بازسازی ساختمان

کنیتکس و نور مستقیم

نور مستقیم و درخشان برای نوزادان مناسب نیست. به همین دلیل برای کنیتکس تلطیف نور خورشید در روز از پرده های نازکی که نور را از خود عبور داده اما از تندی آن می کاهند برای پنجره های اتاق نوزاد استفاده کنید و در شب برای تأمین نور اتاق از چراغ هایی که نور را به سقف می تابانند برای ایجاد نور غیرمستقیم و کافی بهره بگیرید. نور اتاق کودک در طول شب نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نوزادان اغلب در طول شب نیاز به تغذیه دارند و اتاق نوزاد باید در شب از میزانی از نور بهره مند باشد تا ضمن آنکه مادر را به انجام امور معمولی چون تغذیه کودک و یا تعویض پوشک او قادر می سازد موجب بیداری کامل و هوشیار شدن نوزاد نیز نشود. استفاده از کلیدهای تایمردار که مقدار نور را تنظیم می کنند یکی از بهترین راه های پاسخگویی بر این نیاز است. در غیر این صورت می توان از چراغ خواب های کوچک نیز برای تأمین این مقدار نور سود برد.

تزئین اتاق کودک باید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی که باید در دکوراسیون بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشته باشید، این است که این تزئینات باید مطابق با سن و روحیه کودکانتان انجام گیرد. نباید اتاق فرزند ۳ ساله تان را مثل اتاق دختر ۱۳ ساله تان تزئین کنید. البته منظور این نیست که باید هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود که باید اتاق کودکان را با توجه به کنیتکس گروه سنی آنها دکوربندی کنید.

اتاق خواب کودک باید به گونه ای نورپردازی شود که قابلیت تاریکی یا استفاده از حداقل میزان نور را در زمان خواب داشته باشد زیرا با وجود نور در اتاق، مغز نمی تواند فرمان ترشح ملاتونین در بدن را به درستی صادر کند و کمبود میزان ملاتونین در بدن منجر به بی خوابی و در نهایت بی حوصلگی، پرخاشگری و در درازمدت افسردگی کودک می شود بنابراین بهترین حالت برای نورپردازی اتاق کودک آن است که از چراغ خواب هایی که تایمر دارند استفاده کنید به این ترتیب کودکی که ترس از تاریکی دارد با نور اندک این چراغ ها ترس را کنار می گذارد و پس از آن که به خواب رفت فرمان خاموش شدن چراغ با سر رسیدن مدت زمان مورد نظر انجام می شود.

بعد: در انتخاب رنگ برای اتاق کودک تعادل و توازن را برقرار کنید. برای زنده کردن دکوراسیون این اتاق از ترکیب دو رنگ سبز و نارنجی تند استفاده شده است؛ اما این ترکیب را روی دیوار پشت تخت اجرا کردیم تا هنگام خوابیدن کودک مقابل چشم او نباشد. پس از استفاده از این رنگ، این فکر به ذهنمان رسید که چرا از این دو رنگ برای رنگ آمیزی ورقه‌های کفپوش چوبی استفاده نکنیم؟ بنابراین از دو رنگ سبز و کنیتکس نارنجی به صورت راه راه برای رنگ آمیزی کفپوش چوبی اتاق استفاده کردیم و سپس شاهد تحولی چشم‌نواز در فضا بودیم. برای تکمیل نورپردازی اتاق از یک آباژور بزرگ با رنگی هماهنگ با رنگ دیوار روی میز کنار تختی استفاده شده است که وجودش برای نورپردازی دکوراسیون این اتاق ضروری بود. برای تلطیف و گرم کردن فضا، قالیچه‌ای زیبا و نرم کنار تخت روی کف‌پوش چوبی اتاق پهن شده تا علاوه بر بخشیدن لطافت و گرما به دکوراسیون بر زیبایی جلوه آن نیز بیافزاید.

برای اینکه اتاق کودکان در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است مبلمانی ساده و کاربردی برایش تهیه کنید. توجه کنید که اگر در مبلمان، چوب به‌ کار رفته است، حتما لایه تثبیت‌کننده سیلر نیز به آن زده شده باشد
اتاق کودک

قفسه‌ای بدون در و با اندازه‌ای قابل تنظیم در اختیار کودک بگذارید تا چیزهایی مانند اسباب‌بازی، ماکت ماشین و هواپیما، کتاب و دفتر، وسایل ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم نقاشی و چیزهایی از این قبیل را در آن نگهداری کند. البته توجه کنیتکس داشته باشید که این قفسه‌ها باید روی دیوار ثابت شده ‌باشند تا اگر کودک از آن بالا رفت، قفسه‌ها بر روی او نیفتند. همچنین از نصب قفسه‌هایی که در‌های شیشه‌ای دارند نیز بپرهیزید.

برای اینکه اتاق کودکان در آینده هم مورد استفاده قرار گیرد، بهتر است مبلمانی کنیتکس ساده و کاربردی برایش تهیه کنید. توجه کنید که اگر در مبلمان، چوب به‌ کار رفته است، حتما لایه تثبیت‌کننده سیلر نیز به آن زده شده باشد.

 

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com