بازسازی ساختمان

مواد تشکیل دهنده کنیتکس

رنگ کنیتکس

امروزه استفاده از رنگ کینیتکس برای فضاهای مختلف داخلی و خارجی افزایش یافته است و این رنگ به دلیل مواد تشکیل دهنده کنیتکس، مزایا و معایب متفاوتی دارا است. کنیتکس را می توان برای نمای ساختمان یا سطوح داخلی مانند مغازه ها و مکان های پرتردد استفاده کرد. علاوه بر این کنیتکس دارای انواع مختلفی از جمله کنیتکس روغنی، کنیتکس پلاستیکی و کنیتکس اکریلیک است که هر کدام خواص خاص و کاربرد های خود را دارند. کنتکس بر اساس دانه بندی به دانه ریز، دانه متوسط ​​و دانه درشت تقسیم می شود که هر کدام بافت متفاوتی را بر روی سطح مورد نظر شما ایجاد می کنند.

مواد تشکیل دهنده کنیتکس اکرولیک

رنگ کنیتکس اکرولیک توسط شرکت های مختلف و در انواع مختلف از جمله کنیتکس ممتاز صادراتی و کنیتکس سوپر صادراتی عرضه می شود، اما ترکیبات این نوع رنگ ها مشابه بوده و شامل انواع رزین های اکریلیک و الیاف مصنوعی در گریدهای مختلف و اکسیدهای تیتان، بنتونیت ، آب آشامیدنی، پرلیت، بی کربنات کلسیم در مش های مختلف، پودر میکا، اکسید زنگ، ضد کپک، ضد یخ، فرمالین، ضد قارچ و پودر تالک بوده و این ترکیبات باعث شده تا کنتکس اکریلیک دارای عملکردهای فراوانی باشد و کاربرد آن در مقایسه با سایر کنیتکس ها بیشتر باشد.

مواد تشکیل دهنده کنتکس روغنی

رنگ کنیتکس روغنی بیشتر برای سطوح خارجی استفاده می شود و ضد آب و قابل شستشو است. از ترکیبات این نوع کنتکس باید رزین های آلکیدی، اکسید تیتان، پرلیت، حلال های مخصوص، الیاف مصنوعی در درجات مختلف، اکسید زنگ، بنتونیت، پودر تالک، بی کربنات کلسیم در مش های مختلف، کبالت، کلسیم و پودر میکا نام برد که این نوع کینتکس بوی نامطبوعی دارد و در اجرا خطر آتش سوزی دارد و بیشتر برای فضاهای بیرونی استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده کنیتکس

مواد تشکیل دهنده کنیتکس پلاستیک

نوع دیگری از رنگ های کنیتکس ، رنگ کنیتکس پلاستیک است که بیشتر برای فضاهای داخلی استفاده می شود زیرا قابل شستشو نیست، بوی بد نمی دهد و سریع خشک می شود و مواد تشکیل دهنده آن شامل انواع رزین های کوپلیمری و کربنات کلسیم ضد آب، فرمالین و الیاف مصنوعی در کیفیت های مختلف، آمونیاک، اکسید تیتانیوم، قارچ کش و پرلیت است.

کلام اخر

ترکیبات انواع کنیتکس شبیه هم هستند اما در انواع مختلف این ترکیبات متفاوت هستند و همین امر باعث خواص متفاوت و کاربردهای متفاوت شده است. علاوه بر این، شرکت های مختلف انواع مختلفی از این نوع کنتکس را تولید می کنند که هر کدام از آن ها تفاوت جزئی در ترکیب دارند و از طرفی می توانند سطح بیشتری را پوشش دهند و یا از طول عمر، دوام و مقاومت بیشتری برخوردار باشند. آگاهی از مواد تشکیل دهنده کنیتکس و مشخصات فنی آن برای افراد شاغل در این حوزه ضروری است و این افراد می توانند بر این اساس کیفیت و عمر مفید کنتکس را درک کنند. در سایت شما می توانید مقالات مفید دیگری در این زمینه بخوانید.

منبع: سایت بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com