بازسازی ساختمان

مزایا و معایب رنگ کنیتکس

کنیتکس در رودهن

باید کنیتکس را از جمله پوشش هایی با ویژگی های مهم برشمرد که افراد زیادی با شناخت مزایا و معایب رنگ کنیتکس به استفاده از این پوشش روی آورده اند و امروز در بسیاری از کشور های دنیا از رنگ کنیتکس استفاده می شود. این رنگ در ترکیبات خود موادی چون پنبه نسوز و پرلیت و رزین سنتیک داشته و انواع مختلفی چون کنیتکس اکرولیک و کنیتکس روغنی و کنیتکس پلاستیک را دارا می باشد.

برای اجرای کنیتکس نما نیاز به ابزار های مخصوصی بوده و ضخامت رنگ کنیتکس در مقایسه با پوشش های دیگر بیشتر می باشد. این پوشش قابلیت استفاده در هر نوع آب و هوایی را داشته و می توان در مناطق سردسیر و گرم سیر از آن استفاده کرد. از سویی کنیتکس طول عمر بالایی داشته و در صورت اجرا درست و استفاده از برندهای با کیفیت امکان استفاده از آن برای سالها وجود خواهد داشت.

مزایای پوشش کنیتکس

این رنگ قابلیت پوشاندن ترک های جزئی بر روی سطح را دارا می باشد اما باید توجه داشت باید ترک های عمیق به صورت اصولی ترمیم و زیرسازی انجام شود زیرا امکان بروز ترک بعد از مدتی وجود خواهد داشت. بافت ناهموار رنگ کنیتکس نیز سبب شده تا ویژگی عایق آکوستیک و صوتی را داشته باشد. از سویی با توجه به اینکه انواع مختلفی چون روغنی و پلاستیک و اکرولیک دارد باید بر اساس اینکه سطح داخلی است یا خارجی از نوع مناسب برای این کار بهره گرفت.

برخی از نمونه های کنیتکس نیز به دلیل داشتن ویژگی قابلیت شستشو امکان تمیز کردن در صورت کثیفی را دارا می باشند. چون در ترکیبات این رنگ پرلیت وجود داشته تنفس بالایی را دارد و قسمتی ار رطوبت را پس خواهد داد. این رنگ می تواند با هر ضخامتی پوششی ضد سایش و خوردگی را به وجود بیاورد و از خوردگی و سایش جلوگیری کند. همچنین تنوع رنگ و طرح و بافت نیز سبب شده تا بر اساس نیاز از آنها استفاده کرده و سطح زیبا و متفاوتی را به وجود بیاورد.

مزایا و معایب رنگ کنیتکس

معایب پوشش کنیتکس

اولین مورد از عیب های کنیتکس را باید بنزین بودن حلال رنگ کنیتکس برشمرد که باعث می شود تا در هنگام اجرا نیاز به دقت بیشتری باشد تا منجر به بروز آتش سوزی در محل نشود ضمن اینکه بوی بنزین نیز تا مدتی وجود دارد. از طرف دیگر کنیتکس روغنی در ترکیب خود مواد شیمیایی داشته و به دلیل بوی نامطبوع امکان استفاده سریع از محیط کمی سخت می شود. مورد آخر اینکه این رنگ در مقایسه با پوشش های دیگر در برار نور خورشید مقاومت کمی داشته و طی زمان ممکن اسن کیفیت خود را از دست بدهد.

نحوه ترمیم ترک های کنیتکس نما

برای ترمیم کردن کنیتکس باید نهایت دقت انجام شده و از برس رنگ برای ترمیم استفاده نشود زیرا ممکن است کار را سخت تر نماید. از آنجایی که کنیتکس ویژگی های مختلفی دارد در صورت بروز ترک در آن امکان نفوذ آب به پشت آن و یا از بین رفتن مزیت های مختلف وجود داشته و باید سریع محل مورد نظر ترمیم گردد. برای ترمیم نیز کمی رنگ کنیتکس و یک چوب کبریت کافی می باشد تا بتوانید با آن رنگ را در محل مورد نظر قرار داده و رنگ به خوبی در آن قرار بگیرد و ترک را پوشش بدهد. امیدواریم این مطلب در مورد مزایا و معایب رنگ کنیتکس برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل برای شناخت بهتر رنگ کنیتکس مقالات بیشتری در سایت در این زمینه وجود داشته که می توانید آنها را مطالعه نمایید.

نحوه تمیز کردن کنیتکس نما

کنیتکس نیز ممکن است مانند هر پوشش دیگری به مرور زمان و یا به دلایل مختلف کثیف شود و نیاز باشد تا این پوشش تمیز شود. برای کنیتکس هایی که قابلیت شستشو را دارند شما می توانید با شیلنگ آب این کثیفی ها را از بین ببرید و در صورتی که باز هم کثیفی ها از بین نرفت باید از کمی صابون به همراه برس دانه ریز استفاده کرده تا آلودگی ها از بین برود و بعد با شیلنگ آب به صورت کامل سطح را تمیز نمایید.

منبع: وبسایت بازسازی ساختمان

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com