بازسازی ساختمان

آموزش پتینه کاری تا انجام کار

خانه به دلیل اینکه محل استراحت افراد یک خانواده آموزش پتینه کاری می باشد دارای استاندارد ها و ضوابط خاص خود می باشد و طراحی داخلی برای این فضا بسیار مهم است .
از مسائل مهم در طراحی خانه ، در نظر داشتن فضاهای خصوصی و عمومی  خانه می باشد واین مسئله چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

فضای خصوصی

فضایخصوصی به فضاهایی اطلاق می شود که مختص افراد ساکن در خانه می باشد مانند اتاق های خواب ، حمام و مانند آن که افراد غریبه استفاده ای از آنها ندارند.

فضای میانی

فضای میانی فضایی است که در صورت وجود صمیمیت و به خواست صاحب خانه نقاشی ساختمان افراد تازه وارد ، از آنها استفاده می کنند مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه.

فضای عمومی

به فضاهایی اطلاق می شود که تمامی افراد وارد شونده به خانه یا از آن استفاده می کنند و یا به آن اشراف دارند مانند فضای ورودی ف دستشویی ، و پذیرایی.
هر خانه خود دارای ریز فضاهایی است که در کنار هم و در ارتباط و اشتراک با یکدیگر فضای آرامشبخش منزل را فراهم می کنندمانند:
ورودی ، آشپزخانه ، نهارخوری ، سرویس های بهداشتی ، نشیمن ، اتاق خواب و پذیرایی

طراحی محیط زندگی انسانی یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت زندگی می باشد. طراحی محیط موضوعی است که زیرشاخه های فراوانی را در بر می گیرد. آنچه در نظر عموم این زیر شاخه  ها را از یکدیگرمتمایز می کند مقیاس عملکردهر یک از آنها می باشد.
طراحی شهری ، طراحی منظر ، معماری ، معماری داخلی ، دکوراسیون ، طراحی مبلمان ، و…. برخی از رشته هایی هستند که در جامعه امروز  به عنوان رشته های تخصصی طراحی محیط شناخته می شوند.
تا چندی پیش که سرعت علم به این حد نبود و دانش بشری به این حد گسترش نیافته بود ، یک طراح زبر دست می توانست همزمان طراحی شهری ، طراحی معماری ، طراحی مبلمان و اشیا را برعهده داشته باشد آموزش پتینه کاری اما این امر امروزه به سهولت امکان پذیر نمی باشد و دیگر نمی توان در جامعه  طراحان جامعی مانند داوینچی  را شاهد بود.
لیکن وجوه مشترک میان این رشته ها موجب می شود تا همواره طراحانی وجود داشته باشند که در حوزه های پیرامونی نیز دست  به طراحی برده و دست به خلق جدیدی بزنند.

 

53454

معماری داخلی از جنبه های متفاوتی ، خود را از سایر رشته های مرتبط با طراحی محیط متمایز می کند. معماری داخلی در بستر ساخته شده یک ساختمان موجود طراحی  و اجرا میشود. یک معمار داخلی علاوه بر آشنایی با کیفیات زیبایی شناسانه می بایست دارای توان تحلیل بستر و سایت ، شناخت عملکرد فضا ، آگاهی نسبت به شیوه های ساخت و اجرا و بسیاری از عوامل دیگری باشد که شاید کمتر هنرمندی نیاز به این گستره وسیع از دانش را داشته باشد.
معماری داخلی به عنوان رشته ای خاص دارای قدمت زیادی نیست. انقلاب صنعتی در اروپا ساختارهای اجتماعی  و اقتصادی رایج را دستخوش تغییرات گسترده ای ساخت و شیوه  نوینی از زندگی را برای مردم ایجاد نمود . صنعتی شدن و به تبع آن شهرنشینی منجر به پیدایش نوعی از اقتصاد سرمایه داری گردید اقتصادی که به شکل گیری طبقه اجتماعی  اقتصادی متوسط شد.
این قشر که در شهرکهای اروپایی ساکن شده بودند از اصول رفتاری پیچیده ای استفاده می کردند آنها سعی داشتند تا ثروت و آسایش تازه یافته خویش را در تمامی وجوه زندگی خود به نمایش بگذارند و ذا به تقلید از بارزه های آموزش پتینه کاری  زندگی قشر ثروتمند سنتی آن روز اروپا روی آوردند.
با انقلاب صنعتی اجزای مختلف دکوراسیون خانه ها نظیر مبلمان ، کاغذ دیواری ، انواع پارچه ها و فرش ها  تولید انبوه شدند و در مقایسه با نمونه های دست ساز از قیمت بسیار پایین تری برخوردار بودند و اذا قشر متوسط به راحتی می توانست آنها را خریداری کرده و به تقلید از طبقات اجتماعی بالا ، فضاهایی پر طمطراق  و دارای مبلمان هایی پر زرق و برق را در خانه های خود به وجود آورد.
این تغییرات باعث شد از اواخر قرن 19 میلادی آموزش رسمی  طراحی داخلی در انگلستان و آمریکا آغاز  شود.
معماری داخلی را می توان آخرین  گام معماری در شکل دهی به یک فضا دانست گامی که به طراح این فرصت را میداد تا فضای زندگی را در مقیاس  واقعی  تجربه کند. نحوه  حضور نور در فضا ،  زیر و بم فضا  رفتار و شیوه زندگی استفاده کنندگان ، تاثیر متقابل فضا و زندگی ساکنان بر یکدیگر ، زیبایی شناسی رنگها و ترکیب مصالح مختلف ، چگونگی تامین شرایط آسایش ، دشواریها و مسائل خاص اجرا ، توانمندی مجریان و سازندگان ساختمان و گروه ای بازسازی بنا و نحوه برقراری ارتباط با بنای موجود تنها بخشی از توانا یی هایی است که یک معمار و طراح داخلی باید آنها را فرا گرفته باشد.
معماری و طراحی داخلی علیرغم دشواری های گوناگون ، در جامعه آموزش پتینه کاری ایرانی در حال باز کردن جایگاه خود به عنوان یک رشته خاص و بسیار ضروری  می باشد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com