بازسازی ساختمان

آموزش پتینه کاری با کیفیت برتر

آموزش پتینه کاری در شهرسازی مدرن بعد از مکان یابی مناسب نقاشی ساختمان طرح جامع شهر از نظر وسعت ، میزان جمعیت، کاربری، و… تدوین  و بر اساس آن طرح تفضیلی تنظیم و سپس دولت ها نسبت به ایجاد زیر ساخت ها از قبیل اب و برق وراه و گاز و…..اقدام وسپس ابنیه ها با کاربری های گوناگون بر اساس طرح تفضیلی توسط سرمایه گذاران خرد و کلان بخش خصوصی و دولتی احداث می گردد.

اما شهرهای ایران حتی تهران تا این اواخر فاقد طرح تفضیلی بوده اند و از ان بدتر عدم وفاداری سازمان های مسئول از جمله شهرداری تهران به طرح تفضیلی موجود است.

توجیه شهرداری در انجام این جفا هزینه های سرسام آور اداره این  ابر شهر است  و به این بهانه تهران را به اسبی سرکش  و غیر قابل پیش بینی تبدیل نموده اند.

تهران بی مهار بصورت افقی و عمودی در حال گسترش است  و هیچ کس  از فردای این شهر چه از نظر منظر وچه جمعیت مطلع نیست.

با این روند متاسفانه  تهران هرگز به شهری استاندارد  جهت زندگی آموزش پتینه کاری تبدیل نخواهد شد و تهرانی ها با پرداخت مبالغ کلان  بخصوص در شمال شهر بجای آسایش و رفاه  صرفا نام می خرند.

این جنبش در حقیقت عکس العملی  جهانی به دستاورد های شهرسازی در عصر مدرنیسم بود،دوران عرصه بندی ، مرزبندی ف و تفکیک کاربری ها و نظامات حرکتی در شهر ، نیم قرن جدا کردن انسان ها در عرصه های شهری، نتیجه ای جز انزوای فردی و از بین رفتن کاراکتر اجتماعی شهرها نداشت .

عصر سروری و بزرگی بزرگراه ها به پایان خود رسیده بود. از همان ابتدا ، جنبش پیاده مداری با مراکز تاریخی شهرها در ارتباط تنگاتنگ بود.

هدف اول این جنبش ، مسدود کردن راه ورود سواره به بافت تاریخی شهرها به منظور محافظت از میراث تاریخی و خارج کردن اتومبیل از بافت کهن شهری بود. ولی بتدریج به ارزش های فضای شهری بر گذران اوقات فراغت توجه شد و احیای مراکز شهری با رویکرد تفرجی و حتی توریستی در دستور کار شهرها قرار گرفت.

از موفق ترین نمونه های پیاده راه ها می توان از پیاده گذر رملا در بارسلون نام برد ،حضور مردم ، رملا را به یکی از سرزنده ترین خیابان های جهان و کانون گردشگری ایالت کاتالان تبدیل کرده است .

به تازگی این جنبش در شهرهای ایران پا گرفته و شهرداری تهران نیز خیابان هایی مثل باغ سپهسالار و  هفده شهریور را به این امر اختصاص داده است . لازم به ذکر است در گذشته حداقل از دوره صفوی نیز بعضی از خیابانها  آموزش پتینه کاری مانند چهارباغ در اصفهان  نیز دارای چنین رویکردی بوده است .

مشکل اکثر طراحان ساختمان در ایران اهمیت دادن و تمرکز بیش از اندازه به فرم و مفاهیم فرمالیستی و عدم توجه به فضا به عنوان یک عنصر بسیار مهم در ساختمان است .

4564333

مقابله بیشتر معماران در طراحی تلاشی فرم گرا ست تا آسیب شناسانه.

نورگیرها که در عمده بلوک های مسکونی ، عنصری ممتد از آسمان تا همکف  محسوب می شوند ، در صورتی که توسط طراح در میان دو واحد مسکونی قرار گیرد به علت تسلط بصری احتمالی ، راهی به هیچ کدام از واحد های احتمالی همکف نخواهد داشت. و در صورتیکه نور گیر در میانه واحد هم قرار گیرد، برای واحد همکف  که بستری حیاط گونه را در اختیار دارد ، عملا بدون استفاده است ، چرا که تسلط بصری تمام واحد های بالاتر به ان وجود دارد.

در این میان بلوک هایی که طبقه همکف  خود را تماما در اختیار لابی قرار می دهند موقعیتی بسار متفاوت دارند.

فضایی روشن با برخورداری از آسمان باز در کنار مسیر های رفت و آمدی هر آموزش پتینه کاری روزه ساکنین که می تواند به عنوان فضای سوم ،متمایز از فضای درون آپارتمان و فضای شهری ، هویتی متمایز خلق کند .

در صورتیکه این فضای هیده آل به نوعی به انباری رو باز  و غیره تبدیل نشود و به فضایی خاک گرفته و فاقد جاذبه های بصری تبدیل نگردد.

تجربه (در جستجوی حیاط گمشده ) از این منظر توانسته است بدون ایجاد مزاحمت های ساختاری  با خلق فضای جاذب بصری ، بستری مناسب برای تعاملات اجتماعی  و فضای جمعی مناسب را در مقیاس آپارتمان های معمول خلق و باور پذیر نماید. و هشتی هر آپارتمان را نیز با یک باغ نیمه خصوصی دلپذیر تر و مهمانپذیر تر خواهد نمود تا دقایق انتظار در لابی قابل تحمل و دلچسب گردد.

فضای خالی در اطراف تخت باید 60 سانتی متر وجود داشته باشد . این مقدار فضا  در صورت وجود کمد موازی با تخت حتی با درهای باز ، فرد می تواند براحتی در اطراف تخت حرکت کند. همچنین باید یک میز توالت یا عسلی در طرف راست و چپ تختهای دو نفره به همراه  یک بخش بالای سر  برای گذاشتن چراغ مطالعه وجود داشته باشد. چراغ خواب ها برای روشنایی کلی اتاق خواب استفاده می شوند.
برای هر فرد ، در حدود یک متر از کمد اختصاص می یابد. اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود نداشته باشد  می توان از راهرو ها برای استقرار کمد ها استفاده کرد . در اتاق خواب حتما باید فضایی برای نصب حداقل یک آیینه قدی در نظر گرفت برای این منظور استفاده از کمد های آینه دار ارجح است .
محل استقرار تخت در اتاق خواب تاثیر بالایی بر احساسات آموزش پتینه کاری فرد و آسایش او دارد لذا محل این استقرار باید با دقت انتخاب شود.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com