بازسازی ساختمان

نحوه اجرای کنیتکس با گارانتی

نحوه اجرای کنیتکس در مواردی که مقدار فاضلاب کم و محدود به چند خانواده باشد و زمین در عمق های نسبتا کم حدود (20متری) به لایه های آبرفتی نفوذ پذیر برسد و سفره های آب زیرزمینی حداقل 3 تا 4 مترپایین تر از لایه های یاد شده قرار گرفته باشد و یا از این سفره ها هیچ گونه برداشتی برای مصارف بهداشتی و شرب نشود روش استفاده از چاه فاضلاب ساده ترین و ارزان ترین روش دفع فاضلاب است.

ساختمان چاه:

چاه فاضلاب مطابق شکل 8-11ازسه قسمت زیرتشکیل شده است:

الف- دهانه:

دهانه قسمت ورودی فاضلاب به چاه است که لوله های جمع آوری فاضلاب را در بخش قیفی شکل مانند گلدان بدون کف ریخته تا به میله هدایت شود.

ب- میله ی چاه:

چاه به قطر 80سانتی متر را آن قدر حفاری میکنند که به زمین شنی با قابلیت جذب زیاد آب برسند به این عمق میله می گویند.به لحاظ تاثیر منفی حفاری در ساختمان وهمچنین رعایت اصول بهداشتی عمق میله چاه بهتر است از6متر بیشتر باشد.

پ- انباره ی چاه:

پس از رسیدن به زمین شنی در جهت یا جهات مناسب نحوه اجرای کنیتکس انباره حفر می شود ارتفاع انباره حدود 1.5متر وعرض آن حدود 1متر مناسب است.به لحاظ ایجاد مقاومت بیشتر در برابر بارهای وارد بر روی سقف انباره بهتر است که قسمت فوقانی انباره به صورت قوسی خاک برداری شود.برای تعیین حجم انباره که بستگی به مقدار فاضلاب تولیدی مواد تشکیل دهنده ی فاضلاب و میزان نفوذ پذیری زمین دارد نمی توان عدد دقیقی ارائه نمود اما به صورت تقریبی می توان  از جدول زیر استفاده کرد.

معاون امور مسکن و ساختمان درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی در بازار مسکن، گفت: در فاصله سال های ۹۳ و ۹۴ با وجود کاهش نرخ تورم عمومی، نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات بانکی با کاهش متناظر مواجه نشد به طوری که نرخ واقعی سود بازسازی ساختمان بانکی به میزان کم‌سابقه‌ای افزایش یافت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: این شرایط از طرفی باعث افزایش هزینه تامین پول جهت سرمایه‌گذاری و مصرف در بخش مختلف‌های اقتصادی و از طرف دیگر منجر به افزایش هزینه فرصت پول و جذب عمده نقدینگی کشور در سیستم بانکی شده بود.

در این‌باره نظر یک کارشناس مسکن را جویا شدیم. محمد عدالت‌خواه اظهار کرد: هزینه خدمات، انشعابات و غیره بی‌تردید در کاهش هزینه‌های مسکن موثر است ولی کاهش این هزینه‌ها به معنای آن است که دولت یا ارگان خدمات‌رسانی یارانه دهد که در شرایط و مشکلات اقتصادی، خیلی منطقی نیست، اما به دلیل سودآوری تولید مسکن حداقل در گذشته لازم است مالیات به خصوص مالیات بر ارزش افزوده دریافت و در مقابل به دلیل مشکلات دهک‌های پایین با توجه به وظایفی که ماده ۳۱ قانون اساسی تصویب کرده است، تسهیلات لازم را برای خدمات‌رسانی به دهک‌های پایین کمک کند.

53453

به گفته عدالت‌خواه، هزینه خدمات لازم است با توجه به نوع آن، ضریب لوکس و غیرلوکس بودن تصاعدی باشد.

از سوی دیگر یک شهروند تهرانی با انتقاد از برخی تولیدکنندگان مسکن نحوه اجرای کنیتکس خاطرنشان کرد: برخی سازندگان قبل از سال ۱۳۹۱ با هزینه‌های پایین اقدام به ساخت مسکن کردند اما به محض آن‌که در پایان سال ۱۳۹۱ قیمت‌ها سه برابر شد حاضر نشدند با قیمت تمام شده قبلی مسکن خود را بفروشند، بلکه آن را سه برابر قیمت‌گذاری کردند. به اعتقاد من این نوع نگرش با توجه به فرهنگ اسلامی کشور ما نکوهیده است.

البته رییس کانون انبوه‌سازان این مساله را قبول ندارد. جمشید برزگر گفت: در سال ۱۳۹۱ نیز اگر هزینه های تولید مسکن با توجه به تورم ۴ برابر نمی شد به هیچ عنوان جهش قیمت اتفاق نمی افتاد. به طور مثال آهن در آن زمان یک مرتبه از ۵۰۰ تومان به ۲۴۰۰ تومان رسید ولی ما پیش فروش کرده بودیم و مجبور بودیم با قیمت متری ۸۰۰ هزار تومان خانه را بفروشیم.

وی با اشاره به رکود شدید بخش مسکن تاکید کرد: نحوه اجرای کنیتکس سازندگان با مشکلات متعددی نحوه اجرای کنیتکس دست به گریبان هستند که ۴ اقدام برای کمک به این افراد ضروری است؛ این ۴ اقدام اصلاح قانون پیش فروش، اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، قانون مالیات های مستقیم و کاهش هزینه خدمات از جمله انشعابات، خدمات مهندسی و پروانه های ساختمانی است.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، معاون امور مسکن و ساختمان درباره افزایش قیمت‌ها در دوره رونق گفت: مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت مسکن تورم عمومی است و رشد قیمت مسکن در میان و بلندمدت متناسب با تورم عمومی است. با افزایش نحوه اجرای کنیتکس  تورم عمومی از طرفی هزینه های ساخت و ساز افزایش می یابد و از طرف دیگر میزان نرخ سود انتظاری از طرف سازندگان افزایش می یابد.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com