بازسازی ساختمان

پتینه کاری تا انجام کار

بازسازی ساختمان در شهر بزرگ و شلوغی مثل تهران، کار ما طراحی و نظارت  پتینه کاری پروژه‌های ساختمانی است؛ کاری دلچسب اما تمام وقت و سنگین.  همیشه دلمان می‌خواست فضایی برای خودمان بسازیم تا بتوانیم آخر هفته‌هایمان را به دور از مشغله‌های کاری و فکری در آن سپری کنیم و یا بعد از تحویل هر پروژه، قدری در آن بیاساییم.جایی برای بازسازی افکارمان، قوایمان و مکانی برای عاشقی کردن و با هم زیستن. جایی با مختصات متفاوت از فضای آتلیه و یا حتی آپارتمان‌مان. اما مثل خودمان و معماری‌مان ساده و منطقی. فضایی آشنا، فضایی صمیمی، فضایی راحت، فضاییسپید.

برای زنده کردن لابی یک آکواریوم و شومینه برقی نیز تعبیه شده است. ترکیب چوب با سنگ باعث گرمتر شدن فضای سرد کلاسیک شده است و در تمامی بخش ها تناسبات و تقارن بنا حفظ شده است.
به منظور گم شدن سازه و تیرهای سقف در طراحی، سقف را با قاب هایی تقسیم بندی کردیم و در داخل قاب مرکزی لابی یک گنبد رنسانسی در نظر گرفتیم که با هدف هماهنگی سقف و کف دایره ای با قطر گنبد در کف ایجاد شده است. به همین منظور گچبری های موجود در قابهای دیگر نیز دارای انعکاسی از طرح بر روی نقوش کف دارند. ستونهای موجود در این فضاها با تزییناتی به سبک معماری ایرانی و به رنگ طلایی پوشیده شده است که معماری رومی در کنار معماری ایرانی شکوه و جلال هر چه بیشتر را به رخ بیننده میکشد.

پتینه کاری

شومینه محور اصلی در نشیمن است به همین دلیل بالای آن را با یک قاب تزیین کرده و  پتینه کاری داخل قاب از متریال آیینه به منظور رعایت قوانین علم فنگ شویی استفاده شده است.
پوشش کف با سرامیک های آلمانی به ابعاد  ۸۰*۸۰ فرش شده و نورهایی مرکزی با آویزهایی کلاسیک در مرکزیت قابهای موجود در سقف قرار گرفته است.
در قسمت ورودیه پذیرایی نیز قوسهایی تعبیه شده است که به عنوان فیلتری ما بین فضای خصوصی و عمومی محسوب میشود.

در طراحی استخر ساختمان با ایده گرفتن از قوس های موجود در لابی چند قوس به عنوان قاب آیینه ایجاد شده است ستون ها نیز به سبک های کلاسیک و ایرانی قرار گرفته است.
ایجاد فرم موج در سقف با ایده گرفتن از موج های دریا با چوب پتینه کاری ساخته شده است که تا حدودی باعث مدرن شدن فضای استخر شده است که از بارزترین ویژگی های این بخش به شمار میرود.
تفاوت رنگ سقف و کف نیز به منظور به وجود نیامدن فضای دار است که در مجموع محیطی دلنشین و آرامش بخش را ایجاد کرده است.

امروزه  استفاده از دیوارپوش چرمی در دکوراسیون اتاق نشیمن بسیار پر طرفدار شده پتینه کاری است و با وجود ظاهر بسیار دوست داشتنی نصب بسیار سختی دارند. چرا که معمولا لایه ها را به کمک چسب بر روی تخته چندلایه ای روی دیوار نصب می کنند. سطح این تخته باید کاملا هموار باشد تا چسب به خوبی روی آن قرار به گیرد. بنابر این باید  قبل از نصب لایه ها آن را کاملا سمباده کشیده و پاک کرد.
در مرحله بعدی پشت هر لایه را چسب زده و روی دیوار می چسبانند. در تمام این مدت هم نصاب باید مراقب باشد که چسب چکه نکرده و بر رنگ این لایه ها خدشه ای وارد نشود. این نوع از دیوار پوش چرمی تا زمانی که خراب نشده و جابه جا پتینه کاری نشوند، ثابت خواهند ماند. اگر هم کمی به دنبال انعطاف پذیری بیشتر هستید تایل های چرمی را به شما پیشنهاد می کنیم.

در مقابل دیوارپوش چرمی، تایل هایی وجود دارند که از روش نصب آسان تری برخوردارند. ای بازسازی ساختمان نوع تایل ها با نوارچسب کار کرده و در پشت هر کدامشان قلاب و حلقه ای وجود دارد که نصب راحت تری را برای ما فراهم خواهند کرد.
برتری دیگری که این نوع از سیستم تایل ها دارند این است که پشت آنها قابلیت قرار گیری بر روی هرگونه سطح فلزی و یا هر روکش و رنگ آهنی را دارد. این نوع پوشش ها به دلیل قابلیت مغناطیسی که دارند با پشت تایل ها مماس می شوند. به خاطر داشته باشید که زمانی که این رنگ ها خشک شدند حتما باید سطح آن را سمباده زد که صاف و یکدست شود تا بتوان به راحتی تایل ها را بر رویشان پتینه کاری قرار داد. تایل های مغناطیسی برای نصب شدن هیچ احتیاجی به چسب ندارند.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com