بازسازی ساختمان

پوشش کنیتکس روغنی و ویژگی ها

کنیتکس اکریلیک و بررسی مزایا و معایب آن

در این مقاله قصد داریم تا در مورد کنیتکس روغنی و همچنین مزیت ها و معایبی که این نوع پوشش در مقایسه با انواع کنیتکس دیگر دارا می باشد صحبت نماییم. این پوشش با توجه به آن که بر پایه تینر بوده و دارای یک سری ویژگی های خاص بوده از جمله این که سرعت اجرای آن کمتر شده و همچنین احتمال بروز آتش سوزی وجود داشته و بوی نامطبوعی نیز در هنگام اجرا و بعد از آن خدا را خواهد بود.

کنیتکس روغنی در بازار در دو نوع ممتاز و سوپر موجود بوده و سطحی بین ۵ تا ۳۰ متر مربع را با هر کیلوگرم از این نوع رنگ می توان پوشش داد. از ترکیبات کنیتکس روغنی نیز باید به انواع رزین ها و اکسید رنگ طلایی و اکسید تیتان و الیاف مصنوعی و آمونیاک پودر میکا و روی وضعیت یخی و فرمان اشاره نمود که سبب یک سری ویژگی های خاص شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

بررسی ویژگی های مهم کنیتکس روغنی

پوشش می تواند ترک های مویی و سوراخ هایی که بر روی سطح موجود می باشد را برطرف کرده و با توجه به اینکه آب بریزی کامل داشته و با حلال های مخصوص نیز تولید می شود بعد از اجرا بر روی سطح خود را از دست داده و یک سطح مقاومت و یکدست را به ارمغان می آورد. این پوشش در برابر نفوذ آب و آلودگی های قارچی و میکروبی  مقاوم بوده و در صورتی که به صورت مناسب اجرا و نگهداری شود بین ۱۰ تا ۱۵ سال تضمین کیفیت دارد.

پوشش کنیتکس روغنی و ویژگی ها

از سوی دیگر این پوشش دارای چسبندگی به انعطاف پذیری بالایی بوده و طبله و پوسته نکرده و دوام آن بسیار زیاد می باشد.  می توانید این پوشش را بر روی هر سطح خشنی مانند سازه های بتنی داخل تونل ها و محیط های عمومی مانند رستوران ها و فضاهای دیگر استفاده نمایید و از جمله این موارد آن که شما با اضافه کردن کریستال با هم می توان یک پوشش تزئینی را ایجاد کنید. ضمن اینکه این پوشش در مقابل آب مقاوم بوده و اجازه خروج بخار آب از روی سطح دیوارها را می دهد.

بررسی نحوه اجرای کنیتکس روغنی

شما باید زیرسازی مناسبی را داشته باشید و اگر بر روی سر ترک های بسیار بزرگ یا موج های د بوده باید نسبت به رفع آنها اقدام نمایید برای رفع ترک ها می توان از بتونه مخصوص استفاده نمایید ضمن اینکه باید بدانید ترک های مویی و سوراخ‌های کوچک توسط کنیتکس پوشانده می‌شود و نیازی به اصلاح آنها نمی باشد. از سوی دیگر این پوشش برای فضایی بسته گزینه مناسبی بوده اما چون قابلیت اشتعال دارد باید دقت بیشتری شود با اینکه سرعت اجرای آن بالا بوده و در مقابل این پوشش بوی نامطبوع داشته و باید صبر کرد که این بوی نامطبوع بود از بین برود.

 چون این رنگ در پایه تینر بوده می توانید با اضافه کردن تینر غلظت مورد نظر کنیتکس خود را تغییر داده و آماده شوید برای پوشاندن کنیتکس اما پیشنهاد می شود یک لایه مخصوص بر روی سطح اجرا شود تا کیفیت اجرای لایه اصلی بهتر گردد. چون که از ابزارهای مختلفی چون کمپرسور و کنیتکس و یا پیستوله مخصوص استفاده نموده و کنیتکس را بر روی سطح مورد نظر خود بپوشانید اما باید دقت نمایید که این پوشش برای خشک شدن نیاز به ۸ تا ۱۶ ساعت زمان بوده و برای استقامت نهایی یک ماه زمان نیاز دارد .

پوشش رنگ کنیتکس اکریلیک روغنی

پوشش استفاده بیشتری داشته و در مقایسه با کنیتکس روغنی مزیت های بیشتری را نیز دارا می باشد از جمله هایی که بر پایه آب بوده و به همین علت سریعتر خشک شده و بوی نامطبوعی نداشته و احتمال آتش سوزی و بروز آتش در هنگام اجرا نیز به حداقل رسیده و از این بابت نگرانی وجود نخواهد داشت. سرعت اجرای این تکنیک بسیار بالا بوده و برای سلامت انسان و یا حتی محیط زیست خطرناک نمی باشد و همین علت در کشورهای بسیاری از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می شود.

پوشش کنیتکس روغنی و ویژگی ها

شرکت های تولید کننده کنیتکس روغنی

این پوشش در بازار توسط شرکت های مختلفی تولید می‌شود و در انواع مختلفی نیز وجود داشته از جمله رنگ ممتاز و رنگ سوپر که رنگ سوپر با درب قرمز بوده و ۱۵ سال گارانتی دارد و نوع ممتاز نیز با درب زرد رنگ دارای ۱۰ سال گارانتی میباشد.  بسته بندی کنیتکس به صورت ۲۰ کیلوگرمی بوده و دارای پلمپ سربی نیز می‌باشد و برای نگهداری آن نیز شرایط ویژه وجود دارد زیرا ممکن است با تابش مستقیم نور خورشید به این رنگ حلال های موجود  در کنیتکس تبخیر شده و حالت خمیری رنگ تشکیل دهد که قابلیت استفاده ندارد.

از جمله برند هایی که هیچ کس روغنی را تولید میکند جهان کنیتکس بوده این محصول در بازار در دانه بندی های مختلف چون ریزدانه و درشت و متوسط دانه راه می‌شود و رنگ بندی های مختلفی را نیز دارا می باشد. پوشش کاملا قابل شستشو بوده و باید در دمای بالای 3 درجه سانتیگراد نگهداری شود. رولکس نیز همانند کنیتکس می باشد اما در دانه بندی و رنگ تفاوت هایی را دارا بوده و بیشتر در پارکینگ ها و سوله ها مورد استفاده مجریان قرار می گیرد.

محتوا : سایت داتیک عمران

بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران
بازسازی ساختمان داتیک عمران http://www.xn----ymcababs5a6abjd1vpa61r.com