بازسازی ساختمان

شباهت ها و تفاوت های رولکس و کنیتکس

کنیتکس در بومهن

تفاوت های رولکس و کنیتکس بسیار کم است و ممکن است بسیاری از افراد متوجه تفاوت این دو نوع پوشش نشوند و آنها را یکسان بدانند و در این مقاله قصد داریم تا در مورد این تفاوت ها و ویژگی هایی که هر کدام از این رنگ ها دارا می باشند صحبت نموده تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست بیاورید و برای سطوح داخلی خود بهترین پوشش را متناسب با نیاز و ویژگی های هر کدام از این رنگ ها انتخاب نمایید.

پوشش کنیتکس

رنگ کنیتکس از جمله پوشش های شناخته شده ای است که سالیان سال است که در ایران استفاده می شود و تاریخچه آن مرتبط با استفاده از کنیتکس به عنوان پوشش مقاوم برای ناو های آمریکایی بود که به دلیل مقاومت زیاد آن در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی بوده است و امروزه در ایران نیز این پوشش برای انواع سطوح داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و انواع مختلفی را دارا است که به آنها اشاره می نماییم.

از ترکیبات کنیتکس باید به پنبه نسوز و پرلیت و میکا و الیاف مصنوعی در گریدهای مختلف اشاره نمود که سبب شده است تا این پوشش سلولزی بتواند ویژگی های خاص خود را دارا باشد . ویژگی دیگر این نوع پوشش بافت دار بودن آن می باشد که در صورت استفاده از دانه بندی مختلف بافت های متنوعی بر روی سر به وجود می آید و از جمله این دانه بندی ها باید به پلی تکس یا بدون دانه و یا ریز دانه و یا متوسط دانه اشاره نمود که می توانید آنها را انتخاب نمایید. استفاده از دانه بندی های درشت تر می تواند سبب شود تا ایرادات سطح چون ترک و سوراخ ها پوشیده شود و نیاز به زیرسازی نباشد.

این نوع پوشش انواع مختلفی را دارا است از جمله کنیتکس پلاستیک که با توجه به آن که بر پایه آب بوده سریع خشک شده و بوی بدی نیز ندارد اما چون ضد آب نمی باشد بیشتر برای سطوح داخلی استفاده میشود و کنیتکس روغنی نیز بر پایه تینر یا بنزین بوده و به همین علت ضد آب میباشد اما چون بوی بد داشته و از خطر آن زیاد است بیشتر برای فضاهای خارجی مورد استفاده قرار میگیره و نوع سوم نیز کنیتکس اکریلیک می باشد و ترکیبی از ویژگی های هر دو است و برای هر نوع سطحی مناسب می باشد و استفاده از آن بسیار بیشتر از دو نوع دیگر است.

شباهت ها و تفاوت های رولکس و کنیتکس

پوشش رولکس

پوشش رولکس بسیار شبیه به کنیتکس بوده و تفاوت آن نیز بسیار جزئی می باشد و از این رو بسیاری ممکن است نتوانند تفاوت این دو نوع پوشش را تشخیص بدهند. از ترکیبات رولکس میتوان به رزینهای کوپلیمر و اکسید تیتان و بی کربنات کلسیم در مش های مختلف و الیاف مصنوعی در گریدهای مختلف و آب اشاره نمود که ویژگی های نزدیک به کنیتکس را به ارمغان می آورد. از سوی دیگر این نوع پوشش روش اجرای خود را داشته و می توان برای جلوگیری از طبله و ریزش و زرداب از پرایمر مخصوص یا چسب آکاکیم استفاده نمود.

تفاوت های رولکس و کنیتکس

با ویژگی های هر نوع پوشش آشنا شده اید می توانید بدانید که شباهت های هر دو بسیار زیاد است اما این دو پوشش دارای تفاوتهایی با یکدیگر می باشد که مهمترین آن ظاهر آنها می باشد و رولکس ظاهر متنوع تر و زیباتری را در مقایسه با کنتکس دارا می باشد و همچنین بافت نرم تر و ظریف تری را نسبت به کنیتکس دارا است. روش اجرای هر دو نیز متفاوت بوده و کنیتکس به صورت یک مرحله اجرا شده و با آماده شدن رنگ و روی سطح پاشیده می شود و سطح مورد نظر شکل می گیرد اما برای اجرای رولکس کار به دو مرحله انجام میشود و یک رنگ زیرین انجام می شود و رنگ دیگر به عنوان رنگ رویه بر روی آن اجرا می‌شود که جلوه زیباتری را به وجود می‌آورد. همچنین به دلیل زیبایی رولکس استفاده از آن برای محیط های پر رفت آمد چون فروشگاه و راه پله ها و سالن ها بیشتر می باشد.

منبع: سایت بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com