلاف رنگ‌های موجود در بازار مانند اجرای رنگ پلاستیک ، اجرای رنگ روغنی و رنگ بلکا جهت اجرا به هیچ‌گونه حلال و ترکیبات نفتی مرسوم وابسته نیست، بدون بو بوده و در مکان‌هایی که امکان تهی سازی کامل و طولانی مدت وجود ندارد، نظیر منازل، ادارات، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل‌ها و … به‌راحتی قابل اجرا می‌باشد.

موارد ذیل از جمله ویژگی‌های رنگ مولتی کالر ا‌ست:

اجرای سریع و آسان طی یک مرحله و توسط اسپری کردن رنگ

توجیه اقتصادی به انگیزه قابلیت پوشش‌دهی زیاد، سرعت تند اجرا و کاهش نیروی کار

مقاومت بالا در برابر جذب دوده، غبار و ذرات معلق در هوا (آنتی استاتیک) که در نتیجه هزینه تمیز کاری و نگه‌داری را تقلیل داده، آن را بهداشتی می‌کند.

قابلیت شستشوی آسان و کامل با آب و سایر شوینده‌های مرسوم خانگی و حائز مقاومت عالی در مساوی رطوبت و شستشو

بدون پوسته شدن، رنگ پریدگی و زرد شدن: رنگ‌های مولتی‌کالر با ایجاد سطحی با دوام و استثنایی درمقابل رنگ پریدگی، زرد شدن، پوسته شدن، خراشیدگی و از بین رفتن لایه رنگ روی سطح، زیاد مقاوم است./ آموزش نقاشی ساختمان

ضد باکتری: به علت مواد تشکیل‌دهنده این رنگ، زمینه پسندیده برای رشد باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها، جلبک‌ها، خزه‌ها و … فراهم نمی‌باشد. به عبارتی این رنگ‌ها خاصیت ضد آب داشته، ضد شوره، خزه و رطوبت است.

امکان پوشش‌دهی بر روی سطوحی که دور از دسترس هستند از جمله لوله‌ها و رادیاتورها

کم‌ بو یا بی‌ بو: بعد از اجرا، بعد از مدت اختصار بو در محیط باقی نمی‌ ماند.

ضربه‌ پذیر و ثابت در برابرتغییر حجم سطوح یا قالب‌ هاست. به دلیل کشش سطحی بالا در روبرو تغییر حجم سطح تحتانی و ترک‌ های مویی پایداری می‌ نماید.

در مدت کوتاه خشک می‌شود. بر روی سطوح گچی و سیمانی در کمتر از یک ساعت و بعد از گذشت سه روز کاملا خشک ‌شده و پس از آن قابل شستشو است.

مولتی کالر

آماده سازی سطوح جهت اجراء
سطح زیر کار رنگ  نقاشی ساختمان با مولتی کالر برای انجام عملیات  نقاشی ساختمان باید خشک و تمیز بوده و عاری از هرگونه آلودگی، چربی و دوده باشد. همچنین پیش از اجرا بر روی سطوح فلزی از قبیل تخت فلزی، کابینت و … زنگ زدگی و ضایعات فلزی باید پاک شود. سپس رنگ با دستگاه مخصوص (آدمک) با اسپری کردن اجرا می‌شود. البته بهتر است جهت محافظت بیشتر چوب و فلز قبل از رنگ مولتی کالر از یک دست رنگ روغنی استفاده شود. قبل از باز کردن، قوطی را بخوبی تکان داده و سپس استفاده شود. برای به هم زدن محتوی قوطی به هیچ وجه نباید از جسم خارجی استفاده شود و رنگ مولتی کالر باید با اسپری (پمپ باد) و با دستگاه مناسب (آدمک) اجرا شود.

برای اجرای رنگ مولتی کالر اسپری گان‌های مخصوصی وجود دارد (آدمک) که گالن این رنگ مستقیماً درون دیگ این نوع اسپری قرار می‌گیرد و بر روی سطوح مورد نظر اسپری می‌شود. البته نقاشان با تجربه به وسیله تغییراتی در پیستوله‌های معمولی مولتی کالر را اسپری می‌کنند که البته این کار توصیه نمی‌شود. مولتی کالر قابل اجرا با قلم و غلطک و … نیست. نوع استاندارد اجرای مولتی کالر شباهت زیادی به رنگ روغنی دارد. به این ترتیب که باید سطح گچی مثل رنگ روغنی، روغن الیف و بتونه کامل شود و دو دست رنگ روغنی اجرا شود و سپس رنگ مولتی کالر بر روی زیرسازی روغنی اجرا شود. البته در نوع ارزانتر اجرا می‌توان زیر کار را رنگ پلاستیک زد و سپس مولتی کالر را اجرا نمود. همچنین می‌توان از زیر سازی رنگ آکریلیک نیز استفاده کرد. برای اجرا بر روی دیوار رعایت فاصله ۳۰ سانتیمتر از دیوار الزامی است و بایستی اجرا بصورت عمودی و افقی باشد و همچنین مچ دست ثابت نگه داشته و میزان فشار باد دستگاه مولتی کالر به روی ۳ باشد .

ویژگی های رنگ مولتی کالر :
مقاومت بالا در برابر جذب ذرات معلق در هوا (آنتی استاتیک) : که نتیجتا هزینه های تمیز کاری و نگهداری را تقلیل داده و بهداشتی می باشد .
ضد باکتری ، ضد ترک ، مقاوم در برابر آتش ، 100% قابل شستشو
قابلیت ترمیم : در صورت آسیب دیدگی به سادگی با حداقل مواد و به بهترین وجه ممکن قابل ترمیم است .
اجرای ساده : کاربرد آسان طی یک مرحله و توسط اسپری مخصوص
عدم نیاز به هرگونه حلال
عدم پوسته شدن ،رنگ پریدگی و زرد شدن : رنگ های مولتی کالر آریا با ایجاد سطحی با دوام و استثنایی در مقابل رنگ پریدگی ،پوسته شدن ، زرد شدن ، خراشیدگی و از بین رفتن لایه رنگ روی سطح بسیار مقاوم و شفاف است .
شرایط نگهداری : در محیط خشک و خنک نگهداری شده و از یخ زدگی و گرم شدن بیش از حد جلوگیری شود .
قابلیت تنفس : رنگ های مولتی کالر آریا به دلیل داشتن تنفس در مقابل رطوبت مقاوم هستند و تحت تاثیر رطوبت پوسته و طبله نمی شوند .
تنوع رنگ با توجه به فرمولاسیون خاص امکان ساخت رنگهای متنوع منطبق با هر سلیقه برای ایجاد سطوحی زیبا وچشم نواز را فراهم میکند .
توجیه اقتصادی: قابلیت پوشش دهی زیاد ،کاهش زمان ونیروی انسانی جهت اجرا وحذف تینر از عوامل توجیه اقتصادی رنگهای مولتی کالر میباشد .
ضخامت کم
به خاطر پوشش لایه به لایه به سطح زیرین کمک می کند تا ذرات میکروسکوپی بخار آب سطح کار از آن خارج شده و باعث پوسته شدن ، زرد شدن و شوره زدن رنگ نگردد.
قدرت چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح زیرکار دارد .
خرابی سطح زیر کار را در خود محو می‌کند همچنین آنتی استاتیک است و ذرات معلق در هوا و دوده‌ها را به خود جلب نمی‌کند ./ رنگ آمیزی آپارتمان
رنگ‌های مولتی کالر در برابر رنگ‌بری اشعه ماوراء بنفش مقاومند و امکان جابجایی وسایل نصب شده بدون تغییر رنگ محسوس زیر آنها به سطوح مجاور وجود دارد.

نقاشی ساختمان با مولتی کالر
نکات قابل توجه در هنگام اجرای رنگ مولتی کالر :
به هیچ عنوان حلال نفتی را به رنگ مولتی کالر نباید اضافه کرد. البته به اضافه کردن آب نیز نیازی نیست. ولی در صورت لزوم به مقدار کم مانعی ندارد.
اگر دستگاه آدمک کثیف باشد و تکه‌های رنگ خشک شده قبلی در قسمتی از مسیر حرکت رنگ، گیر کرده و مجرای حرکت رنگ تنگ شده باشد، باعث خرد شدن فلک‌ها (رگه‌های رنگی) می‌شود. همچنین اگر فشار هوای پیستوله زیاد باشد نیز همین اتفاق می‌افتد.
شماره نازل پیستوله نباید کم باشد. بهترین شماره نازل ما بین ۲ تا ۲/۲ است.
از پیستوله معمولی به جای دستگاه آدمک استفاده نباید کرد.
رنگ مولتی کالر را فقط باید در یک مرحله اجرا کرد.
پس از هر بار رنگ آمیزی باید دستگاه را تمیز کرد تا کیفیت کار خراب نشود./ رنگ آمیزی منزل
بهترین روش هم‌ زدن رنگ مولتی کالر این است که قوطی رنگ را به صورت سروته بر روی زمین می‌گذاریم. پس از ۳۰ دقیقه قوطی را میان دو دست خود گرفته بطوری که سروته قوطی میان کف دست‌های ما قرار گیرد و سپس چپ و راست تکان می‌دهیم.
نحوه تمیز کردن دستگاه آدمک به این صورت است که پس از هر بار مصرف مقداری آب درون دستگاه گذاشته و به بیرون بپاشید .
شرایط جوی مناسب برای اجرا:
با توجه به اینکه در داخل ساختمان اجرا می‌گردد، در صورتی که ساختمان دارای سیستم گرمایشی باشد، رنگ مولتی کالر در هر شرایط جوی قابل اجراست ولی بطور کلی عملیات نقاشی باید بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد انجام شود./ بازسازی ساختمان

شرایط نگهداری :
تا زمانی که رنگ تازه است از انجام عملیاتی که باعث ایجاد گرد و غبار گردد خودداری شود. همچنین باید از خراشیدن، ضربه زدن و کثیف کردن محل‌های نقاشی شده خودداری شود .

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com