بازسازی ساختمان

پتینه کاری زیر نگاه مشتری

نقاشی ساختمان ترکیب آبی و قهوه ای بسیار خوب بوده و حس لطافت و جذابی را به پتینه کاری شما القا خواهد کرد. در این تصویر رنگ نیلی و کله غازی در کنار یکدیگر استفاده شده که منظره ای آرامش بخش ایجاد کرده اند.این موضوع نشان دهنده این است که رنگ آبی در اکثر مواقع انتخاب خوب و مناسبی خواهد بود فقط باید به درجه رنگی و تناژ آن توجه کرد.هدف اصلی از بازسازی و طراحی فضای داخلی ساختمان مسکونی اندیشه، ایجاد محلی دلنشین و آرام برای شروع زندگی مشترک طراحان پروژه بود. برای این منظور طراحان (خانم و آقا) هرکدام بطور جداگانه، توقعات خود را از یک خانه آرمانی بررسی و ترسیم کردند. نتیجه با بر هم نهادن الگوهای ذهنی طراحان با امکانات و محدودیت های فضایی و اقتصادی رشد یافت و سعی شد پاسخی خلاقانه به آنها داده شود. ایده ها و طرح ها به چالش کشیده شد، بطوریکه در بستر طرح جای بگیرند و در کنار محدودیت ها، رفته رفته طرح پخته شد و شکل گرفت.

من وسایل دست ساز و سنتی را دوست دارم. برخی وسایل خانه پدربزرگم را در خانه نگهداری می کنم چون نوستالژیک است و مرا به یاد زندگی قدیمی می اندازد. به نظر من دکوراسیون منزل باید با فرهنگ همخوانی داشته باشد. صنایع دستی ایران و وسایل قدیمی پتینه کاری زبانزد هستند و در طراحی داخلی زیبایی را به همراه دارند. سعی کردم وسایل خانه ام ایرانی باشد، چون بسیاری از کالای ایرانی کیفیت خوبی دارند و برای تهیه آنها زحمت کشیده شده است. فرش قدیمی قرمز رنگ برای من ارزش عاطفی بالایی دارد. وقتی همه چیز اصالت دارد و زیباست چرا استفاده نکنیم؟

پتینه کاری

نمای بیرونی هر ساختمان اولین چشم اندازی است که از هر ساختار معماری با آن مواجه می شویم، بنابراین باید در طراحی نما نیز ایده های اصلی ما برای طراحی مد نظر قرار می گرفت. به همین منظور از موتیف های سبک کلاسیک در نما استفاده کردیم.
در ابتدا به خواست کارفرما طراحی سبک کلاسیک برای این کار انتخاب شد اما برای به روز کردن آن سعی کردیم با چرخش نوارهای طلایی تا حدودی سبک مدرن را وارد سبک کلاسیک کنیم و در کنار این نوارهای طلایی و ابزارخوردگی های  پتینه کاری کرم رنگ از پتینه استفاده شد.

در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک برای ایجاد آرامش در محیط از رنگ کرم بسیار استفاده می شود. در این میان سعی کردیم در برخی نقاط به منظور شخصی شدن فضا کمی رنگ تیره را وارد طرح کنیم.
طراحی به گونه ای صورت گرفته است که استانداردها ی معماری و ضوابط نویفرت (کتاب استانداردهای معماری که هر سال نسخه جدید و به روز شده آن چاپ می شود) در کنار سیرکولاسیون مناسب برای فضا پیش بینی شده و به اصل تقارن در  پتینه کاری کلیه فضاها توجه شده است. به دلیل حجیم بودن فضاها پوشش کف با سرامیک هایی با ابعاد ۱۰۰*۷۰ و یا ۸۰*۸۰ انجام شده است.

در نورپردازی سرویس های بهداشتی از نورهای غیر مستقیم و آویزهای دیواری در کنار متریال های نوین مثل سقف کاذب آی گلاس استفاده شده، به این سبب که در طراحی کلاسیک بهترین نوع نورپردازی است. همچنین از ویژگی های شاخص کار استفاده از متریالهای با کیفیت مثل ورقه های طلا، سنگ های گرانیت یک تکه و شیر آلات آلمانی و به کار بردن برخی متریالها مانند کاغذ دیواری در جاهای غیر معمول مانند پتینه کاری سرویس بهداشتی ها است که در کنار ابزار خوردگی های سقف جلوه ی بسیار شکوهمندی به خود گرفته است.

سبک کلاسیک دارای المان ها و نمادهایی خشک و رسمی است، به همین دلیل برای تلفیق طراحی با معماری ایرانی و تلطیف کردن فضا در بخش هایی مانند لابی از پوشش گیاهی در داخل باکس ها استفاده شده است. همچنین دیوارها مزین شده با قوس های مازه دار به همراه تزیناتی ایرانی اسلامی در کنار قوس هایی با تزیینات سبک کلاسیک و رومی است که این دو در زمانهای گذشته باعث پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر یکدیگر شده اند. استفاده از لمسه دوزی، تاج، شیار های موجود بر روی ستونها، مجسمه های کلاسیک، حفره های ایجاد شده پتینه کاری بر روی دیوار و قابهای کوچک ابزار خورده موجود در سقف در کنار یکدیگر جلوه زیبایی به خود گرفته اند.

در طراحی واحد ها سبک کلاسیک استفاده شده در نما و یا ورودی و مشاعات برای ایجاد هارمونی با یکدیگر مراعات شده است و به این صورت که تمامی ابزار خوردگی ها و گچ بری ها دارای طرح ها و ویژگی های سبک کلاسیک است که همچنین استفاده از ستونهای آماده که قابلیت جابه جا شدن و تغییر مکانی را دارند از ویژگی های بارز این طراحی است.
قرنیزها به طور کامل دور تا دور فضا ها چرخیده اند تا علاوه بر مرتبط ساختن تمام  نقاشی ساختمان بخش ها با یکدیگر حایلی میان دیوارها و کف باشند.

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com