بازسازی ساختمان

کنیتکس نما در داخل ساختمان

کنیتکس نما برای نصب کابینت دیواری بر روی دیوار نیاز به نقاشی ساختمان اتصالات محکمی است. در سالهای اخیر اتصالات گوناگونی ابداع شده اما متداولترین اتصال برای نصب کابینت های دیواری اتصال 45 می‌باشد که می‌توان با چوب یا فلز انجام داد. در اتصال با چوب چوبی با مقطع مستطیلی 80*16 میلی مترو طول دلخواه انتخاب کرده و با برشی 45 در وسط مقطع در جهت طولی تخته آن را دو نیم می کنیم که یکی از آنها بر روی خط های اندازه گذاری شده بر روی دیوار نصب می‌شود و دیگری بر روی کابینت قرار می گیرد.

بااین اتصال کابینت به سرعت و با دقت نصب می‌شود و قادر به تحمل بار زیادی است.

3- نصب کابینت:

پس از نصب اتصالات بر روی مکان های مشخص ابتدا کابینت های زمینی را نصب می کنیم.

پس از نصب کابینت های زمینی آنها را با یکدیگر توسط پیچ، فیکس کرده و پس از فیکس کردن آنها به یکدیگر به کمک پایه های کابینت آنها را به صورت تراز تنظیم می کنیم. پس نصب را بیت های زمینی، کابینت های دیواری را بر روی دیوار قرار داده و با یکدیگر فیکس می کنیم.

پس از نصب کابینت ها نوبت به نصب تاج زیر مهتابی و پاخور (پاسنگ) می‌رسد.

و در ادامه صفحه رویی کابینت زمینی را نصب می کنیم در نصب صفحه کابینت زمینی باید کنیتکس نما با توجه به نوع سینک و گاز محل نصب آن ها بر روی صفحه را آماده کرد و پس از نصب صفحه اقدام به نصب سینک و گاز کنیم.

4- اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینت:

پس از نصب کابینت ها در محل خود نوبت به اندازه گیری درب های کابینت ها نمای اپن و طبقات آنها می‌رسد.

در اندازه گیری طبقات باید اندازه طبقات را 1 تا 2 سانتیمتر کوچکتر از اندازه واقعی عمق کابینت در نظر گرفت.

در اندازه گیری درب ها باید به مقدار 4 تا 5 میلی متر اندازه ها کوچکتر از عرض واقعی درب باشد این عمل به منظور عمل ریگلاژکاری انجام می‌شود. به طور مثال اگر اندازه پشت عرض کابینت 50cm باشد عرض درب ما 49/5cm محاسبه می‌شود. برای اندازه گیری ارتفاع درب ها مانند اندازه گیری عرض درب عمل می کنیم با این تفاوت که ارتفاع درب های کابینت های دیواری و همین طور زمینی باید ثابت باشد.

درب ها و نمای اپن ساده پروفیلی و تمام چوب و یا مخلوطی از یکدیگر ساخت.

5- برش کاری و لبه چسبانی:

پس از اندازه گیری درب ها نمای اپن و طبقات کابینتها اقدام به برش کاری ابعاد کنیتکس نما مورد نظر می کنیم و پس از اتمام برش کاری آنها را با PVC لبه چسبانی می کنیم در لبه چسبانی درب ها و نمای اپن از نوارهای PVC با ضخامت 1 تا 2 میلی متر استفاده می‌شود و برای لبه چسبانی طبقات می‌توان از نوارهایی با ضخامت 1/0 میلی متر استفاده کرد. پس از لبه چسبانی قطعات اقدام به تمیز کردن لبه ها می کنیم.

6- نصب لولا بر روی درب کابینت:
images
پس از آماده شدن درب ها به کمک دریل با مته گازور محل نصب لولای گازور را بر روی درب ایجاد می کنیم و پس از اتمام این مرحله اقدام به نصب لولا می کنیم، محل ایجاد لولا گازور باید از لبه درب تا مرکز مته گازور حدود 22mm فاصله داشته باشد. هنگام نصب لولا باید دقت کرد لولا کاملاً موازی با لبه درب باشد تا در هنگام نصب درب بر روی کابینت دچار شکل نشویم در اینمرحله قبل از اقدام به نصب لولا باید روی سطح درب مشخص شود این عمل به دلیل جلوگیری از نمایان شدن عیب های مانند تابیدگی یا خش های شدید بر روی سطح درب می‌باشد.

7- نصب درب، دستگیره، نمای اپن و طبقات کابینت ها:

پس از آماده شدن درب ها، طبقات و نمای اپن اقدام به نصب و جاگذاری آنها می کنیم نقاشی ساختمان پس از نصب دربها اقدام به تنظیم کلیه درب با فاصله یکنواخت و منتظم نسبت به یکدیگر می نمایم که اصطلاحاً به این عمل ریگلاژکاری می گویند و در آخرین مرحله کار اقدام به تمیز کردن آشپزخانه می کنیم.

ساخت کابینت همانند دیگر اشیا نیازمند به ابزار آلات و ماشین آلات خواص خود می‌باشد که می‌توان به ماشین اره خط زن دستگاه PVC دستگاه اتصال بیسکوئیتی یا دوچلچله، اره قطع کن یا فارسی بر اره نئوپان بر، چکش بادی کنیتکس نما دریل برقی و شارژی، و حتی دستگاه های پیشرفته تر مانند CNC اشاره کرد

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com