بازسازی ساختمان

کنیتکس نما زیر نگاه مشتری

بازسازی ساختمان قرنیز ها از نظر ارتفاع در دو سایز ۷ سانتیمتری و ۹ سانتیمتری موجود کنیتکس نما هستند، از نظر طول معمولا طولی معادل ۲۸۰ سانتیمتر و یا ۳۶۶ سانتیمتر دارند و از نظر ضخامت نیز، پاشنه یا به عبارتی پایین ترین و ضخیم ترین قسمت قرنیز ۱۶ میلیمتر می باشد.سوال اکثر مشتریان اینست که کاربرد قرنیز چیست و چرا باید از قرنیز استفاده کرد؟ پاسخ به این سوال دو بخش دارد، اولین بخش مربوط به افرادی است که قصد دارند کف منزل و یا محل کارشان را لمینیت یا کفپوش کنند، در پاسخ به گروه اول باید گفت که پس از اجرای لمینیت دور تا دور کار، لمینیت ها از دیوار فاصله داشته و این فاصله را نصاب به عنوان درز انبساط در نظر میگیرد که اگر فضای مورد نظر گرم شد و لمینیت ها منبسط شدند، در اثر انبساط حاصله، به دیوار نچسبند و جای بازی داشته باشند.

 

حال اگر چنین فضایی که در حدود یک سانتیمتر باز است را به حال خود رها کنیم، علاوه بر ظاهر بسیار زشتی که پیدا میکند، محلی برای جمع شدن گرد و غبار خواهد شد. از این رو قرنیز می تواند درز انبساط لمینیت را پوشانده و کاور کند، و نکته مهم اینجاست که ۹۰ درصد زیبایی و جلوه فضایی که لمینیت شده است، پس از نصب قرنیز نمایان می شود و جلب توجه می کند. و اما بخش دوم یا گروه دوم مربوط به افرادی است که کف منزل یا محل کارشان سنگ یا سرامیک یا موکت و یا هر چیزی به جز لمینیت است و نیازی به نصب قرنیز نمی بینند، در پاسخ به این گروه باید گفته شود که تا حدودی حق با شماست و از نظر فنی اگر فضایی قرنیز نداشته باشد، هیچ اتفاقی برای آن رخ نخواهد داد، اما در صورتی که در همان فضای ساده قرنیز طرح چوب بازسازی ساختمان نصب کنید خواهید دید که تا چه اندازه زیباتر و شکیلتر جلوه می کند. از نظر معماری اگر دیوار و کف، توسط یک جدا کننده از یکدیگر جدا شوند، بسیار زیباتر خواهد بود. و همچنین از نظر عمرانی نیز، خرابی انتهای دیوار و همچنین خرابی گوشه های کف که مربوط به گچ کاری و نقاشی و بنایی می باشند، پس از نصب قرنیز پوشانده خواهد شد.

7236

اگر فضای شما کوچک است، مثلا یک سالن ۳۰ یا حداکثر ۴۰ متری دارید، قرنیز با ارتفاع ۷ سانتیمتری برای فضای شما کافیست؛ ولی در صورتی که مساحت فضای شما بیشتر از این متراژ است، پیشنهاد میکنیم از قرنیز ۹ سانتیمتری استفاده نمائید تا بیشتر جلوه کند، چرا که در فضاهای بزرگ فاصله دید از دیوارها نیز به نسبت بیشتر می شود و بلند تر بودن قرنیز این امکان را می دهد که قرنیز بهتر نشان داده شود.

انتخاب رنگ قرنیز اصلا کار سختی نیست فقط کافیست تا رنگ قرنیز را با در ورودی یا کابینت آشپزخانه و یا اگر شومینه چوبی دارید با شومینه ست کنید. ولی اگر کف را لمینیت نصب کرده اید پیشنهاد ما اینست که رنگ قرنیز را یک یا چند پرده تیره تر از رنگ لمینیت انتخاب کنید، در انتها خواهید دید که قرنیز مانند یک قاب عمل خواهد کرد و تیره تر بودن رنگ آن باعث افزایش زیبایی فضا خواهد شد.

رابیتس از طرف کارفرما خریداری می‌شود. قیمت اجرای رابیتس متفاوت است. اگر متراژ کار زیاد باشد، به صورت متری برای مجری محاسبه می‌شود و اگر کار کم باشد، مبنای قیمت‌ها متفاوت است.معمولا رابیتس‌های 13 ستون از وزن بیشتری کنیتکس نما برخوردارند و کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارند. ضمن اینکه ملات کمتری هم نیاز دارند. اما به هر حال قیمتشان از 11  و 9 ستون بیشتر است.

استفاده از رابیتس سنگین برای نما

معمولاً برای نمای ساختمان از 13ستونی سنگین‌تر استفاده می‌کنند اما در سقف‌های کاذب وزن رابیتس اهمیت چندانی ندارد و حتی کار را برای مجری سخت‌تر می‌کند. استفاده از رابیتس با وزن زیاد به این دلیل در نما مهم است که وزن سنگ را باید تحمل کند.

تصحیح یک تصور غلط

بیشتر ورق‌هایی که برای ساخت رابیتس مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی است و از کشور‌هایی مانند چین، امارات و هند وارد می‌شود.به دلیل اینکه ورق‌های داخلی تلورانس بالایی دارد، از کیفیت کار کم می‌شود اما ورق‌های چینی این مشکل را ندارند. ضمن اینکه ورق‌های اکراینی از کیفیت خوبی برخوردار است اما در بازار کمیاب است.محصولات هند هم از کیفیت خوبی برخوردار است اما اغلب بازار ورق در کنیتکس نما دست‌چین است.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com