بازسازی ساختمان

نحوه اجرای کنیتکس زیر نگاه مشتری

مدیریت پیمان هایگلاس نوعی ام دی اف است با این تفاوت که روکش آن با نحوه اجرای کنیتکس یک لایه پلکسی گلاس پوشانده می شود .

پلکسی گلاس نوعی پلاستیک می باشد که ظاهری بسیار شفاف و شبیه شیشه دارد ، جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف است این ماده نسبت به شیشه سبکتر و مقاومتر است . تخته های هایگلاس معمولا” دارای یک رو میباشند که توسط یک لایه سلفون محافظت شده و نمای طرف دیگر سفید ساده از ملامینه و یا کاغذ است .

ابعاد مورد استفاده هایگلاس برای کابینت کاران 244*122 سانتیمتر به ضخامت 17 میلیمتر میباشد .در خرید این تخته ها باید بسیار دقت داشت تا نوع مرغوب آن را تهیه کرد چراکه اگر روکش UV خوبی نداشته باشند در هنگام برش شروع به پریدگی لبه ها میکند . معمولا” نوع مرغوب آن دارای پشت ملامینه سفید است و برای هر برگ بسته بندی مجزا در نظر گرفته می شود ، تا هنگامیکه در پالت بر روی یکدیگر قرار می گیرند آسیب نبیند.

ماندگاری کابینت آشپزخانه هایگلاس بستگی به کیفیت ساخت ورق ام دی اف هایگلاس دارد.

از این رو هنگام سفارش اجرای کابینت به دکوراسیون های داخلی ، نکات فنی نحوه اجرای کنیتکس را باید مدنظر قرار داد تا از ماندگاری و کیفیت کابینت آشپزخانه اطمینان حاصل نمود.

عوامل موثر در کیفیت ام دی اف هایگلاس :

1- کیفیت مغزه ام دی اف :

ام دی اف ساخت ترکیه و مالزی و همچنین ام دی اف پویا ساخت ایران از کیفیت بهتری برخوردار می باشند.گرچه برندهای دیگری هم موجود می باشد ولی موارد ذکر شده در صدر کیفیت قرار دارند.

2-جنس روکش هایگلاس :

روکش های کره ای و آلمانی بهترین کیفیت را دارند و بعداز آن اقلام چینی و سپس ایرانی.

3-دستگاه پرس :

ورق های هایگلاس با کیفیت ، به وسیله دستگاه رولینگ روکش می شوند نحوه اجرای کنیتکس درحالیکه اقلام کیفیت متوسط یا کم از دستگاه پرس تخت بهره می برند.

4-نوع چسب :

7236
برای اینکه بعد از مدتی روکش هایگلاس از مغزه ام دی اف – MDF جدا نشود و ماندگاری کابینت ها بالا باشد علاوه بر استفاده از دستگاه رولینگ ، باید از چسب گرم به جای چسب سرد استفاده شود.

ماده چسباننده این ملات از اختلاط آهک، خاکستر و آب حاصل می‌شود، برای قوام و چسبندگی به آن خاک رس می‌افزایند و ماسه بادی نیز در آن نقش پرکنندگی و استخوان‌بندی دارد، برای جلوگیری از ترک‌خوردگی به ساروج، لوئی (پنبه جگن) یا موی بز می‌زدند. خاکستر دارای مقدار زیادی سیلیس غیر بلوری است که به هنگام اختلاط با دوغاب آهک با آن ترکیب شده و سیلیکات کلسیم به وجود می‌آید، ولی این عمل به کندی پیش می‌رود و از این جهت ملات ساروج، کندگیر است.

ملات ساروج از اختلاط 10 پیمانه گرد آهک شفکته، 7 پیمانه خاکستر الک شده، یک پیمانه خاک رس، یک پیمانه ماسه بادی، 30 تا 50 کیلوگرم لوئی (برای هر مترمکعب ملات)، آب به قدر کافی و ورز دادن آنها به دست می‌آید.

ملات گچ :

ملات گچ خالص از پاشیدن گرد گچ در آب و به هم زدن آن به دست می‌آید. چنین ملاتی زودگیر است و تنها برای کارهایی که با سرعت انجام می‌گیرد، مناسب می‌باشد. برای اینکه بتوان با ملات گچ کار کرد، باید زمان گیرش آن به تأخیر افتد. افزودن خاک رس، خمیر آهک و افزودنیهایی دیگر مانند سریشم نجاری آن را کندگیر می‌کنند.

ملات گچ خالص برای قشر میانی سفیدکاری و اتصال قطعات گچی مناسب، است همچنین در بعضی موارد برای اندودهای زودگیر مانند اندود آستر سقفهای کاذب به کار می‌رود.

در قشر رویه سفیدکاری، ملات گچ خالص به کار می‌رود و برای اینکه فرصت کافی برای کار کردن با آن وجود داشته باشد، هنگام گرفتن آن را ورز می‌دهند تا بلورهای سوزنی شکل گچ مهلتی برای در هم رفتن پیدا نکنند و ملات یکپارچه گچ درست نشود. چنین ملاتی را ملات گچ کشته می‌نامند.

گچ کشته در تماس با اجسام، سفیدی پس می‌دهد و بسیار نرم است. وجود آهک نشکفته، آهک دو آتشه (سوخته) و منیزی سوخته در ملاتهای گچ، سبب ایجاد آلوئک در اندودهای گچی می‌شود.

ملات گچی مرمری در اندودکاری نقاط مرطوب و مکانهایی که نیاز به نحوه اجرای کنیتکس شستشو دارند، به مصرف می‌رسد.

افزودن خاک رسی به گچ به مقادیر زیاد آن را کندگیر و ارزان می‌کند، معمولاً نسبت خاک رس به گچ از 1 به 2 تا 1 به 1 تغییر می‌کند که ملات اخیرالذکر به ملات گچ نیم و نیم معروف بوده و متداول‌تر است.

مصرف ملات گچ در طاق‌زنی و تیغه‌سازی و قشر آستر اندودکاریهای داخل ساختمان است. برای ساختن آن مخلوط گچ و خاک را به آهستگی در آب پاشیده به هم می‌زنند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com