بازسازی ساختمان

نکات مهم زیر سازی کنیتکس

کنیتکس در جاجرود

کینیتکس یکی از پرطرفدارترین پوشش هایی است که کارکردهای زیادی دارد و نیازمند زیرسازی کنیتکس برای ایجاد شرایط لازم برای اجرای بهتر این پوشش است و از طرفی کار به خوبی انجام شده و همچنین عمر مفید کینیتکس افزایش می یابد. این پوشش ها دارای خواص زیادی از جمله خاصیت ارتجاعی و پوشانندگی بالا و قابل استفاده برای انواع سطوح و همچنین قابلیت شستشو و اجرای سریع  که همگی باعث شده انتخاب بسیاری از افراد باشد.

پیاده سازی رنگ نمای کینتکس

برای اجرای کینیتکس پس از آماده شدن رنگ مورد نظر باید فونداسیون کینیتکس انجام شود تا شرایط مرحله بعدی فراهم شود. می توانید از پمپ باد یا غلتک استفاده کنید و این باعث افزایش تنوع عملکرد شده است. حتی بعد از زیرسازی ، برای آماده سازی سطح برای اجرای رنگ کینیتکس، باید از پوشش مخصوص پرایمر استفاده کنید.

نقش زیرساخت کنیتکس

دوام و زیبایی کنیتکس به درست انجام شدن فونداسیون یا زیرسازی مربوط می شود. به عنوان مثال اگر این کار به خوبی انجام نشود و ترک ها یا سوراخ ها و امواج از بین نرود، ممکن است پس از اجرای کینتکس، ترک هایی مشاهده شود و کیفیت کار کاهش یابد. از طرفی چسبندگی سطح ارتباط مستقیمی با کیفیت زیرسازی دارد و در صورت وجود گرد و غبار روی سطح، پوشش کینتکس می تواند چسبندگی خود را از دست داده و سطح مورد نظر آسیب پذیر شود.

نکات مهم زیر سازی کنیتکس

مراحل زیر سازی کنیتکس

مشکلات را برطرف کنید

هر سطح ممکن است دارای عیوب متفاوتی باشد، مانند ترک بر روی سطح یا امواج روی سطح، یا در صورت وجود درز و ترک. این موارد باید حذف شوند زیرا ممکن است بعد از اجرای کینیتکس روی ظاهر تأثیر بگذارد یا بعد از مدتی ترک های عمیق ایجاد شود. البته کنیتکس با دانه بندی متوسط ​​می تواند ترک های کوچک را برطرف کند. به طور کلی سطح باید یکنواخت و صاف باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود. گچ و سیمان می تواندبه شما کمک زیادی در این مورد کند.

تمیز کردن سطوح

در مرحله اول باید سطح مورد نظر را برای کنیتکس تمیز کنید. این کار به گونه ای انجام می شود که گرد و غبار و کثیفی روی چسبندگی کینیتکس تاثیری نداشته باشد و اجرای کنیتکس سریع بوده و حتی پس از اجرا نیز هیچ مشکلی از جمله از بین رفتن چسبندگی کینیتکس ایجاد نشود. می توانید از صابون و آب گرم و پارچه یا اسفنج برای تمیز کردن سطح مورد نظر خود استفاده کنید. اگر سطح چسبنده است، می توانید از محلول فسفات سدیم نیز برای تمیز کردن استفاده کنید.

خشک کردن سطح

اگرچه کنیتکس را می توان برای هر نوع سطحی اجرا کرد، اما اجرای آن بر روی سطحی که دارای رطوبت است باعث کاهش چسبندگی کنیتکس می شود و این نیز بر روند اجرا و طول عمر کینیتکس تاثیر مستقیم می گذارد. پس از تمیز کردن سطح مورد نظر، می توانید سطح مورد نظر را با یک پارچه پاک کنید تا کیفیت عملکرد بهبود یابد.

اجرای پرایمر

پس از انجام مراحل فوق می توانید یک لایه پرایمر به سطح مورد نظر نیز بزنید. دلیل انجام این کار به این دلیل است که چسبندگی سطح را افزایش می دهد و علاوه بر سهولت اجرای رنگ کنتکس، با افزایش چسبندگی باعث افزایش طول عمر کینتکس نیز می شود و از بروز مشکل پس از اجرا جلوگیری می کند. یکی دیگر از مزایای مهم این قسمت جلوگیری از زرد شدن آب و یا پیدایش لکه های زرد پس از اجرا کنیتکس می باشد.

 

سخن پایانی

با اجرای کنیتکس می توانید تجربه زیادی کسب کنید و از آن در اجراهای بعدی استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم به زیرسازی کنیتکس و مراحلی که باید قبل از اجرای رنگ کنیتکس انجام شود، بپردازیم. سایر مقالات سایت از جمله نکات خرید رنگ کنیتکس و مراحل اجرای کنیتکس می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی کند که می توانید در سایت مطالعه کنید.

منبع: سایت بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com